imint Posted February 12, 2011 Report Posted February 12, 2011 Sådääärja, då har jag hittat en bild på ett intressant objekt: Uploaded with ImageShack.us "Non timetis messor" får bli ledtråd. förutom att det givetvis är samma tema som alltid Vad är det vi ser på bilden? Quote
Erik_G Posted February 12, 2011 Report Posted February 12, 2011 Devisen till trots så tror jag inte det är en MQ-9 Reaper. Jag tror inte heller det är en SHARC (vare sig i SAAB´s eller EADS version) trots hajmunnen. Men vad det är, det vetefan.. Får luska vidare.. Quote
griffon Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 Vad är det vi ser på bilden? Mitt första antagande var att det är en spaningskapsel + UAV. Och var har jag nyligen sett nåt sånt, jo här. Det matchar inte riktigt, men jag gissar på DB-110 i "okänd kapsel" buren av Predator B. Quote
imint Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 Vad är det vi ser på bilden? Mitt första antagande var att det är en spaningskapsel + UAV. Och var har jag nyligen sett nåt sånt, jo här. Det matchar inte riktigt, men jag gissar på DB-110 i "okänd kapsel" buren av Predator B. Impressive, most impressive. Visst är det så, en Predator B med en specialarpod med DB 110 inuti, en mycket potent kombination. Imageshack bråkar med mig ikväll så ni får se orginalbilden senare. Det var en mycekt intressant artikel i någon av Jane´s tidskrifter för ett tag sedan, kommer inte ihåg vilken. bollen är din //I Quote
imint Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 Vad är det vi ser på bilden? Mitt första antagande var att det är en spaningskapsel + UAV. Och var har jag nyligen sett nåt sånt, jo här. Det matchar inte riktigt, men jag gissar på DB-110 i "okänd kapsel" buren av Predator B. Impressive, most impressive. Visst är det så, en Predator B med en specialarpod med DB 110 inuti, en mycket potent kombination. Imageshack bråkar med mig ikväll så ni får se orginalbilden senare. Det var en mycekt intressant artikel i någon av Jane´s tidskrifter för ett tag sedan, kommer inte ihåg vilken. bollen är din //I Quote
griffon Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 Räcker det här för en identifikation? Quote
Erik_G Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 Ja, det gör det.. det är en Lockheed U2, ett inte helt okänt amerikanskt spaningsplan från tiden långt innan Glöbal håwks och prädäjtörs ägde den rollen. /E Quote
griffon Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 Ja, det gör det.. Jo, det kanske var en för välkänd typ för att det skulle gå att vilseleda med en ovanlig målning. Hela bilden här Quote
Erik_G Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 Den smala vingen och den nedåtriktade "wingleten" på vingspetsen är ju bekant. Sen råkade jag se målningsvarianten på någon museiindivid när jag googlade runt på U2-bilder för några dagar sedan och tyckte det var ett för flygplanstypen ovanligt målningsmönster, och tänkte "vilket snyggt camouflagemönster, om jag bygger en modell av en U2 någon gång så ska jag nog göra det mönstret." Ny quizbild får nog vänta tills i morrn. Ska nog försöka hitta ut ut spaningsträsket, och någonting svårare än Spruce Goose denna gången.. /E Quote
imint Posted February 13, 2011 Report Posted February 13, 2011 (edited) Ska nog försöka hitta ut ut spaningsträsket.... /E Ap ap ap ap ap, man kan hamna där fortare än man anar.... och det är inte alls säkert att man kommer loss... Edited February 13, 2011 by imint Quote
Erik_G Posted February 14, 2011 Report Posted February 14, 2011 Ska nog försöka hitta ut ut spaningsträsket.... /E Ap ap ap ap ap, man kan hamna där fortare än man anar.... och det är inte alls säkert att man kommer loss... *Håller för öronen* Jag hör inte vad du säger! /E Quote
imint Posted February 14, 2011 Report Posted February 14, 2011 Här är hela min bild på Predatorn och DB-110 Uploaded with ImageShack.us Quote
Erik_G Posted February 15, 2011 Report Posted February 15, 2011 Men hallå eller? Inga gissningar? Har ni missat att jag lade in en quizbild ovan? Säg till om ni behöver fler ledtrådar. /E Quote
eskil Posted February 15, 2011 Report Posted February 15, 2011 Men hallå eller? Inga gissningar? Har ni missat att jag lade in en quizbild ovan? S 35 Draken? Quote
Erik_G Posted February 15, 2011 Report Posted February 15, 2011 Nä. inga flera spaningskärror sade jag ju! Quote
Kanna Posted February 15, 2011 Report Posted February 15, 2011 Känns Sovjetiskt/ryskt men det är allt jag kan komma på just nu. Quote
bqt Posted February 16, 2011 Report Posted February 16, 2011 Nä. inga flera spaningskärror sade jag ju! Då gissar jag på en fräckis. AJSF37. Quote
Erik_G Posted February 16, 2011 Report Posted February 16, 2011 Nej, ingen AJSF, som i min värld fortfarande är en spaningskärra. Det är ingen kamera som är anledningen till det lilla fönstret på bilden. /E Quote
Aigore Posted February 16, 2011 Report Posted February 16, 2011 Nej, inte en bokstav rätt.. /E Men siffrorna var det? :P Quote
Erik_G Posted February 16, 2011 Report Posted February 16, 2011 Nej, inte en bokstav rätt.. /E Men siffrorna var det? :P En eller ett par kanske /E Quote
Erik_G Posted February 16, 2011 Report Posted February 16, 2011 Ledtråd Vet faktiskt inte om det är samma version som ovan, men bilden ger kanske en hint om brukarlandet. /E Quote
106 Posted February 19, 2011 Report Posted February 19, 2011 Jag svarar (T)F-35 efter WDNS-modden. Quote
Erik_G Posted February 19, 2011 Report Posted February 19, 2011 Um.. ja, jag ger rätt för den garderingen då det inte går att se om det är en TF eller F på bilden. Men visst är det en F-35 med WDNS-modd. Den var lite klurig va? /E Quote
106 Posted February 19, 2011 Report Posted February 19, 2011 Den var lite klurig va? Jo, du sade att du övergav spaningskärrorna och så var det en moddad spaningsnos. Vad är detta och varför byggdes den här versionen? Quote
106 Posted February 22, 2011 Report Posted February 22, 2011 (edited) Då får jag väl ge en ledtråd till. Sett från en annan vinkel. Edited February 22, 2011 by 106 Quote
vikingman Posted February 23, 2011 Report Posted February 23, 2011 (edited) Då får jag väl ge en ledtråd till. Sett från en annan vinkel. Ombyggd Harvard för att likna Misubishi Zero i någon Andra världskrigsfilm? Tora! Tora! Tora!? Edited February 23, 2011 by vikingman Quote
106 Posted February 23, 2011 Report Posted February 23, 2011 (edited) Rätt. Det var "Tora! Tora! Tora!" de från början byggdes om för och sedan har de använts till det mesta som utspelar sig i PTO, t ex "Baa Baa Black Sheep", "Empire of the Sun" och "Pearl Harbor". Ledtråd 1: Ledtråd 2: Edited February 23, 2011 by 106 Quote
Recommended Posts