Jump to content

Recommended Posts

Posted
OBS, har jag rätt så langas frågan snabbt vidare till den som känner för det

Du behöver inte oroa dig, någon annan kommer få äran att fortsätta quizen ändå...

Kollar ni på bilden, eller bara gissar ni utifrån vilka vagnar som finns i irak? Jag gissade rätt när jag såg filmen, till och med exakt version, så det är inte omöjligt :D

Ingen Merkava IV heller..

/E

Posted

Skärmarna ger mig ruggiga minnesbilder från simulatorsikten så jag chansar på ryskt, t55 eller t72. Gudvet varför de skulle skjuta rpg på en sånn dock.

Posted
Kan di vara en Magach 7C?

Dä kan di vara, men det är det inte.. men du är inte långt ifrån, så kan du bara ge mig rätt nuffra och bokstav så får du full pott..

/E

Posted

Kan di vara en Magach 7C?

Dä kan di vara, men det är det inte.. men du är inte långt ifrån, så kan du bara ge mig rätt nuffra och bokstav så får du full pott..

/E

Oki, sexa bertil då?

Posted
Oki, sexa bertil då?

Japp, Eller för att vara helt precis, en Magach 6B Batash

2907898.jpg

Hjälmen är din, och tråden och härligheten.. årets sista eller 2007 års första quiz tillhör Mattssonmannen.

/E

Posted
Så trevligt att man får avsluta det här året också med en lite bildfråga:

Att det är en Sherman i botten är ju inte svårt att se, efter lite letande tror jag det är en av två Kilschon som byggdes. Dvs en Sherman med lavettage för en Shrike anti-radarrobot..

il-kilsh.jpg

Årets sista gissning, antar jag :rockon:

/E

Wtf!

Swede, vafan!

/E

• 3 weeks later...
Posted

För att inte denna tråden ska falla i glömska så lägger jag in en quizbild. Lynx_39 får väl bryta in om han absolut vill lägga in en quizbild (annars kan han ju sätta fart i motsvarande tråd på skalman *hint hint*)..

pzquiz013.jpg

Vad? Var(ifrån)? Varför?

Posted
Leopard 2A5 DK, förberedd för utlandstjänst i Irak eller Afghanistan.

Det är helt korrekt. Swede får den stora äran att leka med mitt lego nästa gång han är i mina trakter. Han får också fortsätta med quizen.

rkenleo1gx7.jpg

/E

Posted
Leopard 2A5 DK, förberedd för utlandstjänst i Irak eller Afghanistan.

*BILD*

/E

Det var det gräsligaste :wacko: färgschema jag sett. Hela Leoparden är ju förstörd för all framtid.

Posted
Det var det gräsligaste :banghead: färgschema jag sett. Hela Leoparden är ju förstörd för all framtid.

Visst har det en härlig känsla av improvisation över sig.. De har varit så flitiga med sprutpistolen att de inte ens kunnat hålla sig innanför "linjerna" utan fått skapligt med overspray på hjulen. Eller så var det nån amitiös målare som först tänkte fortsätta med fältet ner över hjulet, tills en kollega påpekade att hjulen faktiskt rullar, varför mönstret ändå inte komme rmatcha..

Skulle FM skicka ner några 122or skulle väl FMV behöva ett år på sig för att forska fram de optimala färgerna att byta ut de befintliga färgerna med. Själva mönstret skulle väl bibehållas.. Skulle nog kunna bli rätt snyggt :D

Swede, nästa bild tack!

/E

Posted
Skulle FM skicka ner några 122or skulle väl FMV behöva ett år på sig för att forska fram de optimala färgerna att byta ut de befintliga färgerna med. Själva mönstret skulle väl bibehållas.. Skulle nog kunna bli rätt snyggt :worthy:

Vintercamo blandat med ökencamo? :camo:

Och fixa en lätt en åt mig The Swede :rolleyes: