Jump to content

Recommended Posts

Posted
Finns det en tung Sheridan också?
Nja, det skulle väl teoretiskt kunna finnas en Sheridan VIP transport eller ammunitionsvagn eller vad-vet-jag...

Här kommer i alla fall nästa fordon:

2snipp.jpg

/Olle

Posted

Nej, det här är inte heller ett fordon ur PzKw I-familjen. (Men fordonet på bilden är ett riktigt pansarfordon till skillnad mot attrappen jag presenterade senast... :baskerHV:)

/Olle

Posted
Neubaufahrzeug?
Får väl godkänna det svaret, även om jag sökte Neubaupanzerkampfwagen.

neubaupanzer.jpg

Ice_drop, bollen är din!

/Olle

Posted
Slamkrypare? En attrapp på bil chassis?
Och vi har en vinnare! :) :) :rodna:

(Jag skrev ju redan i första inlägget att det var en luring... ;))

Dessa attrapper användes för att öva taktik och koordination i brist (väntan på) riktiga stridsvagnar.

/Olle

Bara glänsa lite... Attrapper byggda på BMW Dixi, licensbyggd Austin Seven.

• 2 weeks later...
Posted
Lyfter upp tråden igen för att fråga vad är detta:

quiz12at0.th.png

Hmm linjerna pa "kjolen" och hjulet ser ut som BMP-2, men hjulet som sadant ar for litet for att vara ett Barhjul fran BMP-2..

Letar vidare..

Posted (edited)

Indisk Namica (Nag Missile Carrier) prototyp. Baserad på BMP 1 chassit med Nag roboten (Nag är en Indisk pvrobot som tänks ersätta både Konkurs och Milan 2, men om det blir av återstår att se). Om den serie prodiceras blir det BMP 2 chassit (sträckt) som används.

Edited by Hans Engström
Posted
Indisk Namica (Nag Missile Carrier) prototyp. Baserad på BMP 1 chassit med Nag roboten (Nag är en Indisk pvrobot som tänks ersätta både Konkurs och Milan 2, men om det blir av återstår att se). Om den serie prodiceras blir det BMP 2 chassit (sträckt) som används.

Och det är helt rätt!

Namica.jpg

Hans Engström fortsätter.

Posted

Archer Valentine?

Iof så producerades det bortåt 650 st så det torde utesluta den... och eldröret ser ju lite för kort ut för att vara en AT kanon...

Posted

Tänkte sätta nästa gissning på Marder III, men jag tror jga hoppar den biten för nu är jag borta i träsket :dribble: