Jump to content

Vackra vapen


UAV

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

UAV: Vad är det för vapen på bilden?

 

M1 Garand + Bajonett och ser ut att vara en colt? 1911 (osäker på vem som tillverkar/uppfann 1911an)

 

Colt är skaparen av pistolen så :COLT M1911 , M1 Garand+ M1 Bajonett. Är helt rätt. (Om det inte är det så får jag nog ta och kolla igenom alla spel(CoD,MOH har exakt fakta oftast...) /fakta jag läst :rockon:

Edited by Viper_FE
Link to comment
Share on other sites

UAV: Vad är det för vapen på bilden?

 

M1 Garand + Bajonett och ser ut att vara en colt? 1911 (osäker på vem som tillverkar/uppfann 1911an)

 

Colt är skaparen av pistolen så :COLT M1911 , M1 Garand+ M1 Bajonett. Är helt rätt. (Om det inte är det så får jag nog ta och kolla igenom alla spel(CoD,MOH har exakt fakta oftast...) /fakta jag läst :unsure:

 

Aha! Tackar. Tyckte att jag kände igen M1:an men jag var osäker. Trodde att det var det gamla svenska geväret först... :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Aha! Tackar. Tyckte att jag kände igen M1:an men jag var osäker. Trodde att det var det gamla svenska geväret först... :rockon:

 

ag m/42 är ju likt m1. Även ag m/42 är ett vackert vapen. SMLE är en annan av mina favoriter.

 

e17-1.jpg

 

 

Bifoga gärna bilder!

Edited by UAV
Link to comment
Share on other sites

UAV: Vad är det för vapen på bilden?
M1 Garand + Bajonett och ser ut att vara en colt? 1911 (osäker på vem som tillverkar/uppfann 1911an)
Colt är skaparen av pistolen...

Fel fel fel! John Moses Browning designade 1911:an - Colt-fabriken (mfl) tillverkade dem. Pickan på bilden kan vara tillverkad av en uppsjö olika fabriker - är det en Singer eller Remington Rand-tillverkad 1911:a på bilden är det bara att gratulera!

Edited by Yxa
Link to comment
Share on other sites

  • BlåGul -1
UAV: Vad är det för vapen på bilden?

 

M1 Garand + Bajonett och ser ut att vara en colt? 1911 (osäker på vem som tillverkar/uppfann 1911an)

 

Colt är skaparen av pistolen så :COLT M1911 , M1 Garand+ M1 Bajonett. Är helt rätt. (Om det inte är det så får jag nog ta och kolla igenom alla spel(CoD,MOH har exakt fakta oftast...) /fakta jag läst :baskerPa:

 

Ett tips att ta med dig är att dataspel inte är OK som källhänvisning här. Särskilt när det, som i detta fall, är tvärfel...

Link to comment
Share on other sites

man kan ju alltid dröma om en Holland and Holland. Just detta ex går på mellan £75,075 och £131,250 beroende på kaliber så jag får nog fortsätta drömma och smygtitta på nätet. (Tveksamt om man skulle våga använda något så dyrt om man hade en...) Men vackert arbete är det.

 

royaldblrifle_2a.jpg

 

royaldblrifle_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dom gör inte vapen lika estetiskt tilltalande nu som förr.

http://www.apachego.com/freeman/freeman.jpg

 

Dagens plastvapen står sig slätt i mina ögon gentemot ett par snygga flintlåspistoler, m1700-talet.

 

Det var vackrare förr.

Undra hur personalen på banken hade reagerat om Kjell Kriminell hade avsett råna densamma med sådana pistoler? Bara en tanke.

 

Karbin m/94 är för övrigt också ett vackert vapen.

Edited by UAV
Link to comment
Share on other sites

UAV: Vad är det för vapen på bilden?

 

M1 Garand + Bajonett och ser ut att vara en colt? 1911 (osäker på vem som tillverkar/uppfann 1911an)

 

Colt är skaparen av pistolen så :COLT M1911 , M1 Garand+ M1 Bajonett. Är helt rätt. (Om det inte är det så får jag nog ta och kolla igenom alla spel(CoD,MOH har exakt fakta oftast...) /fakta jag läst :rolleyes:

 

Ett tips att ta med dig är att dataspel inte är OK som källhänvisning här. Särskilt när det, som i detta fall, är tvärfel...

 

Jag vet men jag angav 2 spel som är kända för att gå ut och ha Fältdagar där dom får prova på och använda dessa vapen etc. Men jag borde skrivit "Colt är tillverkaren av m1911an...." istället för skaparen. För det är väl dom som tillverkar den eller hur?

Men jag skrev också /FAKTA. Dvs böcker osv.

Link to comment
Share on other sites

  • BlåGul -1
Jag vet men jag angav 2 spel som är kända för att gå ut och ha Fältdagar där dom får prova på och använda dessa vapen etc. Men jag borde skrivit "Colt är tillverkaren av m1911an...." istället för skaparen. För det är väl dom som tillverkar den eller hur?

Men jag skrev också /FAKTA. Dvs böcker osv.

 

1. Att de ordnar provskjutningar för inblandade är inte en garanti för att det är eller blir rätt i slutprodukten.

2. Colt är en av många tillverkare av vapen av M1911-typ. Några andra är Remington-Rand, Singer, Union Switch & Signal, Kongsberg, Ithaca, Detonics, Sistema, Taurus, High Standard, Armscor, Kimber, Springfield Armory, Rock Island Armory, BUL, Tanfoglio/Witness, Imbel, Smith & Wesson, SIGarms, Kahr/Thompson, STI, SVI, SPS, Caspian, Dan Wesson, Ed Brown, Para-Ordnance, Rock River Arms, Charles Daly, Les Baer och Wilson Combat.

3. Vi har knappast några akademiska krav på källhänvisning här, men hur lågt man än går så är "/FAKTA" inte en källhänvisning. En källhänvisning innebär att man redovisar varifrån information kommer, så att mottagaren kan bilda sig en uppfattning om trovärdigheten i ditt påstående. Att du skriver att något är fakta betyder inte mer än att du påstår att det är fakta, vilket är helt ointressant i sammanhanget.

 

Vidare diskussion om just detta sker via PM och inte i tråden.

 

//

OPFL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...