Jump to content

Vackra vapen


UAV

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

STG44 och FG42 liksom MP38/40 nytillverkas som halvautomater. Borde gå att få licens på kanske? Såg dom på IWA i Nurnberg för ett par år sedan, minns inte vem som tillverkade.

 

Mer info?

 

Har sökt på nätet men inte hittat. Var på IWA 2005, borde stå i mässkatalogen. Någon annan som var där? Kanske dyker den upp under påsken.

Link to comment
Share on other sites

STG44 och FG42 liksom MP38/40 nytillverkas som halvautomater. Borde gå att få licens på kanske? Såg dom på IWA i Nurnberg för ett par år sedan, minns inte vem som tillverkade.

 

Mer info?

 

Har sökt på nätet men inte hittat. Var på IWA 2005, borde stå i mässkatalogen. Någon annan som var där? Kanske dyker den upp under påsken.

 

Med risk för att bli hudflängd för att gissa...

 

Kan detta vara något?

MP 44: http://www.versandhaus-schneider.de/produc...roducts_id/5881

 

MP 38: http://www.versandhaus-schneider.de/produc...roducts_id/4641

Link to comment
Share on other sites

Sportecs Saddam-1911 är ju bara för snygg ,O

llamaguldpistol.jpg

 

Nja, just denna kanske inte vinner pris, men 1911'or överlag tycker jag är bland de snyggaste pistolerna.

 

Annars är ju Mauser C96 också rätt cool (också känd som Han Solo's pistol, då försedd med kikarsikte och lite annat)

mauser.jpg

Link to comment
Share on other sites

MG34

 

Eller som i detta fallet kallas DLT-19 heavy blaster rifle och ses i händerna på Imperial StormTroopers i StarWars-filmerna.

Lite tuffare än Han Solo´s Mauser!

Dlt-19.jpg

Edited by cf112
Link to comment
Share on other sites

Här kommer en mycket udda bössa:

 

 

Vis wz35

vis-35.gif

Sitt utseende till trots ska denna polska förkrigspistol tydligen inte ha mycket gemensamt med 1911...

 

Annars älskar jag klassikern:

kp_m45b.jpg

Funderar på att skaffa en på överskottet för att få ett ballt airsoftvapen.

Link to comment
Share on other sites

Om man vill äga en, hur ska man gå till väga? När såldes en senast?

 

"176 units were produced with only 15 units of the WA 2000 exported to the U.S., and due to its rarity it can be worth over $75,000 to $80,000 in the open market."

Så spara din veckopeng och hoppas på det bästa. Dollarn är ju billig nu...

Edited by Smeghead
Link to comment
Share on other sites

Får "filmvapen" vara med? :unsure:

Annars är ju Mauser C96 också rätt cool (också känd som Han Solo's pistol, då försedd med kikarsikte och lite annat)
Eller som i detta fallet kallas DLT-19 heavy blaster rifle och ses i händerna på Imperial StormTroopers i StarWars-filmerna.

DL44 och DLT-19 till trots vill jag nog, trots att jag är en riktig Stjärnornas Krig-nörd, slå ett slag för M41A Pulse Rifle från filmen Aliens...

 

Nätet kryllar av bilder, hittade en här:

 

M41A.jpg

 

The M41A Pulse Rifle was designed by James Cameron and built by British armorers Simon Atherton and Andrew Fletcher from the parts and components of three firearms supplied by prop armory Bapty & Co., U.K. The rifle component utilised a World War II-era Thompson M1A1 submachine gun while the grenade launcher component was built around the action of a Remington 870 pump-action shotgun and the shotgun was encased inside the shroud and foregrip of a Luigi Franchi SPAS-12 shotgun. It was originally designed around a Heckler & Koch MP5 submachine gun but the MP5 is said not to have produced a muzzle flash as large as desired for the impression of a futuristic infantry rifle.
Link to comment
Share on other sites

Med risk för att bli hudflängd för att gissa...

 

Kan detta vara något?

MP 44: http://www.versandhaus-schneider.de/produc...roducts_id/5881

 

MP 38: http://www.versandhaus-schneider.de/produc...roducts_id/4641

 

Mycket troligt, jag kan inte tyska.... Inte har jag städat i påsk heller, bara byggt hoj så inga brochyrer eller kataloger har dykt upp.

Link to comment
Share on other sites

Några vackra vapen på bild, ber om ursäkt för de tråkiga bakgrunderna.

 

AUG med 16" pipa, 42 ptr mg och JP rekylbroms

aug1.jpg

 

Fal med 30 ptr mag (mycket snyggare än raka 20)

fal.jpg

 

Mossberg 590 pump kal 12 med bajonett M8A1

590.jpg

 

Mossberg 835 kal 12, skjuter 3,5" patroner, rekyl!

835.jpg

 

Colt Ar15 sporter HBAR med lite extra....

ar15.jpg

 

M1 carbine med M2 mag

m1carb.jpg

 

Finsk M31 k-pist med trummmag

m31.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja fan ekonomisk iallafall troligtvis är bajonetten med fäste dyrare än bössan i staterna :rockon:

men visst fan är den kool

 

själv är jag fan så glad i helstock.Steyr är en favvo.

 

Annars är den min enskotts huskvarna som min gamlefarfar inhandlade för brödfödan för längesen...finnes i mitt vapenskåp.

 

mvh

olaevil

Link to comment
Share on other sites

Så kanske dags för vissa att sluta drömma och börja agera istället...........

Gärna. Hur gör man? :banghead:

 

Handlar friskt hos vapenauktionerna, vapenaffärerna och dödsbona efter att man sökt licens hos lokala polismyndigheten.

Är väl inte så svårt..........?

Givetvis så skall man ha nån form av förvaring med, men det är väl lätt fixat.

Tänk om ni använt en liten del av all den tid ni sitter att trycka på internett och spel till att jobb lite över och skriva ansökningar så hade ni redan haft en respektabel vapensamling, istället för att bara ha en massa blandade bilder i burken.....

 

 

MVH Technika

Link to comment
Share on other sites

Så kanske dags för vissa att sluta drömma och börja agera istället...........

Gärna. Hur gör man? :)

 

Handlar friskt hos vapenauktionerna, vapenaffärerna och dödsbona efter att man sökt licens hos lokala polismyndigheten.

Är väl inte så svårt..........?

Givetvis så skall man ha nån form av förvaring med, men det är väl lätt fixat.

Tänk om ni använt en liten del av all den tid ni sitter att trycka på internett och spel till att jobb lite över och skriva ansökningar så hade ni redan haft en respektabel vapensamling, istället för att bara ha en massa blandade bilder i burken.....

 

 

MVH Technika

 

Äh, kom igen nu Technika, ligg inte under en sten i ett år och tryck kom sedan hit och var sur och otrevlig. Det är väl onödig att vara besserwisser/nedlåtande på det sättet?

 

Ät några bullar så kanske du blir snällare...

 

Sköna bilder f.ö...

Edited by 2Sharp
Link to comment
Share on other sites

Inte alls min mening att vara sur och otrevlig, för det är jag inte, på jättegott humör.

Försöker bara sparka på er så att ni får ändan ur vagnen.

 

MVH Technika

 

Låter bra det :)

 

Jooo, en liten spark kunde man ju behöva...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Technika: Får man lov att fråga vad du drog för rövare för att få inhandla en Bren Mk II? :-P

 

"Ja farbror blå, den har enkelskottsspärr, ja farbror blå, jag skall använda den till jakt, ska jaga kråkor!" Haha B-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...