griffon Posted February 2, 2011 Report Posted February 2, 2011 Chansar på Dewoitine D33 Ganska likt, men den här har infällbart ställ. Och är inte fransk. Quote
Guest Posted February 2, 2011 Report Posted February 2, 2011 Chansar på Dewoitine D33 Ganska likt, men den här har infällbart ställ. Och är inte fransk. Skulle nästan gissa på att kärran är tysk, den har stora likheter med Heinkel 119 och frågan är om inte detta är nått närbesläktat. Quote
griffon Posted February 2, 2011 Report Posted February 2, 2011 Skulle nästan gissa på att kärran är tysk, den har stora likheter med Heinkel 119 och frågan är om inte detta är nått närbesläktat. Inte tysk heller, men samtidig med He 119. Fast motorn var en licensbyggd tysk konstruktion. Quote
Stekspade Posted February 2, 2011 Report Posted February 2, 2011 Jag har för mig att det var ett sovjetiskt monsterbygge, men mer vet jag inte. :( Quote
griffon Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 Jag har för mig att det var ett sovjetiskt monsterbygge, men mer vet jag inte. :( ANT-25, antagligen. Väldigt likt och troligen exakt det man försökte efterlikna, fast med längre räckvidd. Längre räckvidd, dvs ta rekordet från det, lyckades man med. Quote
Erik_G Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 Göteborg Energi Koken-Ki.. Ja, eller rättare sagt, Tokyos Gas och El aka Gasuden Koken-Ki. Den var klurig! Men maskinen ser ju ut att platsa i en Hayao Myazaki- film som t.ex Porco Rosso. /E Quote
griffon Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 Göteborg Energi Koken-Ki.. Ja, eller rättare sagt, Tokyos Gas och El aka Gasuden Koken-Ki. Japp. Lite grann om den: Long-distance flight world record opportunity KOKEN-KI - YoutubeWikipedia Quote
Erik_G Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 Was ist das? Ledtråd - får ni ingen.. /E Quote
imint Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 Was ist das? Ledtråd - får ni ingen.. /E Shadow 200, nu även som TUAV 03. snart på ett förband nära dig... kanske... Quote
Erik_G Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 Äksaktemänte. Den var svår, eller hur Intresseklubben låter meddela att undertecknad drabbats av UAV-sjuka och precis placerat denna tingesten i vitrinskåpet: En Reaper och global-hök i samma skala är på väg. Ska bli kul att se storleksskillnaden. /E Quote
imint Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 Jag tolkar det som att bollen är min, samma tema som jag kört med tidigare; Uploaded with ImageShack.us Quote
Erik_G Posted February 3, 2011 Report Posted February 3, 2011 (edited) Japp, bollen var din. Men nu är den kanske min igen. Den däringa nosen ser i alla fall bekant ut. Tror det är en RF-84 Thunderflash. Alltså en sån här: Tror jag sett den på nån modellutställning och tänkt "-fan vad ful" Edited February 3, 2011 by Erik_G Quote
imint Posted February 4, 2011 Report Posted February 4, 2011 Japp, bollen var din. Men nu är den kanske min igen. Den däringa nosen ser i alla fall bekant ut. Tror det är en RF-84 Thunderflash. Alltså en sån här: Tror jag sett den på nån modellutställning och tänkt "-fan vad ful" Jag hade på känn att den var lite för enkel, men visst är det en RF- 84, bollen är din igen.... men så ful är den inte... //I Quote
Erik_G Posted February 4, 2011 Report Posted February 4, 2011 (edited) Nja, det finns fulare, men snygg är den inte.. opropertionerlig.. F-105 har ju bättre former, särskilt G-versionen tycker jag ser bra ut. Här är ett annat flygplan jag tycker är snyggt: Förmodligen inte särskilt klurig /E Edited February 4, 2011 by Erik_G Quote
Danne Posted February 4, 2011 Report Posted February 4, 2011 Nja, det finns fulare, men snygg är den inte.. opropertionerlig.. F-105 har ju bättre former, särskilt G-versionen tycker jag ser bra ut. Här är ett annat flygplan jag tycker är snyggt: Förmodligen inte särskilt klurig /E De Havilland Hornet. Quote
Erik_G Posted February 4, 2011 Report Posted February 4, 2011 Men förfan, Danne.. du kunde väl väntat FEM minuter i alla fall.. Visst är det en Hornet. FLIR-bollen är din.. Quote
Maverick Posted February 4, 2011 Report Posted February 4, 2011 Jag hade på känn att den var lite för enkel, men visst är det en RF- 84, bollen är din igen.... men så ful är den inte... //I konstigt att du valde en RF kärra.... Inte... Quote
Danne Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 På bilden nedan finns två flygplan....båda rätt krävs för att vinna bollen. Om du bara kan den ena, håll inne på det tills du har båda. Ledtråd: Flygplanet i gult har även ett gult band på fenan...de gula banden på kroppen samt vingarna bars snudd på universellt, medan bandet på fenan pekar ut en enhet. Detta hjälper dig med del av namnet till flygplan nummer 2. Quote
Erik_G Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Jag gissar på F-86 Sabre och Mig-15 Typ denna dynamiska duo: Quote
Danne Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Jag gissar på F-86 Sabre och Mig-15 Typ denna dynamiska duo: Nepp. Quote
Erik_G Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Trodde du var lite klurig där och vände på siffrorna i 51FIW. Men då e de'la F-86 och F-51/P-51 Dock ser det ut att vara fler flygplan än ett på bilden. Dock kan det ju fortfarande vara två typer av flygplan, dvs Sabre och Mustang. Har sett bild på Sabre i formation med en J29 också. Lite kul faktiskt. Men det tror jag inte det rör sig om här. Quote
Danne Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Trodde du var lite klurig där och vände på siffrorna i 51FIW. Men då e de'la F-86 och F-51/P-51 Dock ser det ut att vara fler flygplan än ett på bilden. Dock kan det ju fortfarande vara två typer av flygplan, dvs Sabre och Mustang. Har sett bild på Sabre i formation med en J29 också. Lite kul faktiskt. Men det tror jag inte det rör sig om här. Två flygplan är det som sagt.. ...men fel är ditt svar. Quote
Erik_G Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Darn, ja då får någon annan komma på rätt svar. Själv måste jag meditera för att motstå lusten att beställa hem en Sabre i 1/32. Den är ju rätt cool ändå, med den gula dekoren på "min" bild ovan. Quote
Guest Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Att en är en F-86 är ju klart, den andra vill ha till en F-4 Phantom. Quote
Skuggan Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 med tanke på hur många olika varianter på heritage flight som F86 varit med i kan det vara allt ifrån P38 till Eurofighter (ej inräknat de som nämnts) är hyfsat svårt för mig iaf att avgöra vad det andra kan vara... men jag slår till med P38 Quote
Rokare Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Lite google-fu verkar ju trippelgulingen innebära 4th FIW, så om jag skulle bränna pengar på ett vad så ligger väl Zimme bra till då formationen Skyhawk och 86:a verkar vara ovanlig.. Dock hittade jag en gulad 86:a, i modell, från Jolly Roger.. kan det stämma Danne? GMY Quote
Aigore Posted February 5, 2011 Report Posted February 5, 2011 Darn, ja då får någon annan komma på rätt svar. Själv måste jag meditera för att motstå lusten att beställa hem en Sabre i 1/32. Den är ju rätt cool ändå, med den gula dekoren på "min" bild ovan. Du vet att du egentligen behöver Kintetics Sabre.... Den skulle göra sig så fin med Alclad.... Den är ju så vacker dessutom.... Undrar om inte Kempe har den billigt? Var det Cartograf dekaler månne? Egentligen är den ju inte alls dyr.... och du får mycket skoj för pengarna.... Nog skulle den se fin ut på hyllan.... Quote
Recommended Posts