Jump to content

tacka nej?


Recommended Posts

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det bara fått när man fått antagningspappren och man då tackat nej ni menar? Eller vid uppringningen?

 

Uppringningen

Ba07(?) Ba10 Ks13 Fs11

 

Uttagningsbeskedet

Ks01 Ks05

 

(Det ska ju sökas i så fördömt god tid så man okynnessöker ju "bara ifall att" 0:) )

Link to comment
Share on other sites

KS08

Blev uppringd men var tveksam, ångrade mig dagen efter men då var det försent. Tänkte att det finns ju alltid fler missioner. Såhär i efterhand ångrar jag mig grymt mkt, de missioner jag söker nu vill de inte ha med mig på.

Jolle som tackade nej 0:) Jolle idag

Link to comment
Share on other sites

OT

Barbie:

Vad skulle du ha haft för befattning i Kongo? Får man fråga varför du tackade nej?

Frågar eftersom det hade varit ett så främmande beslut för mig.

SLUT OT

 

 

 

Personligen har jag tackat ja till det jag har blivit erbjuden.

Link to comment
Share on other sites

Blev tillfrågad att ingå i förstyrkan i första Jugoslavienbataljonen, detta inträffade samma dag som vi hade avslutningsfest på 110:an, tackade glatt ja, men dagen efter när jag nyktrat till samt fått ett "INKOMMANDE SVERIGE SAMTAL" från morsan som undrade vad i h-vete jag tänkte med.:camo: ....Glad i hågen så hade jag ringt morsan på kvällen och talat om att jag kommer inte hem om en vecka jag åker till Jugoslavien istället och blir borta 6-12 månader!! :blink:

Fick ta ett enskilt samtal med Majoren och förkllara att mitt beslut var en aning överilat!! :D

 

//Nisse

Edited by Bappelsinmannen
Link to comment
Share on other sites

@blackadder

Nejdå, absolut inte, det har bara inte passat med jobbet som jag dessa år dessa missioner var aktuella. Gjorde ju JK 01....

 

Glömde So 01 på min lista tidigare....

 

/T(som gärna åker på en 01:a om det dyker upp en chans igen!!!)

Link to comment
Share on other sites

KS09 (eller var det 08?)

 

Blev uppringd under IA03-utbildningen så jag antog att det skulle innebära nåt roligare att vara kvar i beredskap, vilket det blev när vi fick åka på LA01.

 

 

@BARBIE: Sen har ju du tackat ja till alldeles för många missioner också, kanske borde jag få din plats till Afghanistan ;)

Link to comment
Share on other sites

L106, fick erbjudandet att reka från 104:an men tyckte dumt nog att det räckte bra med 2 bataljoner på raken i Libanon.

Ba04, blev erbjuden att reka från 03:an men ville hem till kärleken som hållit i fyra år men tog slut kort efter hemkomsten.

Ba06, blev uttagen men den nya kärleken vägde tyngre. Med ett färskt facit i hand kanske det var ett klokt beslut.

/Surveyor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...