Jump to content

Recommended Posts

Posted
Enligt de som höll i testerna på P4 så var de fysiska testerna väldigt viktiga för urvalsprocessen till SOU och inte speciellt viktiga för OP. För OP var de bara ett grundkrav som man var tvungen att klara för att vara behörig att söka. Tvärtom så var MHS-provet inte speciellt viktigt för SOU, där skulle man bara göra det, men för OP skulle man klara minst 3.

Jag fick i vilket fall som helst 277 poäng på multitestet, sprang till 9:7 på Beeptestet och fick en 5 på MHS-provet.

Märkligt hur det skiljer mellan testplatser ändå, på P7 vägrade de lämna ut några resultat för MHS-provet, antingen så var vi retarderade eller inte resonerade de...

I Boden fick man då heller inte veta.

Dock så vet de på HR Centrum, så nyfikna kan ta kontakt med dem och skrapa med foten och be snällt...

• Replies 380
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Har sökt både SOU och OP, och väntar just nu med spänning om man ska få bli kallad till testdag 2 eller inte. Har sökt SÄK/Mark och CBRN. Testerna nere på P7 gick över förväntan så hade blivit förvånad om de inte ger mig chansen till en intervju, men sen är ju FM alltid FM.

Hade dock behövt åka ner till Belgien/Luxemburg nån vecka i början av april. Det jag undrar är vad som händer om man under tiden man är där nere blir kallad till intervju. Någon som sökt tidigare som har varit i liknande situation, eller någon som vet vem på RekC som man kan kontakta?

Posted
Har sökt både SOU och OP, och väntar just nu med spänning om man ska få bli kallad till testdag 2 eller inte. Har sökt SÄK/Mark och CBRN. Testerna nere på P7 gick över förväntan så hade blivit förvånad om de inte ger mig chansen till en intervju, men sen är ju FM alltid FM.

Hade dock behövt åka ner till Belgien/Luxemburg nån vecka i början av april. Det jag undrar är vad som händer om man under tiden man är där nere blir kallad till intervju. Någon som sökt tidigare som har varit i liknande situation, eller någon som vet vem på RekC som man kan kontakta?

Du kan prata med en Gunilla på RekC

Posted
Jag blev nyss uppringd om att jag gått vidare till testdag 2 som infaller nån gång under andra veckan i maj.

Var skall testdag två vara någonstans för dig?

Posted
Du kan prata med en Gunilla på RekC

Du vet inte vart man kan få tag i hennes nummer? Eller är det bara att slå HR-Centrum en signal och fråga efter henne?

Posted
Jag blev nyss uppringd om att jag gått vidare till testdag 2 som infaller nån gång under andra veckan i maj.

Var skall testdag två vara någonstans för dig?

P7

Posted

Ringde precis en kvinna från P7. Sökte dock en kvinnlig sökande, och inte mig. Dock så stod det i hennes papper att mitt telenr var hennes. En klassisk stabil insats av FM. Får bli att ringa upp till RekC imorgon och försöka få det uppklarat.

Posted

Jag förordar att ni ringer HRC, som nu har inlemmat RekryC i orgen.

Något Rekognoseringscentrum (innebörden av RekC) finns inte i FM.

/K

Posted

Fick samtal igår från Amf1 om ytterligare tester. Det som dock oroar lite var att tjejen som ringde nämnde ett simtest där man skulle hämta en docka från botten av en bassäng som var 4 meter djup. Och att dyka så långt ner tror jag aldrig att jag försökt mig på förut. Men men det ordnar sig, det gör det alltid.

Posted
Ringde precis en kvinna från P7. Sökte dock en kvinnlig sökande, och inte mig. Dock så stod det i hennes papper att mitt telenr var hennes. En klassisk stabil insats av FM. Får bli att ringa upp till RekC imorgon och försöka få det uppklarat.

Va f-n?!

Samma sak hände mig igår. En kvinna från P7 ringde och skulle meddela en kvinnlig sökande att hon kommit vidare...men fått mitt nr istället.

Vad pysslar de med??? ;-)

Posted
Fick samtal igår från Amf1 om ytterligare tester. Det som dock oroar lite var att tjejen som ringde nämnde ett simtest där man skulle hämta en docka från botten av en bassäng som var 4 meter djup. Och att dyka så långt ner tror jag aldrig att jag försökt mig på förut. Men men det ordnar sig, det gör det alltid.

Vi fick göra under GSU:n, då varje svensk soldat ska kunna simma 400 meter och livrädda på 4 meter. Tror heller aldrig att jag dykt ner så långt, men ingen i plutonen hade problem med det, så det bör du med klara.

Va f-n?!

Samma sak hände mig igår. En kvinna från P7 ringde och skulle meddela en kvinnlig sökande att hon kommit vidare...men fått mitt nr istället.

Vad pysslar de med??? ;-)

Ja, det kan man fan undra. Ringde upp till HRC idag. Pratade först med en kille, troligtvis receptionist (vild gissning) som verkade tycka det var väldigt illa det som hänt. Gunilla var inte där idag så han hänvisade mig till en annan person som sa att jag troligen kunde vara helt lugn, men att han ändå skulle se med de förband där jag sökt tjänst, om problemet låg hos dem också. Har förresten sökt F17 och MarinB, men det verkar ju vara P7 som irrar till det.

Någon annan som sökt antingen OP, eller någon SOU med tjänst på F17 eller MarinB som fått besked om testdag 2?

Posted (edited)

Prova/Öva/Träna i närmsta badhus? Det gjorde jag inför Beep-testet (hade aldrig gjort ett sådant).

Aldrig fel att komma förberedd.

Edited by JTR
Posted
Någon annan som sökt antingen OP, eller någon SOU med tjänst på F17 eller MarinB som fått besked om testdag 2?

Sökt MarinB: ja

Fått kallelse: Nej

Fick reda på P4 att testdag 2 skulle genomföras för MarinB under/ca v17 och studievägledaren gav en vild gissning på att kallelsen skulle komma runt v12

(nu allså)

Vet dock inte om det är i snigelpost eller att man blir uppringd(och dem söker nån annan ;-)) som man har kunnat läsa i tråden

Posted

Okej, då blir man väl uppringd denna veckan om de tycker man är duglig. Ingen som kommer ihåg när F17 skulle ha sina intervjuer? Sitter just nu och bokar lite flygbiljetter, så hade varit skönt att veta. Och hur är det med OP. Blir man kallad till närmsta förband eller till Karlberg?

Posted

Får verkligen hoppas att allt funkar med testdagarna på de olika förbanden. Kommer hem från Kosovo 16 april och vi skall göra vår testdag 1 på Livgardet 20 april. Går man vidare därifrån så borde min testdag 2 bli på P7.

Vi har också haft strul med att få rätt information från ansvarig enhet. :mellow:

Posted
Okej, då blir man väl uppringd denna veckan om de tycker man är duglig. Ingen som kommer ihåg när F17 skulle ha sina intervjuer? Sitter just nu och bokar lite flygbiljetter, så hade varit skönt att veta. Och hur är det med OP. Blir man kallad till närmsta förband eller till Karlberg?

Jag var på F17 igår. Har sökt både OP och SOU.

Posted

Jag blev uppringd av Amf1 nu i veckan. Jag ska till Berga under vecka 15 för att göra testdag 2. Personen som jag pratade med var osäker om intervjun gällde för OP också.

Posted

Älskar FM fick ett papper för ett tag sedan där det stod att jag inte klarat fys testerna och var utte ur programet, och idag var den en som ringe upp och sa att jag skulle på test dag två.

Tackade snällt nej och bad henne åter komma när FM får styr på sina papper.