Jump to content

Recommended Posts

detta kom upp idag på http://www.p4.mil.se/index.php?lang=S&...ws&id=36858 vet inte om nån sett det innan men om nån vill titta så :unsure:

Den 1 juli 2007: anställningen startar.

Anställningen inleds med två veckors semester, vecka 27-28.

Måndag vecka 29, 16 juli kl 12.30: inryckning.

Vecka 29-30 Obligatorisk utbildning: läkarundersökning, tillpassningskontroll, repetition Ak5, inskjutning, avtalsinformation, sjukvårdstjänst m.m.

Veckorna 31-35 Befattningsutbildning, i huvudsak i Skövde men även på andra orter.

• Replies 410
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Killer21 vi får hoppas att det inte finns någon orsak till ditt nick då :)

Kärt barn har många namn: Killer , Tackleberry , Butcher

Mekaniker är bara en av mina specialiter det kan lätt bli så när man får sitt första vapen som 6 åring fäller sitt första rådjur vid 11 års ålder. Jobbar man sedan extra som slacktare på Scan så får man ta det. :D

Behövde dom tjata länge på dig vid mönstringen ?

...

Anställningen inleds med två veckors semester, vecka 27-28.

Måndag vecka 29, 16 juli kl 12.30: inryckning.

...

Se där ja, blir lite semester i år ändå i så fall! :unsure:

Vill gärna säga det en gång till: mycket bra skött med info från kompaniet! Först bekräftande telefonsamtal, sen grundläggande info på hemsidan nu innan snigelposten kommer.. Känner mig faktiskt ganska bortskämd just nu! :lol:

Tillägg: Keep up the good work! ;)

Edited by Psk-jevel
Fick brevet idag riktigt skönt att få det :) vet nån om man har rätt att ta tjänsteledigt under perioden?

Du har inte rätt att söka tjänstledigt från ett civilt jobb, vill du va ledig från IA så funkar det som på ett civilt jobb..

Fick brevet idag riktigt skönt att få det :) vet nån om man har rätt att ta tjänsteledigt under perioden?

Vilket av breven det brunna "ansöknings beskedet" eller det som dom pratar om på P4 hemsida?

Okej IF metall är ett av sveriges största fack men dom är väldigt vlädigt dålig på sin information... men det gör inget bättre att gå ifrån jobbet utan några dispyter :)

Jag menar det brevet där du kryssar i om du accepterar eller du avviker. Det kommer mer papper 1 månad innan man rycker in

Fick brevet idag riktigt skönt att få det :angry: vet nån om man har rätt att ta tjänsteledigt under perioden?

Du har inte rätt att söka tjänstledigt från ett civilt jobb, vill du va ledig från IA så funkar det som på ett civilt jobb..

Nja nu skall vi hålla isär äpplen och päron, rätta att söka har man, men det som är skilnaden är att arbetsgivaren inte är skyldig att ge tjänstledighet som vid tjänst i utlandsstyrkan.

Fick brevet idag riktigt skönt att få det :banana vet nån om man har rätt att ta tjänsteledigt under perioden?

Nja nu skall vi hålla isär äpplen och päron, rätta att söka har man, men det som är skilnaden är att arbetsgivaren inte är skyldig att ge tjänstledighet som vid tjänst i utlandsstyrkan.

bra där.. erkänner att det är skillnad på äpplen o päron...

Fick beskedet i dag befnr 9170 C sjuktransportterrränggrupp

Edited by Meercy
vet någon hur många sjv platser 411komp har kvar?

http://www.mil.se/article.php?id=16829 enl listan finns Sjukvårdare kvar... hur många platser vet jag ej. ring efter helgen och fråga.

Såg att mitt arvode inte stod med på antagningsbeskedet.... hur är det för er andra??? har alltid vart med vid mina tidigare besked....

http://www.mil.se/article.php?id=16829 enl listan finns Sjukvårdare kvar... hur många platser vet jag ej. ring efter helgen och fråga.

Såg att mitt arvode inte stod med på antagningsbeskedet.... hur är det för er andra??? har alltid vart med vid mina tidigare besked....

Vadå, ska du ha lön nu också?! Räcker det inte med fria arbetskläder, en hemresa varannan vecka och boende till förmånsbeskattning? :D

Edited by alfie

Vadå, ska du ha lön nu också?! Räcker det inte med fria arbetskläder, en hemresa varannan vecka och boende till förmånsbeskattning? :D

Förlåt att jag verkade girig... klart jag ställer upp, alla måste hjälpa till att spara pengar!

men förmånsbeskattning på boendet ställer jag mig frågande till.... inte som det ser ut nu iaf....

Edited by Meercy
...

Nä, stod inte med på min lapp heller..

Boendet kommer kanske att skilja något mellan de olika regementena som utbildar de olika delarna till NBG eller IA07. För de allra flesta så bir det logement. För 411.e - IA07 så är det logemment som gäller. Logementsboende innebär ingen förmånsbeskattning.

Klart slut.

Vadå, ska du ha lön nu också?! Räcker det inte med fria arbetskläder, en hemresa varannan vecka och boende till förmånsbeskattning? :-P

Förlåt att jag verkade girig... klart jag ställer upp, alla måste hjälpa till att spara pengar!

men förmånsbeskattning på boendet ställer jag mig frågande till.... inte som det ser ut nu iaf....

Boendet kommer kanske att skilja något mellan de olika regementena som utbildar de enheterna med beredskapssoldater (NBG eller IA07). För de allra flesta så bir det logement. För 411.e - IA07 så är det logemment som gäller. Logementsboende innebär ingen förmånsbeskattning. Logementsboendet eller förövrigt allt boende skall ses som något som erbjuds... det är ju inget krav att man bor där.

Men jag håller med... arvoden och förmåner kunde varit bättre och jag trord det är ett misstag attman fastnat idett med ett avtal som innebär arbtstidsreglering och därigenom -25% på lönen.

Det var bättre förr med befattningslön enligt US och sedan övade/jobbade man tills det var klart.

Edited by Pols
Finns det nån uppskattning på hur många i varje logement? snackar vi 8-10 eller mer humana förhållanden 4-6?

hela IA bor på ett och samma logement :-P vilken gemenskap.... nä ingen anning ärligt talat

ingen som tänkt skaffa egen bostad i Skövde så man kan laga mat osv...? kanske med några andra??

Finns det nån uppskattning på hur många i varje logement? snackar vi 8-10 eller mer humana förhållanden 4-6?

Vad jag tror disponerar IA ganska många logement första tiden då det inte finns några värnpliktiga i kasern. Sen fram emot januari då de nyinryckta kommer så blir det till att trängas à la ormgrop?

Vad jag tror disponerar IA ganska många logement första tiden då det inte finns några värnpliktiga i kasern. Sen fram emot januari då de nyinryckta kommer så blir det till att trängas à la ormgrop?

Du tror inte att stab/grk-kompaniet kan tänkas vilja ha några logement också?

Du tror inte att stab/grk-kompaniet kan tänkas vilja ha några logement också?

Självklart, men med färre vpl = mer plats. Sen kanske inte alla trycks in i samma kasern.

Är oxå uttagen till IA07

9214 Eriksson var namnet :camo:

Ska bli kul att mötas i sommar! :rolleyes:

Väl mött

Välkommen!

Vilken tjänst på IA07? och vart låg du på KS08??

Några saker på utbildningsplanen jag funderade på, kanske någon som har svar:

-Vecka 44 och följande, vad är FINEX?

- Vecka 43, Bataljonsövning. Vilka andra delar består bataljonen av?

- Vecka 51: FLYTT. Nyfiken på vart, men kanske ingen som vet än. :)