Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Yeees, idag kom antagningsbeskedet.

VC Strf9040C. Fint.

/Zakrisson

Edited by Fk Zak
  • Replies 465
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Thank you! Jo vi lär ju se varandra fler än en gång misstänker jag.

Första dagen på två veckor man går lite avslappnat till brevlådan, och då ligger brevet äntligen där.

Posted

Jovars, ta det lungt med vagnen bara så behöver det inte bli så ofta ;)

Jag hoppas på att få mer info om inrycket på ATS, så det är allt lite spänt fortfarande.

Posted

Faktiskt, kommer behandla den mycket varsamt. Ömt och med kärlek. Ska för övrigt bli mycket spännande att börja öva i januari. Vill så fort som möjligt ha någon form av planering osv.

Posted

Jadu, lite nervös är jag allt inför inrycket, det var trots allt några år sen jag lagade cv90 till vardags :) Nu ska man upp till den nivån igen på 3 veckor.

Enligt papperna jag fått så _får_ jag flyga till Östersund, frågan är nu bara om jag _ska_ göra det, 4400:- ska de ha för en sån biljett, medan tåg går på cirka 1300. Synd att jag inte kunde boka tidigare för då hade jag nog fått ungdomsbiljett på sas (då kostar biljetten plötsligt bara 870).

Ska jag ringa resbyrån US och höra med dem i morgon fredag?

(Lite skönare att flyga upp på 3h än åka tåg i 10h.)

Posted

Tillåt mig gratulera Arune som äntligen får jacka ur tristessen hemma på Chalmers, och göra något Vettigt. Nu väntar jag bara på att få samma positiva besked.

Posted

Tackar.

Utbildningen för tekniker pågår nu för fullt här på ATS, riktigt skoj och bra folk är det. Jag har också sett preliminärt schema för utbildningen på Kungsängen i vår och det ser ut att bli bra, stora delar av (hela?) CSE roterar v9 och resten v10.

Posted
det dröjer nog ett tag efter jul iallafall.

Eftersom ringveckan för KS12 är nu - borde inte ringveckan för LA04 vara samtidigt eftersom antagningsbeskedet skall komma samtidigt.

Någon som VET?

Posted
det dröjer nog ett tag efter jul iallafall.

Eftersom ringveckan för KS12 är nu - borde inte ringveckan för LA04 vara samtidigt eftersom antagningsbeskedet skall komma samtidigt.

Någon som VET?

Posted

I går kom avslaget från LA03. Det var kanske tur eftersom jag visst "glömt" beätta det för frugan... Nu väntar vi bara på besked från nästa KS-mission...

Posted

jodå sökte men fick avslag... :angry:

men har hört så här på efterhand att jag känner en av plutch som skall på LA03 så man kanske kan ringa och fjäska till sig en vakans eller nåt.. :lala:

Posted

Har en liten fundering.. var en av dem som sökte LA04 under rekryteringsperioden, men kompaniet ville av principiella skäl inte ge någon sold preliminära betyg då, så något sånt står inte med.. Vad tror ni, går det att komplettera detta? Vi kommer att få nån form av preliminärt betyg nu innan julledigheten...

Posted

Vi hade möjlighet att söka med preliminära betyg under vårkanten.

Tror inte befälen låter folk söka på preliminära betyg före övningsserien.

Posted

Lyfter upp den är tråden lite grann eftersom det här på SoldF ryktats om att det har börjat ringas ang. LA04. Antar att det är fler än jag som sitter hemma och håller tummarna.

MVH GRK-apan som väntar på ett samtal som ska rädda honom från det civila kaoset.

Posted

Det är rätt, plutoncheferna på LA 04 sitter just nu uppe i uppsala och ringer runt. Se ryktet som avslutat, ringveckan är igång.

Posted

Då får man hoppas att någon plutch förbarmar sig över en och skänker lite ljus och glädje i det civila mörkret..

:baskerPa:

Posted

Någon som har blivit uppringd än då?

(Dum fråga kanske, om det nån som blivit det talar ni väl om det här innan ni berättar för era flickvänner/mödrar)

Posted
Jag blev uppringd i tisdags. Hur stor är sannolikheten att man kommer med när de har ringt?

nog hyfsat stor. vilken pluton?