Jump to content

tacka nej?


Recommended Posts

KS08

Blev uppringd men var tveksam, ångrade mig dagen efter men då var det försent. Tänkte att det finns ju alltid fler missioner. Såhär i efterhand ångrar jag mig grymt mkt, de missioner jag söker nu vill de inte ha med mig på.

Jolle som tackade nej :rocketl: Jolle idag

Gråt inte över KS08, det verkade inte direkt varit nån höjdarmission...

 

Har sökt en del på senare tid, så jag har fått tacka nej till

EN04, EB04, LA05 och KS14...

Dags att försöka satsa på skolan; får se om IF06 tar mig därifrån... :banana

 

/Elpa

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

KS08

Blev uppringd men var tveksam, ångrade mig dagen efter men då var det försent. Tänkte att det finns ju alltid fler missioner. Såhär i efterhand ångrar jag mig grymt mkt, de missioner jag söker nu vill de inte ha med mig på.

Jolle som tackade nej :baskerFN: Jolle idag

Gråt inte över KS08, det verkade inte direkt varit nån höjdarmission...

 

Har sökt en del på senare tid, så jag har fått tacka nej till

EN04, EB04, LA05 och KS14...

Dags att försöka satsa på skolan; får se om IF06 tar mig därifrån... :baskerFN:

 

/Elpa

Vad var det med KS08 som gjorde den till en mindre bra mission?

 

/Nyfiken i en strut

Link to comment
Share on other sites

KS13 (tror jag det var :baskerFN:), uppringd.

Nån vecka senare blev jag uppringd om nån vakans på KS12 utan att ha sökt, men det blev samma svar där. Svarade utan att tveka, men var grymt osäker i flera veckor om jag inte gjort ett misstag där. Kom med på LA05 sen, och då var jag glad igen över att jag tackat nej.

 

F.ö. ställer jag samma fråga som den gode Vanadis ovan: Vad var så illa med KS08?

Link to comment
Share on other sites

F.ö. ställer jag samma fråga som den gode Vanadis ovan: Vad var så illa med KS08?

Nja...ska inte göra påhopp :baskerFN: det är bättre att de från 08an får svara på det själva. Ville mest uppmuntra, men det verkar ju inte ha blivit så bra stämning med ett tragiskt dödsfall och massvis med anklagelser om sexuella trakasserier..?

Link to comment
Share on other sites

Under utbildningen till BA10 så tackade jag nej till den pga dåvarande flickvännen. Humor/tragiskt var att jag fick massor med presenter från I21 tillsammans med en massa reserver som inte fick möjlighet att följa med ner som tack för att de ställt upp.

 

:/

Ps. Varför finns det inte missioner som anpassar sig med studietiden? Jag menar med 2 st långleaver från september till december o februari till maj så man kan både plugga o missionera?Ds.

Pss. Skulle iofs aldrig CSN tillåta så varför ens drömma? Har svårt för dem!! Dss.

Link to comment
Share on other sites

IA03, Både Rudolf och Sigurd komp ville ha mig.

 

Var sen snubblande nära att åka på LA02, missade dock på att ÖB ställde in Officersutbildningen och den plats jag skulle ha tagit därav ej blev vakant.

 

...Förbannade skola och försvarsmakt som inte kan lägga utbildningstider och tentaperioder etc. så att det går att kombinera studier med beredskap. Teoretiskt, med lite vilja, så är det inga problem.

Link to comment
Share on other sites

KS12 (uppringd och erbjuden plats som gruppchef på SL) :(

SL?

 

Om du menar Sierra Lima så finns inte den anropssignalen mer. FAL-A har utgått till förmån för the NATO Way.

Det enda svenska skyttekompaniet heter Bravo company och har anropssignal BRAVO (följt av siffra)

NSE:t heter NOVEMBER BRAVO.

Så har det varit sedan KS10.

 

/Krook

Edit: Överförtydligande

Edited by Krook
Link to comment
Share on other sites

IA01, (uppringd) krockade med studierna

 

OT

Fick en fråga om fältvana (eller liknande) och svarade att jag befann mig ute på en myr i Jämtland 1,5 km från närmsta väg i kuperad terräng jagandes älg. Fortfarande är mobiltäckningen på den platsen ett mysterium eftersom det är "skugga" i övriga delar av jaktmarken.

Link to comment
Share on other sites

KS05. Blev vakansuttagen men när jag berättade för sambon att jag åker till Kosovo på tisdag så blev det liv i luckan. Jag hade inte hunnit nämna för henne att jag sökt, det gjorde jag en tråkig förmiddag på jobbet och blev uttagen på eftermiddagen.

 

Någon FS för ca 1 1/2 år sedan. Sökte en vakans i god tid innan rotation (2 månader) hörde ingenting på ganska lång tid och trodde att jag missat den. Sedan ringer min kontakt på Swedint (motsv) och säger att han vill ha mig på utbildning i UK på måndag och därefter rotation direkt ner till Afghanistan. Då var det fredag eftermiddag och jag satt på ett konsultuppdrag med en månads uppstägningstid. Hörde senare att just den här killen hade gett utbildningschefen för US en del grå hår då det ständigt dök upp killar i hans dörr som hade blivit skickade av XX och skulle till land YY tre dagar senare.

Link to comment
Share on other sites

BA07: En plutonchef på C-Coy ringde tidigt dagen efter muck och frågade om jag ville åka med som pbv-skytt. Jag hade inte sovit något och var grymt bakis, jag bad honom ringa lite senare. Jag somnade sekunderna efter och vaknade på eftermiddagen när samma person återigen ringde. Min spontana känsla var "aldrig mer vill jag se en pebba" och tackade därför nej.

 

Jag ångrade mig under sommaren/hösten när utbildningen började och jag satt på ett skitjobb istället. Jag sökte därefter BA08 och 09 för att sedan bli antagen till BA10 istället.

 

EDIT: Tackade även nej till KS03, jag sökte den eftersom jag (återigen) hade ett jobb som sög, men blev erbjuden ett annat jobb i samma veva, vilket lockade mer än en vinter till i Kosovo.

Edited by APC-mannen
Link to comment
Share on other sites

BA12. Blev uppringd av ett fd befäl från lumpen. Hade tjej som inte var heltänd på idén. Tråkigt nog var jag heltänd på henne med men det gjorde kanske inget då den blev typ halverad till BA99. Allt jämnade ut sig när jag per telefon norpade en vakansplats på KS02 sedan nämnda donna inte fanns med i bilden längre... :)

Link to comment
Share on other sites

Tackade nej till KS08 direkt efter muck eftersom jag fick det BFA jobb som jag hellre ville ha. Höll på att lura med mig på LA01 när de plötsligt skulle åka, men majoren och storchefen hemma tyckte det var direkt obra.

 

Blivit uppringd om KS14, EB04 och EN04 nu och är intresserad av alla, men det kanske hunnit rinna ut i sanden, vet inte när papprena borde komma/kommit.

Link to comment
Share on other sites

F.ö. ställer jag samma fråga som den gode Vanadis ovan: Vad var så illa med KS08?

Nja...ska inte göra påhopp :baskerPa: det är bättre att de från 08an får svara på det själva. Ville mest uppmuntra, men det verkar ju inte ha blivit så bra stämning med ett tragiskt dödsfall och massvis med anklagelser om sexuella trakasserier..?

 

Själva missionen var det inget fel på men det andra tramset som näms kunde man absolut ha varit utan...

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(Scribe @ Jan 8 2006, 18:03 )

 

KS12 (uppringd och erbjuden plats som gruppchef på SL)

 

 

SL?

 

Om du menar Sierra Lima så finns inte den anropssignalen mer. FAL-A har utgått till förmån för the NATO Way.

Det enda svenska skyttekompaniet heter Bravo company och har anropssignal BRAVO (följt av siffra)

NSE:t heter NOVEMBER BRAVO.

Så har det varit sedan KS10.

 

/Krook

Edit: Överförtydligande

 

Blandar ihop kompanierna, var nere på KS06 och då låg jag å SL

Link to comment
Share on other sites

förutom tidigare EB04 och nc01 gänget som drar till Af, blev det idag nej tack till LA05...

 

Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej :huh:

Edited by alfie
Link to comment
Share on other sites

FK01 pga sambon blev av med jobbet

 

KS12 skrattade jag lite åt när dom försökte locka och pocka medan jag var under utb för FS08

 

NL03 shanghajade mig från en plats i IA03 vilket dom inte hade något för, för jag sa nej.

Edited by afghanjohnny
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...