Trob Posted September 6, 2004 Report Posted September 6, 2004 Har själv sökt till LA04 i befattningen AL734 ( Systemtekniker TS9000 ). Är det någon i forumet som fysiskt har varit i Liberia och vet något om hur vardagen och livet ser ut nere i Liberia för en systemtekniker TS. All information uppskattas! Skulle vara f*rbannat intressant att veta! Quote
Karin Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 (edited) @Trob Skicka ett PM till pojkarna som är nere just nu, om du söker lite (tex här) kan du säkert hitta nån av dem som kan vidarebefodra dina frågor till lämplig person. //Karin Edited September 7, 2004 by Karin Quote
Medic76 Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Hmm har sökt lite olika befattningar till CSE LA03. Får väl se om man blir lurad på konfekten. Dock blev jag lite fundersam när jag fick följande svar: "Besked om uttagning skickas ut vecka 27 2004. Meddela snarast din arbetsgivare att du sökt utlandstjänst. Lycka till med din ansökan." Om jag inte är helt desorienterad så har V27 2004 redan varit och menar dom V27 2005 så borde LA03 redan ha varit en god stund i missionsområdet vid det laget.... Kanske ska ringa och trakassera dom lite med dumma frågor.. Medic Quote
Born Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Utb för soldater LA03 BÖR starta v. 0502. Och det vore ju lämpligt om rekryteringen är klar då.. Quote
Medic76 Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 @Born Japp. Håller med. Hade tänkt syssla med satcom samband. Alternativt Rep. Har du nåt tips så PM'a gärna Quote
Kingecho1 Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Har själv sökt till LA04 i befattningen AL734 ( Systemtekniker TS9000 ). Är det någon i forumet som fysiskt har varit i Liberia och vet något om hur vardagen och livet ser ut nere i Liberia för en systemtekniker TS. All information uppskattas! Skulle vara f*rbannat intressant att veta! Jopp!! Quote
PansarKnekten Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 (edited) Har sökt skytt på SISU. Jag utgår ifrån att det är AKAN m/47 som är ditsatta på dessa vagnar... Någon som vet?? Låg som PBV-skytt på IA03. Mission: LA03 Edited September 7, 2004 by PansarKnekten Quote
dahlski Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Jag gjorde bort mig med min sökning till LA04 Sökte AL246 Sjukvårdare / bilförare och tänkte att det innebar allting som ingår på B-körkort eftersom det fanns annan tjänst som innebar bandvagn. När jag skickat iväg ansökan gick the uppför mig att det gick och få upp befattings beskrivning och insåg jag mitt misstag Jaja har ändå inga jätte förhoppningar att komma med till Liberia med tanke på min GU och att jag inte varit iväg tidigare. Quote
Dexter Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Skicka in en ny Dahlski. Det är enbart den sist inskickade som räknas.. /D Quote
YxBobo Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 Hmm har sökt lite olika befattningar till CSE LA03. Får väl se om man blir lurad på konfekten.Dock blev jag lite fundersam när jag fick följande svar: "Besked om uttagning skickas ut vecka 27 2004. Meddela snarast din arbetsgivare att du sökt utlandstjänst. Lycka till med din ansökan." Om jag inte är helt desorienterad så har V27 2004 redan varit och menar dom V27 2005 så borde LA03 redan ha varit en god stund i missionsområdet vid det laget.... Kanske ska ringa och trakassera dom lite med dumma frågor.. Medic Absolut. Gör som du brukar. Det har ju funkat hittills. ;) Och tragiskt nog så görs det såna fel. Man undrar ju om dom verkligen menar det? Alltså att du skulle ha fått svar vecka 27 2004. Ska man börja misstänka färdigrekryterat? YxBobo Quote
dahlski Posted September 7, 2004 Report Posted September 7, 2004 (edited) Ok skickade en ny ansökan. Sökte stabsassistent/pers istället, more up my alley. Hoppas de inte tycker jag är en vel-Pelle nu. (Fast det är jag ju ) *EDIT: På min förr bekräftelse stog det svar vecka 27 2004 men på min senaste bekräftelse stog det Februari 2005. De har nog precis upptäckt det. Edited September 7, 2004 by dahlski Quote
Ebbe Posted September 8, 2004 Report Posted September 8, 2004 @ HotelAlpha: Tackar för klargörandet! @ PansarKnekten: AKAN är samma som satt/sitter i pebborna... m/47. "Hello africa, tell me how you´re doing.." Quote
Eckervad Posted September 10, 2004 Report Posted September 10, 2004 V41 skall kompaniet spikas. Utb börjar redan innan årets slut för vissa specialbef. hela kompaniet skall komma in V4. Har lite ytterligare info, men den är allt för osäker för att gå ut med. Quote
Sgt Andersson Posted September 10, 2004 Report Posted September 10, 2004 V41 skall kompaniet spikas. Utb börjar redan innan årets slut för vissa specialbef. hela kompaniet skall komma in V4. Har lite ytterligare info, men den är allt för osäker för att gå ut med. Missförstod jag dig om rekryteringen till LA03 skall vara klar v 41? Skall Swedin bara ha 2 veckor på sig att gå igenom alla ansökningshandlingarna som rullat in nu? Quote
Born Posted September 10, 2004 Report Posted September 10, 2004 (edited) Eftersom de flesta befattningarna på skyttekomp redan är tillsatta så tar det nog inte alltför lång tid att hitta de resterande. Information finns, men den är varken spikad eller officiell, så änsålänge går det inte att säga så mycket. Edited September 10, 2004 by Born Quote
Strykis Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Hej på er! Jag har en fråga till er som kanske kan lite mer om det här. Vad har jag för chans att komma med som skytt på strf90 på LA03? Min bakgrund är att jag var skytt/förare strf90 under min värnplikt år 2000. Jag sökte även utlanstjänst vid muck men kom inte med. Har även sökt som skytt till LA04. Jag har alltid velat åka och nu har jag äntligen gjort slag i saken och sökt igen. Är det bara yrkesmilitärer som blir vagnspersonal? Har fått för mig det. / Dan Quote
Dexter Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Strykis>Då har du fått för dig fel. Det är nästan inga yrkesofficerare i vagnspersonalen. Lycka till med sökningen! /D Quote
Sgt Andersson Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Eftersom de flesta befattningarna på skyttekomp redan är tillsatta så tar det nog inte alltför lång tid att hitta de resterande. Information finns, men den är varken spikad eller officiell, så änsålänge går det inte att säga så mycket. Berätta gärna mer när det spikats klart... Quote
Born Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Strykis. Om du är en duktig skytt så är chansen inte helt borta på en LA03a. Skicka PM till mig så ska jag höra mig för. sgt Andersson. Lovar att höra av mig när jag vet mer. Dock kommer det på PM isåfall. Quote
vr00mfondel Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Såja, äntligen har jag fått iväg ansökan! 1:a LA04 Vapenmek 2:a LA03 Vapenmek 3:e KS12 Vapenmek Quote
danno Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Eftersom de flesta befattningarna på skyttekomp redan är tillsatta så tar det nog inte alltför lång tid att hitta de resterande. Skytte lockar inte direkt men hur ligger det till med tjänsterna stri/stab/samband? Framförallt gruppchefstjänsterna. Någon som vet? Det är ju surt att kasta bort ett av tre sökalternativ på en tjänst som redan är tillsatt... Quote
Eckervad Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 efter att ha talat med komp ledningen. Så hoppas dom på många ansökningar från vagns personal på 90, skyttar m.m. vid tidigare rekrytering för IA var det en brist på ansökningar på just dessa tjänster, Så nu har ni verkligen chansen SÖK ! En rättelse också från tidigare egen uppgift är att V43 blir en vecka då kompaniet till största del ska vara klart. Till oss som är med i Kompaniet kommer att få hem skickat ett brev, där höstens veckor pressenteras, vad som händer och sker. Jag har haft förmånen att läsa detta brev redan nu. Kort sagt en spännande tid framöver,, och utb ser ut att bli riktigt bra ! för alla de som till slut får en plats på SN. Quote
Strykis Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 (edited) Det var som 17, man kanske har en chans att komma med då Edited September 16, 2004 by Strykis Quote
Foxtrotcharliegrg Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 Låter som om det är lite svårt att få en tjänst som psksold (i någon av alla dess former) till LA03/LA04 om de flesta platserna redan är spikade. Eller? Nåja, söka kan man alltid! Mvh, Foxtrotcharliegrg Quote
ugly Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 Eftersom de flesta befattningarna på skyttekomp redan är tillsatta så tar det nog inte alltför lång tid att hitta de resterande. Skytte lockar inte direkt men hur ligger det till med tjänsterna stri/stab/samband? Framförallt gruppchefstjänsterna. Någon som vet? Det är ju surt att kasta bort ett av tre sökalternativ på en tjänst som redan är tillsatt... Men.. det är ju på skytte det händer. Ska man vara med om dom roliga sakerna så... Quote
Born Posted September 17, 2004 Report Posted September 17, 2004 Låter som om det är lite svårt att få en tjänst som psksold (i någon av alla dess former) till LA03/LA04 om de flesta platserna redan är spikade. Eller? Nåja, söka kan man alltid! Mvh, Foxtrotcharliegrg Liten modifikation bara. LA04 har inga platser spikade. Quote
CHARLIE2 Posted September 17, 2004 Report Posted September 17, 2004 Tjenare Ni som vet vad är färdirekryterat och vad är inte? Man kan ju dra slutsatsen att skytte är ganska fullt men hur är det till exempel med signalister och sambandsgruppen? Mvh Quote
Foxtrotcharliegrg Posted September 17, 2004 Report Posted September 17, 2004 @Born Taget, my bad! Menade ju bara hur det verkade se ut på LA03 efter att ha läst lite inlägg här. Kosovo eller Liberia, Kosovo eller Liberia, Kosovo eller Liberia... Hmmm, beslut, beslut! Som danno sa: "Det är ju surt att kasta bort ett av tre sökalternativ på en tjänst som redan är tillsatt..." Quote
PansarKnekten Posted September 17, 2004 Report Posted September 17, 2004 Man kan nog bara hoppas att man är önskad.... Från en polares polare som är i Liberia: http://www.resedagboken.com/upload/46/bild465814.jpg Quote
Born Posted September 17, 2004 Report Posted September 17, 2004 Man kan nog bara hoppas att man är önskad.... Från en polares polare som är i Liberia: http://www.resedagboken.com/upload/46/bild465814.jpg Ser mysigt ut. Undrar om dom utvecklat paddlar än, tycker lite synd om killen som släpar på kanoten, finns nog en del saker man inte vill ha i sig i vattnet där. :( Quote
Recommended Posts