Jump to content

Recommended Posts

Posted
Då jag tycker att det har stått stilla i denna fina tråd allt för länge nu så lägger jag upp ett enkelt objekt...

th_061218_mot_ovnomr_800.jpg

Klass, nationalitet och ursprungsland önskas!

Kallang-kl

Singapore

Sverige (Landsort-kl)

Posted

Då jag tycker att det har stått stilla i denna fina tråd allt för länge nu så lägger jag upp ett enkelt objekt...

th_061218_mot_ovnomr_800.jpg

Klass, nationalitet och ursprungsland önskas!

Kallang-kl

Singapore

Sverige (Landsort-kl)

Nja, FSS Bedok heter första fartyget och så även klassen! Men i övrigt var det rätt... :P

Hotel Charlie One har bollen...

• 2 weeks later...
Posted

Då lägger jag upp ett nytt exemplar...

th_800px-DE226_Version2.jpg

Namn och klass önskas. Plus i kanten till den som även kan svara på vad som gör fartygen intressanta ur ett svenskt perspektiv! :banghead:

Posted (edited)

DDE-226 Ishikari, japansk korvett (alternativt liten eskortjagare). Utrustad med Bofors AU-raketer.

Edited by Vargas
Posted (edited)
DDE-226 Ishikari, japansk korvett. Utrustad med Bofors AU-raketer.

Utmärkt, din tur... B)

Edited by PB-Syte
Posted (edited)

Det är ingen skitstor båt ... ;)

Edit: kejrå ... en lite större bild

yamato2pw1.jpg

Edited by Vargas
Posted (edited)
ulven1ii7.jpg

Klass, typ och land. Pluskula för siffra.

USA

PT-196, ELCO 80' Boat

Rajt joo arr! Boll och pluskula är din.

p10-pt196-p.jpg

Edited by Vargas
Posted

stridpitt90 möppighet finns det gott om här, lite sämre med möpighet när det gäller fartyg :( texten på trossbåten osar tyskland (fråga mig inte varför) av någon anledning men hittade inget på det . Försökte leta lite efter märket på skorstenen utan att hitta något :( Är lite smått fundersam över den fläkt eller strålkastare som sitter i övre västra hörnet men den säger mig inte heller något :(

Posted (edited)

Fartyget är HMAS Tobruk (L50), modifierat brittiskt Sir Bedivere class...

@ fogel02 - grejen i övre vänstra hörnet är en satellitantenn har jag för mig...

Edited by PB-Syte
Posted

Danmarks nya "fregatt " eller patrålskibe/ Flexible supportship eller vad de kallar det för att lura politikerna. Individen torde vara HDMS Absolon

Posted
Danmarks nya "fregatt " eller patrålskibe/ Flexible supportship eller vad de kallar det för att lura politikerna. Individen torde vara HDMS Absolon

Sorry, det är tyvär fel... :mellow:

Posted

Sorry, det är tyvär fel... :baskerFN:

Kan det vata en Laffayette fregatt från Frankrike? Vet inte hur namnet stavas hade 1:a i Franska.

Posted

Sorry, det är tyvär fel... :-P

Kan det vata en Laffayette fregatt från Frankrike? Vet inte hur namnet stavas hade 1:a i Franska.

Njet, inte La Fayette heller... :baskerFN: