Jump to content

Recommended Posts

• Replies 465
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

CSE = Underhåll och kringfunktioner såsom transport, förråd mm. Finns inte med för att de inte ingår i skyttekompaniet som nämns i artikeln.

Posted

Aha, tackar!

Finns det redan folk rekryterade för CSE? (har man någon chans att komma med där tro?)

Posted

Jag kan tänka mig att man tar folk från PN och XN IA03 först, liksom man tar folk från SN till mekskytte komp LA03 i första hand.

Däremot så är nog LA04 en helt öppen historia, P7 ska tydligen ha den missionen, så det är bara att börja dra i trådarna med kontakter! 8-/

Posted

Varför hålla på att spekulera om man har chans att komma med eller inte? Koppla bort det och vänta tills ringveckan är över (fredag v:43) och har ingen ringt då så är chanserna minimala, men dock inte omöjliga då det kan bli vakanser under utb.

Ingen här kan svara helt 100% eftersom inget är klart förrän man sitter på planet ner. Ansökningstiden är slut och nu kan man bara vänta och se. 8-/

Finns några platser kvar, ja (men vilka vet ingen med säkerhet eftersom förbandet inte är klart förrän vecka 0509-0510 då rotation sker). Men som BARBIE sa så är chanserna betydligt större på en ev. 04a så bryt inte ihop om ingen ringer.

Born.

Posted

Sant.

Riktigt illa är att jag inte är hemma under v42 och halva 43 och vidarekoppling på telefonen inte fungerar. Får hoppas att de ringer på mobiltelenummret jag angav på ansökningen.

Tyvärr sökte jag inte 04 eftersom jag sökte två tjänster på la03 och en på ks12.

(min frågvishet beror nog bara på att jag vill veta så mycket som möjligt om la03, vilka åker? hur många? osv)

Posted

Jo, måste erkänna att även jag är nyfiken på flera saker (även om jag redan är klar att åka). Finns 2 ganska viktiga platser på plutonen som inte är klara bla.

Men mest nyfiken är jag på vad vi får för uppgifter och hur det ser ut på plats, kommer nog lite info om det snart dock.

Posted

Tackar Mats. :lol:

Är mest intresserad av vardagslivet (dvs det som inte skrivs om på mil.se). De lite större operationerna kan man ju läsa om, men ja... Du förstår säkert vad jag menar. Helt enkelt den enskillda soldatens eller den enskillda plutonens uppgifter och hur tiden mellan de större jobben fylls upp.

Posted
Jag kan tänka mig att man tar folk från PN och XN IA03 först, liksom man tar folk från SN till mekskytte komp LA03 i första hand.

Däremot så är nog LA04 en helt öppen historia, P7 ska tydligen ha den missionen, så det är bara att börja dra i trådarna med kontakter! :)

Tur att man har en plats i LA03 då... Var nere på reg.dag på P7 iår (första gången sen MUCK 3år sedan) och det slog mig hur arbetsamt det faktiskt är med en väldigt hög koncentration Skåningar på en och samma plats... :)

Posted
Tur att man har en plats i LA03 då... Var nere på reg.dag på P7 iår (första gången sen MUCK 3år sedan) och det slog mig hur arbetsamt det faktiskt är med en väldigt hög koncentration Skåningar på en och samma plats... :lol:

:):clap::dong::sniper::uzi:ph34r::bash:

He he, ni älskar oss men ni vågar inte erkänna det.

Posted (edited)
Tur att man har en plats i LA03 då... Var nere på reg.dag på P7 iår (första gången sen MUCK 3år sedan) och det slog mig hur arbetsamt det faktiskt är med en väldigt hög koncentration Skåningar på en och samma plats...  :clap:

Lite hjälp vid samverkan med personal från de södra kolonierna.

EDIT: Ser att Hansson bor i en av dem.

Born,

Vård, återhämtning, campvakt, beachvolley...

Edited by Mats
Posted
Tur att man har en plats i LA03 då... Var nere på reg.dag på P7 iår (första gången sen MUCK 3år sedan) och det slog mig hur arbetsamt det faktiskt är med en väldigt hög koncentration Skåningar på en och samma plats...  :lol:

:rocketl::D:dong::sniper::uzi:ph34r::bash:

He he, ni älskar oss men ni vågar inte erkänna det.

"Skåningar är som kokain. Väldigt Upp-piggande i lagom doser, men rent hälsovådligt i för stora"

/ Serg. Hansson

:D

Posted

Grattis nolltreor.

Nu är det bestämt att det blir baracker med ac och torrluft här nere. Dom första barackerna ska komma i november.

Riktiga sängar med madraser och inga puppor....

Hoppas även jag får chansen att sova så innan jag åker hem :blink:

Posted
Grattis nolltreor.

Nu är det bestämt att det blir baracker med ac och torrluft här nere. Dom första barackerna ska komma i november.

Riktiga sängar med madraser och inga puppor....

Hoppas även jag får chansen att sova så innan jag åker hem :D

Nega!

Snart är hela röda mattan utrullad!!

Posted

det är bara att gratulera, framförallt sängarna kommer att uppskattas. Det skulle iallafall jag gillat. Inte så skönt att i längden sova på luftmadrass.

Men det blir nog sämre med plats när det kommer baracker. :wub:

Posted

De ringde mig nu.

Det var inte överdrivet mycket sökande på LA03 CSE, det fanns ju inte någon CSE i IA03 så det var ju en del platser att fylla, inte mycket sökande per plats jämfört med resten av LA03.

(jag sökte tornmek på cv90)

Han sade efter intervjun att han trodde att jag skulle få åka :lala:

Posted

Blev uppringd ikväll och rejält utfrågad. Får väl se om det blir något av det, det är ruskigt svårt att säga om det är positivt eller negativt.

Dock kan jag tänka mig att chanserna är hyfsade iaf det tar ju en god stund att ringa till folk. "Min" ev. chef pratade med mig i ca 1 timme. Om dom ringer främst på kvällstid så blir det ju inte så många per kväll...

Nåja han sa att det skickas ut antagningsbesked i v.45.

Bu eller bä. Bäst att inte hålla andan....

:banghead: