SnowFella Posted November 16, 2004 Report Posted November 16, 2004 Kan bestämmt säga att granattillsatsen (AG36) inte passar till G36C då den är för kort för att man ska kunna montera den. Quote
Pilsner Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 Ser ändå lite skoj ut med hylsuppsamlare.. Vore den bara grön så skulle den givetvis förtjäna M-nummer http://www.army-technology.com/contractors...fnherstal4.html Quote
Olsen Posted February 5, 2005 Report Posted February 5, 2005 Vad sägs om en ljuddämpad bandhaubits? http://www.hellinahandbasket.net/archives/...r3415-thumb.jpe Quote
Meduza Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Vad sägs om en ljuddämpad bandhaubits? http://www.hellinahandbasket.net/archives/...r3415-thumb.jpe HAHA, fan va klockren... bara en sak... hur F-N riktar man om den ;) Quote
Olsen Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 @Meduza: Jag har inte den blekaste aning. Vi har kanske någon artillerist här på forumet som kan svara på det? Quote
SISU Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 Denna bandhaubits har varit uppe innan på detta forum var tydligen ngn test rig i Tyskland . Om man ska testa mycket ammo med den pjäsen så kan det vara bra med ljuddämpning . Quote
Skuggan Posted February 6, 2005 Report Posted February 6, 2005 eller så är det så att övningsältet ligger nära bebyggelse och därför har man ljuddämpare ;) tyskland är ju ganska tätbefolkat som ni vet. Quote
SWERT Posted February 8, 2005 Report Posted February 8, 2005 (edited) Hade inte tackat nej till denna den är tjock Denna hade jag inte äns gett min värsta fiende klick here Tänkte inte bara mig vapnet, helst hela paketet Monkey [OT] Denna tar jag med för att alla måste känna till den Överlevnadstrick [OT /slut] Edited February 8, 2005 by SWERT Quote
scattergun Posted February 9, 2005 Author Report Posted February 9, 2005 Vad sägs om en ljuddämpad bandhaubits? Den såg mera ut som en camomålad dildo!! attans så jäla ful!! :P @SWERT Hur ser hölstret ut till den bajonettförsedda pickadollen?? eller bär man den alltid i handen(misstänker att SWERT går omkring och jonglerar med en dylik) Quote
PB-Syte Posted February 19, 2005 Report Posted February 19, 2005 Utför HLR på denna tråden! Skulle kunna tänka mig Steyr ACR ( Steyr ACR ), verkar trevligt! Utgångshastighet på 1500m/s, och håller fortfarande 910m/s efter 600m (5.56mm flechette ammunition). dessutom fullt ambidextriört (stavning?) Låg vikt, kompakt och med bra penetrationsförmåga, byt ut bärhandtagen (och siktet) mot en piccantiny skena med ngt trevligt aimpoint sikte+ laser pek. "varför va konstruktiv, när man kan vara destruktiv!" Quote
ABP Posted February 19, 2005 Report Posted February 19, 2005 ÄÄ vad dekadenta alla verkar När tekniken haverar måste vi även ha utrustning som håller och funkar i alla väder. Vi kan inte förlita oss på batterier och krut allena Quote
Larsson Posted February 19, 2005 Report Posted February 19, 2005 Att GAU-8:an kan slå hål på gamla T-54:or beror mog på flera saker. Dels så skjuter man snett ovanifrån och har följaktligen möjligheten att slå igenom det tunna torntaket (c:a 20-40mm skulle jag tro) och bakpansaret. Fortsatt nyfikenhet: Du skulle inte räkna med någon större verkan mot T-80, Abrams eller Leopard II? Jag skulle inte räkna med någon realistiskt möjlighet att nedkämpa en modern stridsvagn (var jag tillräckligt vag där?), men det går självfallet att få verkan mot t.ex. band, samt sikten och övrig optik. Men enligt min mening så borde A-10:an normalt bandas med i huvudsak mjukmålsammunition. Mjuka mål torde ju dessutom vara relativt vanligare att bekämpa för USA idag, än för det scenario som A-10:an togs fram för. Och mot den typ av motstånd som USA stöter på idag i Irak och Afganistan, borde A-10:an fortfarande vara mycket användbar, även om den kanske är lite over-kill i situationer där gamla hederliga COIN-flygplan som OV-10 Bronco torde räcka gott. Quote
Sytare Posted May 5, 2005 Report Posted May 5, 2005 Tyckte det var dags att dra igång den här drömska tråden igen, och ja, här kommer jag med ett bidrag till: Barrett M468! Quote
gurra Posted May 16, 2005 Report Posted May 16, 2005 vad har MG3:an för svensk beteckning? kulspruta m/xx? Quote
JTS Posted May 16, 2005 Report Posted May 16, 2005 vad har MG3:an för svensk beteckning? kulspruta m/xx? KSP 94 Quote
Nestor Posted May 16, 2005 Report Posted May 16, 2005 Om FM planerar at byta ut Morakniven någon gån kanske denna skulle vara tänkbar? En trevlig Ghurka-kniv... Quote
Recommended Posts