ice_drop Posted March 4, 2007 Report Posted March 4, 2007 nu är jag snäll och ger bort bollen då jag inte ids lära mig hur jag fixar in en bild. kanske i framtiden. Quote
Ringo Posted March 5, 2007 Report Posted March 5, 2007 (edited) BTR 80 E inte bilden spegelvänd???? edit: Knasigt formulerat Edited March 5, 2007 by Ringo Quote
Larsleo Posted March 6, 2007 Report Posted March 6, 2007 Nej det är inte BTR-80 men nästan rätt Quote
The Swede Posted March 6, 2007 Author Report Posted March 6, 2007 Nähä, då är det väl BTR-70 då. Quote
Larsleo Posted March 6, 2007 Report Posted March 6, 2007 (edited) BTR - 50 ? Nej, hitillis är det The Swede som var närmast Edited March 6, 2007 by Larsleo Quote
Ringo Posted March 6, 2007 Report Posted March 6, 2007 (edited) e det en BREM-K? edit: förtydligande + bild Edited March 6, 2007 by Ringo Quote
Larsleo Posted March 6, 2007 Report Posted March 6, 2007 Nej.. fortfarande är The Swede närmast Quote
Hans Engström Posted March 7, 2007 Report Posted March 7, 2007 Får vara fri, har inget på lager... Quote
dxl Posted March 20, 2007 Report Posted March 20, 2007 (edited) Ser ut lite som polarns marder modell tycker jag, ingen aning om vad det kan tänkas vara för version dock. edit: inte så att det är en bild på en modell, utan att det ser likt ut alltså. Edited March 20, 2007 by dxl Quote
Ringo Posted March 20, 2007 Report Posted March 20, 2007 Ser ut lite som polarns marder modell tycker jag, ingen aning om vad det kan tänkas vara för version dock. edit: inte så att det är en bild på en modell, utan att det ser likt ut alltså. Varken modell eller marder Quote
Ringo Posted March 20, 2007 Report Posted March 20, 2007 nix pix Nu får ni gnugga geniknölarna. Ska ut å resa med jobbet nu så jag vitthar inte quizen innan på torsdag kväll. Quote
Erik_G Posted March 23, 2007 Report Posted March 23, 2007 Gissar på M40 GMC. Definitivt något Schörmanbaserat i alla fall. /E Quote
Ringo Posted March 23, 2007 Report Posted March 23, 2007 Gissar på M40 GMC. Definitivt något Schörmanbaserat i alla fall. /E Korrekt! Blir lite lättare när man ser bandet och bärhjulen Quote
Erik_G Posted March 23, 2007 Report Posted March 23, 2007 Korrekt!Blir lite lättare när man ser bandet och bärhjulen Jag var faktiskt inne på den vagnen tidigare, då jag byggt den i modell en gång i tiden och kännde igen lite "features" redan på den första bilden (som den nedfällbara rampen). Men jag hade inte tid att sitta och leta bilder för att bekräfta mina misstankar. Bärhjulen/hjulupphängningen är som du säger, en dead giveaway.. Här kommer nästa quizfråga: Vad är detta för en vagn? Vet ni svaret vet ni säkert vilket företag som konstruerat vagnen, och vad vagnen hette i original, och vad vagnen hette i konstruktörslandets lands krigsmakt. /E Quote
Ringo Posted March 25, 2007 Report Posted March 25, 2007 ....Vad är detta för en vagn? Vet ni svaret vet ni säkert vilket företag som konstruerat vagnen, och vad vagnen hette i original, och vad vagnen hette i konstruktörslandets lands krigsmakt. /E Hmm Jag tror det kan vara något engelskt här. En Matilda II kanske? Quote
The Swede Posted March 26, 2007 Author Report Posted March 26, 2007 Det där är ju helt klart en Landsverksvagn, borde rimligtvis vara en Toldi. Alltså en Strv m/38 licenstillverkad i ungern. Vagnen på bilden är i tysk tjänst under VKII. The Swede Quote
Erik_G Posted March 26, 2007 Report Posted March 26, 2007 Det där är ju helt klart en Landsverksvagn, borde rimligtvis vara en Toldi.Alltså en Strv m/38 licenstillverkad i ungern. Vagnen på bilden är i tysk tjänst under VKII. The Swede ka-pling.. Visst är det en Toldi En Toldi 2 tror jag till och med att det är, men däremot tror jag att den fortfarande är i ungersk tjänst, men då ungerns sak var tysklands, eller tvärt om, är det väl närmast en smärre detalj i sammanhanget. /E Quote
GrodanBoll Posted March 30, 2007 Report Posted March 30, 2007 Hur stod sig Toldin mot sovjetiskt pansar på Östfronten? Vore intressant att veta då det kanske kunnde ge en liten fingervisning om hur Svenskt pansar kunde tänkas ha presterat vid en eventuellt anfall mot Sverige under kriget? Rent spontant (och helt okunnigt) skulle jag inte vilja möta en T-34-76/85 eller en Josef Stalin i en Toldi/Strv m38. Men det kanske vagnen ej heller var avsedd för? Quote
Erik Gustav Posted March 31, 2007 Report Posted March 31, 2007 någon typ av sydafrikanskt pansar- eller stridsfordon? Quote
Recommended Posts