Jump to content

Recommended Posts

• Forumsledning
Posted

Med tanke på de rundade formerna (bakdörren) måste det vara något öststatsland (eller något gammalt (50-60tal) vänsterländskt).

Tänkte på annars på SAXON.

Förövrigt SWEDE så har jag nu hela Kithobbyist på disk nu. 169MB.

/Henke

• Forumsledning
Posted

Okejrå, men det var ju ett brittiskt fordon eller numera irländskt TIMONEY...

Eller hur? Fick leta lite hade aldrig hört talas om det. (Får skämmas och göra böj-sträck nu om jag har fel eftersom jag kaxar lite he he ... :) Finns bara den här bilden på hela internet verkar det som...

http://www.army-technology.com/contractors...y/timoney1.html

• Forumsledning
Posted

Att man skall vara så bredkäftad... :)

Har gjort 30 nu. :)

Posted

Trodde ett tag att det var en AML60 alternativt AML90 men får inte tornet att stämma riktigt. Ville dock få det ur mig så jag slipper fundera vidare på det.

/Ken

Posted

Ok, man ser ju inte på bilden hur stor den är men med tanke på hur litet tornet är så kan det vara en Panhard M3.

/Ken

Posted

det är nog en Strv m/40K i såfall, bilden verkar vara tagen vid p4 (när de firade pansartrupperna 100 år?) då vet jag att de visade bla en Strv m40/K :banana

Posted

@Henke.

Fel typ och fel vagn.

@Skuggan

Rätt typ, rätt plats, fel tidpunkt och fel vagn.

Vagnen stog tidigare vid Klagstorp men är numera otroligt fint renoverad och står uppställd utanför garnisonsmuseet i Skövde.

P1010463a.jpg

The Swede

Posted

Prismorna är grymt lika pebbans. Blir förvirrad? Med tanke på avstånden mellan dem så skulle det ju kunna vara vagnchefens, men vad är det i bakgrunden då? Ser ju ut som ett strv-torn? Men kanske bgbv 82 då?

Posted

Visst kollar jag tråden men jag tycker inte det är sport att ge ett svar direkt efter varje gissning.

Dessutom blir Ing så sur när jag får nya inlägg. :huh:

Som svar kan jag säga att det är varken Bgbv 82 eller Strf 9040.

The Swede

Posted

Helt rätt 106. :huh:

024a.jpg

Det man såg på bilden var alltså vagnchefsluckans extrapansar, periskop samt framdelen på tillbehörslådan.

The Swede