Jump to content

Recommended Posts

• Replies 410
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Finns möjligheten att IA07 sätts in som ett lätt alternativ (läs: utan Strf 90)?

Är väl klart att den finns? Är inte skrivet i sten att det måste ske insats med strf 90. Logiskt tänkande!!! Dock kanske ett "lättare" alternativ istället går till andra enheter? Men det är ju en annan sak!

Finns möjligheten att IA07 sätts in som ett lätt alternativ (läs: utan Strf 90)?

Är väl klart att den finns? Är inte skrivet i sten att det måste ske insats med strf 90. Logiskt tänkande!!! Dock kanske ett "lättare" alternativ istället går till andra enheter? Men det är ju en annan sak!

Den mest sannolika insatsen kanske är kravaller i Kosovo. Då kommer ju kravallerna vara över om man skall vänta på stridsfordonen...alltså -Ja IA07 kanske sätts in utan strf.

Om man sökt vakans genom att maila som du (Amatör) postade här åvan kommer man tas i tanke för andra vakanser också eller ska man söka från hemsidan också om det kommer upp något nytt där?

Vill gärna ha svar på denna fråga med...

Om man sökt vakans genom att maila som du (Amatör) postade här åvan kommer man tas i tanke för andra vakanser också eller ska man söka från hemsidan också om det kommer upp något nytt där?

Vill gärna ha svar på denna fråga med...

Om du mejlat och blivit uppringd så utgår jag från att du berättat för personen som intervjuat dig att du är intresserad av även andra vakanser.

Om du mejlat och inte blivit uppringd så kan ju det bero på flera anledningar, du fyllde inte kravspecifikationen på den tjänsten, tjänsten hann bli uppfylld (ovakant), man har inte hunnit ringa upp dig.

Vad göra? Finns tjänsten som du är intresserad av kvar på mil.se/int? Sök den vägen! Lämna in en ansökan på varje tjänst som du är intresserad av.

när är rekryteringen klar för 411? själv sökte jag sjv och c sjvtpgrp har inte hört nåt

Just nu pågår vakansuppfyllnad till de befattningar som ej fylldes under ringveckan. Det som nu sker är att uttagningsbesked skickas ut och personerna som är uttagna skall svara. Det kan ju hända att någon ändrar sig och svarar nej och då uppstår ju en vakans. Det kan ju också vara så att någon blir sjuk eller av annan anledning ej inställer sig på inryckningsdagen och då blir det ju också vakans. När personalen ryckt in påbörjas utbildning och läkarundersökning mm och även då kan det ju hända att någon faller ifrån.

Alltså omöjligt att säga när rekryteringen avslutas.

det skulle vara trevligt med vilken som av tjänsterna men sjv skulle även vara bra civ för min utb. sitter bara och väntar. hur ska man klara 2v utan svar? vet någon hur många platser det finns till platserna vc/fö/sjv?

Borde vara ca 18 strf90 på kompaniet, således 18 förare och ca 4-8 Vc befattningar.

18 får jag ifrån: 4plutx3vagnar+DSG+BGBV+L1+L2+L3+EPBV90

Edited by Pego
det skulle vara trevligt med vilken som av tjänsterna men sjv skulle även vara bra civ för min utb. sitter bara och väntar. hur ska man klara 2v utan svar? vet någon hur många platser det finns till platserna vc/fö/sjv?

Borde vara ca 15 strf90 på kompaniet, således 15 förare och ca 4-7 Vc befattningar.

Jaa då jag är har information om detta kan jag svara:

förbandet har 18 st Strifo 90! till stor del är dessa bemannade och uttagningsbesked kommer att skickas ut de kommande veckorna. Ett mindre antal förare och vagnchefsbefattningar är vakanta vilket efter helgen kommer att framgå på mil.se

Sjukvårdare som avses är "sjukvådare" alltså minst Försvarsmaktens sjukvårdsutbildning.

Om intresse finns så anmäl detta till kompanichefen som tidigare hänvisats till i denna tråd.

Edit: fingerfippel

Edited by Svensk.M
Klart för C skyttgrupp Strf 90 . Kommer att bli mycket skoj detta

Klart för Strf90FÖ på L1. Detta ser jag fram emot, trots att jag borde kunna ha landat någon chefsbefattning. Men men.

Läste att du blivit uppringd om antingen förare eller Vc, som jag tolkat din info så har du skrivit att du varit förare under vpl, stämmer? För att få vara Vc krävs en vagnchefsutbildning, den är på 7 veckor och tyvärr har nog inte förbandet tid att utbilda dig till Vc, så det kanske kan vara förklaringen...

Jo det stämmer bra, ja gjorde lumpen som förare men har det senaste året jobbat som BFA då jag erhållit VC-Utb till viss del, dock ej komplett. Det var väl där skon klämde kanske precis som du säger att det inte finns tid att kompletteringsutbilda.

Edited by Vainikainen
Hur kommer upplägget bli nu när man rycker in. Nån som vet ? . inryck på pappret är ju 070701 men när är första dagen vid regementet ?

Ja det är riktigt du blir anställn från 070701 men börjar med två veckors semester, så du får alltså lfull lön dessa två veckor. Inrycket sker måndag i vecka 729. Tide för inställelse kommer att framgå av handlingar som kommer att skickas ut.

Är det någon som sökt vakans som fått svar än? Har ett civilt jobb som kan sträcka sig till att få svar från mig på torsdag. Så om det börjat droppa in svar på vakanser så vore jag mycket glad.