Jump to content

Recommended Posts

• Replies 380
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jag har fått bekräftelsemailet men, det innehåller halva min ansökan. Är det samma för er andra?

Det som är med är delen "sökta utbildningsinriktningar" med plupparna för betyg osv ner till att jag är fullt frisk och uppfyller fysiska kraven...

Det är samma för mig, och jag antar det skall vara så. Som jag förstog så ska det räcka med att man öht har fått en bekräftelsemail bara.

Posted

Vet inte om jag egentligen har tänkt mig att arbeta inom försvaret, men efter mycket uppmaning från mina befäl beslutade jag mig i alla fall att söka SoU med inriktning amf och skytte/spaning.

Är dock inte säker än om jag kommer att acceptera förutsatt att jag blir antagen...

Posted
Får inte"fram" OK knappen när jag fyller i alla ja/nej frågor?

trycker du nej på nån måste du ange om du söker dispens eller likande.. skriver du inget i de fältet så kan du inte trycka på "ok"...

Posted
Det är samma för mig, och jag antar det skall vara så. Som jag förstog så ska det räcka med att man öht har fått en bekräftelsemail bara.

Ok, tack.

Jag har sökt här och googlat efter statistik och information om förra årets antagningar utan lycka.

Är det någon som har info om antal sökande och antal antagna? Gärna till respektive inriktning.

Hittade dock informationen om att det ska antas 400 till SOU 2009.

Posted

Ok, tack.

Jag har sökt här och googlat efter statistik och information om förra årets antagningar utan lycka.

Är det någon som har info om antal sökande och antal antagna? Gärna till respektive inriktning.

Hittade dock informationen om att det ska antas 400 till SOU 2009.

Ring till RekryC (eller HRC som dom ska börja kalla sig). På OP vet jag att det fanns 170 platser men bara 100 antogs, trots att där skulle ha funnits fler sökande än platser. På SOU ska det ha varierat väldigt mellan olika inriktningar och några hade ordentligt med vakanser vid utbildningsstart, tillexempel finns det bara en kadett som läser försörjning marin! Det elaka ryktet säger att det generellt sätt är väldigt många som inte tar sig igenom testerna och därför är antalet sökande inte lika intressant som uppgifter om antalet slutligt behöriga eller antagna.

Posted

Hur lång tid tar de innan ni andra har fått era bekräftelsemejl? De ska väl för fan komma direkt..... :rolleyes:

Posted
Hur lång tid tar de innan ni andra har fått era bekräftelsemejl? De ska väl för fan komma direkt..... :unsure:

Svar kommer inom 30min, jag fick byta emailadress för att få det att funka :(

• 2 weeks later...
Posted
Hur lång tid tar de innan ni andra har fått era bekräftelsemejl? De ska väl för fan komma direkt..... :unsure:

Svar kommer inom 30min, jag fick byta emailadress för att få det att funka :(

nån mer som blivit kallade till tester??

Själv tar jag en vända till P7 i feb.

Posted (edited)

P7, 9e Februari

Blev mer än förvånad över att jag gick vidare då jag inte bifogade några som helst dokument, verken gymnasie betyg eller tjänstgörings papper.

Edited by Hornet
Posted
Inget brev här.. Kanske beror på mina nordliga breddgrader, någon som fått brev om kallelse till Boden idag?

Jag fick kallelsen idag :rolleyes: . Jag skall till boden den 19e mars.

Jag har sökt INFOOP - telekrig mark och Ledningssystem Mark.

Posted
Jag fick kallelsen idag. P7 den 9:e februari. Får hoppas det går bra, lite nervös inför beep-testet faktiskt.

hehe, du är inte ensam..nån som kan ge lite tips om hur man på enklaste sätt tar sig dit?

Posted
P7, 9e Februari

Blev mer än förvånad över att jag gick vidare då jag inte bifogade några som helst dokument, verken gymnasie betyg eller tjänstgörings papper.

Men du har väl tills 30/1 på dig att komplettera?

Posted

Jadå men har ju redan gått vidare och ska till P7 i Februari, trodde inte jag skulle komma så långt äns :rolleyes:

Posted
Jag fick kallelsen idag. P7 den 9:e februari. Får hoppas det går bra, lite nervös inför beep-testet faktiskt.

hehe, du är inte ensam..nån som kan ge lite tips om hur man på enklaste sätt tar sig dit?

Kör bil! Annars...tåg till lund, buss till södra sandby, byte till buss mot revinge :rolleyes:

Posted

Sökte MP SOU. Känns naturligt då man var MP i lumpen. Undrar dock hur pass meriterande det kan vara...? Ser att det finns många andra som sökt MP SOU med annan bakgrund. Ska bli intressant att se hur pass mycket det väger mot betyg osv.

Posted

Kör bil! Annars...tåg till lund, buss till södra sandby, byte till buss mot revinge :rolleyes:

Tack! såg nu att P4 kör testerna, iofs något senare skall försöka byta så att jag hamnar där istället det bli betydligt närmare för mig :rolleyes:

Posted

Kör bil! Annars...tåg till lund, buss till södra sandby, byte till buss mot revinge :o

Det är helikopter som gäller. P7 har nämligen ingen bra kajplats och det är för långt att bengå från närmaste hamn (Lomma). OBS Vattenhålet de är så stolta över har ingen vettig förbindelse med sjöhavet, så skeppsbåten är inget alternativ! :navy:

HAHAH..nu blev det klart att jag fick åka till P4 istället..känns skönt att byta c:a 5 timmar resa mot knappa 2 timmar

Posted

Jag skall till Revingehed P7, den 9:e feb. Kommer framrycka längs med E22 i bil/motsvarande. Om någon vill samåka och känner att du/ni bor inom rimliga gränser för upphämtning så är det fritt fram att höra av sig! Mina planer är att sova i logement vid regementet (vet inte om frukost ingår, men bör nog finnas möjliget att köpa) så jag slipper stiga upp strax innan jag gått och lagt mig för att sen köra bil i 3h.

Söka inriktningar: Fältarbetsdykare, Spaning/skytte grpchef.

Hälsningar / Jens