Krook Posted March 24, 2009 Report Posted March 24, 2009 Testa dag 2: fråga:Hur ser intervjun med YOFF ut dag 2? Och är det något man bör tänka på/förbereda innan man ska dit? Ja! Du måste läsa innan du postar! Så, då var testdag1 avklarad. Angående test 2, såhär står det på http://www.mil.se/sv/Arbete-och-utbildning...agningsprocess/ : Test 2 är en intervjudel som består av professionsintervju och psykologintervju. I anslutning till intervjuerna genomförs en kommission. Kan man förbereda sig till proffesionsintervjun på något sätt? Typ läsa på eller liknande? Och vad innebär kommissionen? Kan man förbereda sig till proffesionsintervjun på något sätt? Typ läsa på eller liknande? Nej Och vad innebär kommissionen? Den innebär att psykologer och professionsintervjuare går igenom de sökande och ger dessa omdömen. /K Quote
JTR Posted March 25, 2009 Report Posted March 25, 2009 (edited) Då har jag genomfört testdag två denna vecka. Tog ungefär fyra timmar inklusive väntetid. Två vanliga samtal på ungefär 45 minuter var. Vem jag är, vad jag gjort och hur såg min uppväxt ut. Som tidigare talare sagt, den enda man kan förbereda sig med, är att fundera varför man vill bli SpecOff. Edited March 25, 2009 by JTR Quote
Fredas Posted March 25, 2009 Report Posted March 25, 2009 Då har jag genomfört testdag två denna vecka.Tog ungefär fyra timmar inklusive väntetid. Två vanliga samtal på ungefär 45 minuter var. Vem jag är, vad jag gjort och hur såg min uppväxt ut. Som tidigare talare sagt, den enda man kan förbereda sig med, är att fundera varför man vill bli SpecOff. 4 timmar, låter ganska lite jämfört med vad jag blev tillsagd att förbereda mig på. Nu skulle vi som sökte till Amf1 visserligen också genomföra någon sorts livräddningsprov, utöver samtalen, men att det skulle ta ca 1,5 dag, som tjejen som ringde sa, det känns lite att ta i... Quote
Stekspade Posted April 8, 2009 Report Posted April 8, 2009 Eller till P7 den 11 maj för den delen. Quote
vidde84 Posted April 8, 2009 Report Posted April 8, 2009 Fick samtal idag, LedR 20/4. Skönt att göra testerna ganska snart, segt att gå och vänta på det fram till den 18 maj. Quote
Christer Posted April 8, 2009 Report Posted April 8, 2009 Fick också samtal idag. Undrar varför så sent? Reserv? Jag återtog min ansökan iaf pga annan sysselsättning som gör att jag inte kommer kunna göra några tester hemma i Sverige. Quote
ivar3 Posted April 9, 2009 Report Posted April 9, 2009 Fick min kallelse till testdag 2 idag via brev, MarinB den 21/4 . Nån mer här som ska ner då? Quote
033 Posted April 9, 2009 Report Posted April 9, 2009 Fick min kallelse till testdag 2 idag via brev, MarinB den 21/4 . Nån mer här som ska ner då? Jo jag skall dit... dock för OP så kanske de ljög på P7 när de sa att man gör olika tester... vad stod det i kallelsen? bjuder FM på lunch? (bra att veta om jag behöver matlåda den dagen), står det något om simning etc? (är inte hemma än på nån vecka så jag kan inte kolla) Quote
ivar3 Posted April 9, 2009 Report Posted April 9, 2009 Fick min kallelse till testdag 2 idag via brev, MarinB den 21/4 . Nån mer här som ska ner då? Jo jag skall dit... dock för OP så kanske de ljög på P7 när de sa att man gör olika tester... vad stod det i kallelsen? bjuder FM på lunch? (bra att veta om jag behöver matlåda den dagen), står det något om simning etc? (är inte hemma än på nån vecka så jag kan inte kolla) vad stod det i kallelsen?: "Antagningsprocessen för SOU och OP går nu in i fas 2. Du kallas härmed till fortsatta tester vid MarinB i Karlskrona. Testerna omfattar psykologintervju och professionsintervju för samtliga samt en hälsoundersökning för de som söker marin, inriktning flottan. Dag:21/4 Tid: 11:00 Prof. intervju 13:00 Psykolog Anmälan i vakten för vägbeskrivning. Medtag giltig legitimation! Du svarar själv för dina resekostnader" bjuder FM på lunch?: Tror det, skulle va J....g snålt om de inte gjorde det. står det något om simning etc?: Antagligen ingen simning eftersom de inte skrev att man skulle ha med sig badkläder. Fast är själv intresserad vad det e för "speciell" hälsoundersökning för inriktning flottan. färgseende? Quote
106 Posted April 9, 2009 Report Posted April 9, 2009 Fast är själv intresserad vad det e för "speciell" hälsoundersökning för inriktning flottan. färgseende? Hälsoundersökning av sjöplacerad personal Ovanstående är visserligen en sida om OP med nautisk inriktning, men det står att bestämmelserna gäller ”All sjöplacerad personal”. Quote
033 Posted April 10, 2009 Report Posted April 10, 2009 vad stod det i kallelsen?:"Antagningsprocessen för SOU och OP går nu in i fas 2. Du kallas härmed till fortsatta tester vid MarinB i Karlskrona. Testerna omfattar psykologintervju och professionsintervju för samtliga samt en hälsoundersökning för de som söker marin, inriktning flottan. Dag:21/4 Tid: 11:00 Prof. intervju 13:00 Psykolog Anmälan i vakten för vägbeskrivning. Medtag giltig legitimation! Du svarar själv för dina resekostnader" bjuder FM på lunch?: Tror det, skulle va J....g snålt om de inte gjorde det. står det något om simning etc?: Antagligen ingen simning eftersom de inte skrev att man skulle ha med sig badkläder. Fast är själv intresserad vad det e för "speciell" hälsoundersökning för inriktning flottan. färgseende? Det finns en särskild hälsoundersökning för sjögående personal, är antagligen den (finns även ytterligare en speciell undersökning för ubåtsfolk). Exakt vad undersökningen innehåller kan jag inte svara på då vi aldrig behövde genomföra den men det är för att kolla att man är fit för livet ombord iaf. Quote
Dizzy_keys Posted April 10, 2009 Report Posted April 10, 2009 Strato, du genomförde den vid första läkarundersökningen vid inryck... Quote
033 Posted April 10, 2009 Report Posted April 10, 2009 (edited) Strato, du genomförde den vid första läkarundersökningen vid inryck... Aha, jamen då är det väl som vilken allmänundersökning som helst, syn hörsel etc så är man fullt frisk så ska det inte vara något att oroa sig för... Edited April 10, 2009 by Stratoknaster Quote
Erwin Posted April 11, 2009 Report Posted April 11, 2009 bjuder FM på lunch? (bra att veta om jag behöver matlåda den dagen), står det något om simning etc? (är inte hemma än på nån vecka så jag kan inte kolla) Mig bjöd de då inte på lunch! Jag var på Uppsala Garnison nu för två veckor sedan på testomgång 2 och behövde punga ut med 65kr för att få ta del av vpl-lunchen. Sniket. Quote
dieseltrollet Posted April 11, 2009 Report Posted April 11, 2009 Mig bjöd de då inte på lunch! Jag var på Uppsala Garnison nu för två veckor sedan på testomgång 2 och behövde punga ut med 65kr för att få ta del av vpl-lunchen. Sniket. Se det som en första inblick i yrket... Då får man nämligen betala för sin mat. Quote
hagsell Posted April 11, 2009 Report Posted April 11, 2009 Själv blev man drabbad med en resa till Stockholm för att genomföra testfas 2 (Resan får man betala ur egen ficka) skulle egentligen göra det på P7 men dom hade inte tid att genomföra testerna med alla sökande så dom skickade vidare oss till rekryteringscentrum i storstan. Någon mer som blivit drabbad? Quote
MDahlberg Posted April 13, 2009 Report Posted April 13, 2009 Jupp, ska upp till Sthlm 18 maj.. blir en trevlig tur o retur resa :(, men va fan man har ju sökt själv.. Quote
Sleipnir Posted April 13, 2009 Report Posted April 13, 2009 Kan vara på sin plats att påminna om att det faktiskt är en anställning ni sökt till. Anställdabetalar sina måltider själva. Hoppas ni kan leva med att betala för att komma till jobbet också. Quote
hagsell Posted April 13, 2009 Report Posted April 13, 2009 (edited) Jo det är sant men när man var inställd på att göra det på P7 är det ju lite mer klydd än att bara ta bilen och köra dit. Men nu får man ju se storstan i några timmar Edited April 13, 2009 by hagsell Quote
Ambertsson Posted April 14, 2009 Report Posted April 14, 2009 Fick reda på jag ska till Enköping på måndag 20/4 för mitt första test. Någon som vet varför de ringde så sent? Quote
beaver_sthlm Posted April 14, 2009 Report Posted April 14, 2009 Har alla som sökt und/säk gjort sina tester? Personen jag pratade med när jag gjorde mitt test nr2 för en månad sedan sa att kommisionen skulle sitta redan samma vecka och välja ut. Kan det vara så att de olika grenarna sköter sin rekrytering helt själv och att man kanske med lite tur slipper sitta och vänta in i det sista till den 26e juni? Quote
MDahlberg Posted April 15, 2009 Report Posted April 15, 2009 Ska upp den 18 maj o göra testdag 2. Så skulle tippa på att det inte riktigt är helt klart än. Quote
beaver_sthlm Posted April 15, 2009 Report Posted April 15, 2009 Ska upp den 18 maj o göra testdag 2. Så skulle tippa på att det inte riktigt är helt klart än. Jaha, där sprack den teorin. Quote
Slöbevakarn Posted April 15, 2009 Report Posted April 15, 2009 Test 2 ska så vitt jag känner till pågå till v 22-23. Någon annan kanske har mer exakta datum. Och efter det påbörjas nästa gallring. Quote
JTR Posted April 15, 2009 Report Posted April 15, 2009 Hämtat från mil.se Test 2 görs på förband under perioden 16 mars - 29 maj Central beredning görs i slutet av maj och följs av central antagningsnämnd i juni. Senast den 26 juni ska den sökande erhållit antagningsbesked. Sökande ska då tacka ja eller nej till sin utbildningsplats. 13 juni - 7 juli hanteras eventuella reservplatser vid utbildningarna 17 augusti - 21 augusti sker introduktion vid förband 24 augusti startar utbildningarna Quote
Ambertsson Posted April 15, 2009 Report Posted April 15, 2009 Ska som sagt till Enköping för tester på måndag, men hur hittar jag dit från stationen? Quote
106 Posted April 15, 2009 Report Posted April 15, 2009 Ska som sagt till Enköping för tester på måndag, men hur hittar jag dit från stationen? Provat hitta.se? Quote
cf112 Posted April 16, 2009 Report Posted April 16, 2009 Ska som sagt till Enköping för tester på måndag, men hur hittar jag dit från stationen? Du har PM. Quote
Recommended Posts