Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har Stripbv3021A den där lådan med alla anlutningar?

Finns ju på de som Swedint använder för utbildning iaf, men det är inte C-vagnar även om en del har tilläggspansar och andra har en del andra saker från 302C.

Posted

Enligt I-boken från 1996 så har inte Stripbv 3021 den lådan.

Om det är så nu törs jag inte svara på.

Här kommer en ny bild

Quiz_88.jpg

The Swede

Posted
Har Stripbv3021A den där lådan med alla anlutningar?

Finns ju på de som Swedint använder för utbildning iaf, men det är inte C-vagnar även om en del har tilläggspansar och andra har en del andra saker från 302C.

3021A som jag har använt under utb inför mission(KS03) hade inte anslutningslådan på taket, och inte mycket annat heller som återfinns på 3021C. Dock så finns det inte två 3021C som ser riktigt likadana ut inuti då de är modifierade under tidspress inför KS01, lite kablar och anslutningar både här och där...

Och min gissning till quizen är Bgbv120.

Posted

Hur lätt som helst, det är en Strv 104 Centurion. En Centurion Mk 5 som fått en dieselmotor med andra ord. Teoretiskt sett skuille det kunna vara en Strv 105 också, men den har kapell eller nåt i aktern, där den står på axvall, så man kan inte se motordäcket, om jag inte missminner mig.

/E

Posted

Visst är det motordäcket på en Strv104. Helt rätt Erik :blink:

Det är nästan lite fusk att du svarar. :P

Ny bild:

Quiz_89.jpg

The Swede

Posted (edited)

En SISU kanske...? (XA-180 SISU)

The_Swede: Jag har planer på att bygga en "Armour Recognition Site". Alltså man ser en bild och sen får man fylla i uppgifter om den. Sen ser man rätta svaret med en massa fakta. Vem är rätt man för detta om inte du? Jag kodar, du bidrar med din ENORMA kunskap. Folk med bilder är välkomna också.

Edited by darkstar