hobokan Posted April 9, 2010 Report Posted April 9, 2010 Jag blev uppringd av F17 idag. Tjänsten som ramp-/godsman. Blir nog Ronneby för mig i höst Quote
BloM Posted April 12, 2010 Report Posted April 12, 2010 Hur ser det ut med arbetstid under beredskapen? Och vad gäller då, måste man vara på plats "konstant" eller kan man jobba en timma ifrån osv? Quote
widowmaker Posted April 12, 2010 Report Posted April 12, 2010 Nu gör jag någon lycklig. Fick av olika orsaker tacka nej till en erbjuden tjänst. Lite tråkigt, Hade hoppats på ett diplom till. Quote
Mattias0906 Posted April 13, 2010 Report Posted April 13, 2010 När var det man skulle få besked om man blir antagen eller inte, det var väl någon gång i april men jag har glömt exakt när det var. Quote
Mattias0906 Posted April 13, 2010 Report Posted April 13, 2010 Jag fick mitt i fredags via brev. Då verkar det ju vara på gång i alla fall, bara att vänta. Quote
Mortax Posted April 13, 2010 Report Posted April 13, 2010 Jag tänkte söka några vakans platser som finns kvar till NBG11. Någon som har tips på hur jag ska göra/gå till väga för att ha störst chans att få dessa platser. Är det en smart idé att ringa och prata med befälen i fråga eller tycker dom bara man tar tid av dom? Är det bra att skaffa referenser innan man ringer i sådana fall? Ge mig fler tips på vad jag kan göra! Quote
stormen Posted April 14, 2010 Report Posted April 14, 2010 Jag tänkte söka några vakans platser som finns kvar till NBG11.Någon som har tips på hur jag ska göra/gå till väga för att ha störst chans att få dessa platser. Är det en smart idé att ringa och prata med befälen i fråga eller tycker dom bara man tar tid av dom? Är det bra att skaffa referenser innan man ringer i sådana fall? Ge mig fler tips på vad jag kan göra! Jag ringde till kontaktpersonen för två utav tjänsterna som var kvar på vinst och förlust. Han verkade inte bli det minsta irriterad. En sak jag upptäckte var att det står fel i behörighetskravet på en del. Till exempel "förare FCP" stod det "B körkort" men när jag kollade upp med befälet var det militärt förarbevis Galt som gällde. Någon annan som haft samma problem? Det känns surt att söka vakanser som man inte har en sportmössa på att få bara för att behörighetskraven är felaktiga. Quote
ranger_honk Posted April 20, 2010 Report Posted April 20, 2010 någon som hört eller vet när anställnings brevet skulle dyka upp? Quote
Mortax Posted April 21, 2010 Report Posted April 21, 2010 Förra veckan sökte jag några vakans platser (till NBG), men för någon dag sedan fick jag hem ett konstigt brev från HR-centrum som det stod "Just nu rekryterar vi inte till dom här missioner FS och KS". Det nämndes ingenting om NBG i brevet. Jag ringde till HRC och pratade med dom men jag kunde inte få något direkt svar på rak arm så dom skulle "Undersöka ärendet". Någon som fått liknande brev? Quote
Mattias0906 Posted April 21, 2010 Report Posted April 21, 2010 någon som hört eller vet när anställnings brevet skulle dyka upp? Jag fick mitt idag och blev antagen till TrängR i Skövde. Quote
Markii88 Posted April 21, 2010 Report Posted April 21, 2010 någon som hört eller vet när anställnings brevet skulle dyka upp? Jag fick mitt idag och blev antagen till TrängR i Skövde. Samma för mig! TrängR Skövde!! Quote
Fältjägarn Posted April 22, 2010 Report Posted April 22, 2010 (edited) någon som hört eller vet när anställnings brevet skulle dyka upp? Jag fick mitt idag och blev antagen till TrängR i Skövde. Samma för mig! TrängR Skövde!! Ja fick svar med TrängR för min del med Va har du för tjänst? Edited April 22, 2010 by Fältjägarn Quote
Markii88 Posted April 22, 2010 Report Posted April 22, 2010 någon som hört eller vet när anställnings brevet skulle dyka upp? Jag fick mitt idag och blev antagen till TrängR i Skövde. Samma för mig! TrängR Skövde!! Ja fick svar med TrängR för min del med Va har du för tjänst? Förrådssoldat!! :P Quote
Fältjägarn Posted April 22, 2010 Report Posted April 22, 2010 någon som hört eller vet när anställnings brevet skulle dyka upp? Jag fick mitt idag och blev antagen till TrängR i Skövde. Samma för mig! TrängR Skövde!! Va för tjänst ?=) Quote
Markii88 Posted April 25, 2010 Report Posted April 25, 2010 Kommer NBG11 att sättas in någonstans i världen? Vad tror ni? isåfall vart? Quote
Dustoff Posted April 25, 2010 Report Posted April 25, 2010 Kommer NBG11 att sättas in någonstans i världen? Vad tror ni? isåfall vart? IN EU´s BG skall aktiveras förutsätter det att ALLA medlemslände röstar JA - sannolikhet med många kockar ?????? lämnas för egen spekulationer. Quote
dbman26 Posted April 25, 2010 Report Posted April 25, 2010 Sannorlikheten för att NBG11 skall sättas in bedömmer jag som mycket liten. Det är ett flertal institutioner som skall fatta beslut om att NBG skall sättas in operativt. Men OM NBG sätts in så är det mest sannolika en insats i Afrika. Quote
Kn Glock Posted April 25, 2010 Report Posted April 25, 2010 HRC är sällan problemet. De som kan ställa till med besvär är förbandet i sig, ATS och MUST. /K Alternativet ärju att den enskilde har gjort något som någon av instanserna ovan tar fasta på och bedömmer som olämpligt med hänsyn till befattning etc. Problemet med dom som stoppas i säkerhetsprövningen är alltså den enskilde själv... Quote
109 Eken Posted April 27, 2010 Report Posted April 27, 2010 Så det blev tydligen NBG11 i alla fall....Hur f-n gick det här till? Är ganska säker på att jag sa: "aldrig mera NBG" Quote
PBV902 Posted May 1, 2010 Report Posted May 1, 2010 (edited) Hej, jag har varit ute på ett flertal övningar i lumpen och inte haft koll på utvecklingen i ansökan till NBG. Jag undrar om jag har sett fel eller om de har förlängt ansökningsperioden till NBG11. Citat från mil.se * Utbildningsperiod: jul-10 - dec-10 * Insatsperiod: jan-11 - aug-11 * Sista ansökningsdatum: 2010-05-31 * Publicerat 06 april 2010 Jag har sökt tidigare i år men kom inte in då, antar jag eftersom jag aldrig fick något telefonsamtal. Skall jag tolka detta som en andra chans att söka eller vad är dealen? Edited May 1, 2010 by PBV902 Quote
NoPinky Posted May 1, 2010 Report Posted May 1, 2010 Hej, jag har varit ute på ett flertal övningar i lumpen och inte haft koll på utvecklingen i ansökan till NBG. Jag undrar om jag har sett fel eller om de har förlängt ansökningsperioden till NBG11. Citat från mil.se * Utbildningsperiod: jul-10 - dec-10 * Insatsperiod: jan-11 - aug-11 * Sista ansökningsdatum: 2010-05-31 * Publicerat 06 april 2010 Jag har sökt tidigare i år men kom inte in då, antar jag eftersom jag aldrig fick något telefonsamtal. Skall jag tolka detta som en andra chans att söka eller vad är dealen? Vakansrekrytering. Dock skulle jag vilja hävda att alla dessa vakanser inte finns i verkligheten. Sannolikt är det en eftersläpning i registreringen av rekryterad personal. Quote
PBV902 Posted May 1, 2010 Report Posted May 1, 2010 Vakansrekrytering.Dock skulle jag vilja hävda att alla dessa vakanser inte finns i verkligheten. Sannolikt är det en eftersläpning i registreringen av rekryterad personal. Det låter som en konstig förklaring. Om dom redan har folk till platserna varför utannonsera dem? Skadar iaf inte att försöka igen. Quote
Krook Posted May 1, 2010 Author Report Posted May 1, 2010 Det är så att statliga nyanställningar ska utannonseras, även om man redan har klart vilken man vill ha på befattningen. /K Quote
Munken_swe Posted May 1, 2010 Report Posted May 1, 2010 (edited) Vakansrekrytering.Dock skulle jag vilja hävda att alla dessa vakanser inte finns i verkligheten. Sannolikt är det en eftersläpning i registreringen av rekryterad personal. Det låter som en konstig förklaring. Om dom redan har folk till platserna varför utannonsera dem? Skadar iaf inte att försöka igen. För att det är rutin. Sedan är det väldigt troligt att plutoncheferna redan har egna reserver och folk de känner som de kan ringa och erbjuda tjänsten direkt. Av de platser som läggs ut vid en rekrytering så är det inte säkert att alla är lediga i praktiken. Om plutonchefen redan pratat med soldater han jobbat med förut så är det ju bara att vänta på just deras ansökningar. Edit: puck2 Edited May 1, 2010 by Munken_swe Quote
NoPinky Posted May 2, 2010 Report Posted May 2, 2010 Vakansrekrytering.Dock skulle jag vilja hävda att alla dessa vakanser inte finns i verkligheten. Sannolikt är det en eftersläpning i registreringen av rekryterad personal. Det låter som en konstig förklaring. Om dom redan har folk till platserna varför utannonsera dem? Skadar iaf inte att försöka igen. Tja, jag känner åtminstone till två st tjänster som är med på listan men som redan är tillsatta. Därav ser jag det som sannolikt att det beror på eftersläpning i registreringen. Då systemet är datoriserat så är det inte så konstigt om de då läggs upp som vakanser. Det skapas inte en ny databas där folk sitter och matar in vakanser. Det finns bara en databas med tjänster och så länge den som rekryterar inte har lagt in den som har blivit rekryterad så kommer den tjänsten att stå som vakant i systemet. Quote
PBV902 Posted May 2, 2010 Report Posted May 2, 2010 Okej tack för svaren, tur att man har b-planer efter muck då Quote
Fofö_Charlie Posted May 3, 2010 Report Posted May 3, 2010 Asch, jag tycker de kunde ha skickat ut brevet nu i alla fall där de säger att man inte gått vidare. Förnuftet säger att det utom tvivel är så att man inte gått vidare, men ändå så hoppas man nog lite inombords på att man fortfarande har en chans.. Quote
Recommended Posts