Jump to content

griffon

Nivå 7
  • Content count

    752
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

griffon last won the day on September 19

griffon had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutral

About griffon

  • Rank
    1:e Sergeant

Previous Fields

  • Grundutbildad inom
    Ej gjort grundutbildning/GMU.
  1. Uruselt användarinterface At 0519, the Commanding Officer noticed the Helmsman (the watchstander steering the ship) having difficulty maintaining course while also adjusting the throttles for speed control. In response, he ordered the watch team to divide the duties of steering and throttles, maintaining course control with the Helmsman while shifting speed control to another watchstander known as the Lee Helm station, who sat directly next to the Helmsman at the panel to control these two functions, known as the Ship’s Control Console. See Figures 3 and 4. This unplanned shift caused confusion in the watch team, and inadvertently led to steering control transferring to the Lee Helm Station without the knowledge of the watch team. The CO had only ordered speed control shifted. Because he did not know that steering had been transferred to the Lee Helm, the Helmsman perceived a loss of steering. Steering was never physically lost. Rather, it had been shifted to a different control station and watchstanders failed to recognize this configuration. Complicating this, the steering control transfer to the Lee Helm caused the rudder to go amidships (centerline). Since the Helmsman had been steering 1-4 degrees of right rudder to maintain course before the transfer, the amidships rudder deviated the ship’s course to the left. Additionally, when the Helmsman reported loss of steering, the Commanding Officer slowed the ship to 10 knots and eventually to 5 knots, but the Lee Helmsman reduced only the speed of the port shaft as the throttles were not coupled together (ganged). The starboard shaft continued at 20 knots for another 68 seconds before the Lee Helmsman reduced its speed. The combination of the wrong rudder direction, and the two shafts working opposite to one another in this fashion caused an un-commanded turn to the left (port) into the heavily congested traffic area in close proximity to three ships, including the ALNIC. Although JOHN S MCCAIN was now on a course to collide with ALNIC, the Commanding Officer and others on the ship’s bridge lost situational awareness. No one on the bridge clearly understood the forces acting on the ship, nor did they understand the ALNIC’s course and speed relative to JOHN S MCCAIN during the confusion. Approximately three minutes after the reported loss of steering, JOHN S MCCAIN regained positive steering control at another control station, known as Aft Steering, and the Lee Helm gained control of both throttles for speed and corrected the mismatch between the port and starboard shafts. These actions were too late, and at approximately 0524 JOHN S MCCAIN crossed in front of ALNIC’s bow and collided. som ser ut ungefär så här där det inte är ratt och fysiska trottlar man normalt sett använder utan trackball och bildskärm. Den som var vid bortre stationen fick alltså hand om rodret utan att nån var medveten om det.
  2. "Ingen" vill längre ha amfibiska hjulfordon

    Jag är tveksam till påståendet att ingen "vill" ha, men helt klart är det så att många väljer tyngre pansar i stället för flytförmåga. Vad USMC har för krav på ersättningen vet jag inte, vi får vänta och se.
  3. Inte första gången jag hört det på senare tid att det inte har varit ett krav, men mellan 1:00-1:10 i youtubevidion 'DSEI 2017: Piranah 5 8x8 - General Dynamics' är det ett mer allmänt påstående: "...but today people don't want that requirement..." som förklaring till varför femte generationens Piranha inte är det. Det är kanske inte något som behövs väldigt ofta, men är det verkligen inte längre "bra att ha", och i så fall behövdes det inte förr heller fast man inte visste bättre?
  4. Konstruerad för att kunna placeras ut med fallskärm och hämtas med helikopter. 2+6 man, 150 sjömil, diesel+vattenjet 30 knop / batterier och propellrar 4 knop https://www.jfdglobal.com/products/swimmer-delivery/seal-carrier/ och
  5. ljuddämpare

    "Aktiv bullerdämpning" vilket finns t ex i headset och kabinen på Saab 2000 så principen att använda motfas är ju helt riktig. Men att montera mikrofoner och högtalare på ett gevär i stället för en vanlig dämpare...?
  6. Allmän JAS 39 Gripen-tråd

    "Baserad på" JAS 39C (fast just det här är en uppenbar plastmodell i skala 1:1) med ett möjligt fortsatt liv som Gripen Aggressor:
  7. Är det fortfarande så att det är Luftwaffe som sköter Belgiens incidentberedskap utanför kontorstid?
  8. 18 nya Stridsbåt 90 beställda

    http://www.fmv.se/sv/Nyheter-och-press/Nyheter-fran-FMV/FMV-bestaller-18-stycken-nya-Stridsbat-90-HSM/
  9. Österrike har fått ett pris för 18 Gripen http://www.reuters.com/article/us-austria-eurofighter-idUSKBN19S0ZN
  10. Ingen alls. Men jag vet att det handlar om 20 små skepp sänkta på grunt vatten för att skapa ett hinder. http://www.academia.edu/14143380/The_Great_Northern_War_underwater_A_Swedish_ship_barrier_of_1715_in_Northeast_Germany
  11. Är hagelgevärets era kommen?

    Nja, det är nog så att de är "förvånansvärt" pricksäkra. Operatörer med hagelgevär verkar föredra automatkarbin i stället för en ask slugs för längre håll.
  12. Irans flygvapen och flygindustri

    Separat noshjulsstyrning som på t ex Draken, alltså.
  13. SAAB bygger nytt skolflygplan

    Om man inte räknar bort helikopter har det redan hänt. En annan väg att gå är drömmen om en Gripengemensam grundläggande flygutbildning, som i så fall skulle hållas i Sverige. Vilket skulle ha fördelen att Flygvapnet skulle slippa köpa skolflygplan. (Men T-X är väl inte riktigt tänkt som första flygplan, även om det antagligen fungerar?)
  14. A26 - Nästa svenska ubåt

    Håller med. Kan Finland få köpa JASSM och ATACMS är det svårt att förstå vad som skulle vara så speciellt med Tomahawk att snälla länder som ber att få köpa skulle få avslag i förväg.
×