Jump to content

LUK

Recommended Posts

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Min byggsats börjar va komplett nu.. bara att montera kvar...

 

Det började med att min far hittade ett par helt nya, oanvända, skidor som min morfar haft. Lite misstänksam var man ju tills man fick dom i sin hand och insåg att det var ett par Tegsnas RAJD 7 1/2 fotare, kostnad 0.- :)

 

Tänkte sedan köpa ett par EPOK bindningar och trimma dom med balatarem. Väl på sportringen inne på "stan" så var det slut på EPOK bindningar men då fick jag ett par Olskogens Jägarbindning till överkomliga 450.-

 

Som avslutning blev det en burk hälsingetjära på färgaffären för hundralappen. Bara kylan kan ge sig så man kan vara ute i nån ordning :). Ska tjära farsans 8 fotare också ser ut som obehandlad pärlspont under :baskerFN:

 

rajd.jpgbindning_02utk.jpg

 

Trevlig tur..

//Skäggot

Edited by Fk Fjellman
Link to comment
Share on other sites

Dags för en ny bil.

Då blev det Jeep XJ Cherokee B-)

Blocket 25000:-

Vid tillfälle skulle jag önska en recension/utvärdering av den! Vad är det för årsmodell?

 

Den är från 1090 med 4L sexan i. Robust vardagsbil och för lite skoj. Passar mig utmärkt.

Den har legat hyfsat i bränsleförbrukning. fJag har legat runt 1.5L stadskörning och runt 1,1 landsväg,

vilket jag varit nöjd med.

Link to comment
Share on other sites

Dags för en ny bil.

Då blev det Jeep XJ Cherokee B-)

Blocket 25000:-

Vid tillfälle skulle jag önska en recension/utvärdering av den! Vad är det för årsmodell?

 

Den är från 1090 med 4L sexan i. Robust vardagsbil och för lite skoj. Passar mig utmärkt.

Den har legat hyfsat i bränsleförbrukning. fJag har legat runt 1.5L stadskörning och runt 1,1 landsväg,

vilket jag varit nöjd med.

 

Är det en vikingabil? :ph34r::happy:

Hur är lastförmågan i den bilen? Den verkliga, och inte den försäljaden skryter med.

Edited by trädet
Link to comment
Share on other sites

En ryggsäck (Gungner 40L) från Klättermusen dök i går upp på ett postkontor när mig. Mycket nöjd med första intrycket. Fick ryggan till mycket bra pris också då butiken getout.se sålde ut sina Gungner 40L med en 800:- rabbatt. Nu är det bara att vänta in våren och att klippan blir torr så ska det nog testas lite också, fram tills dess får man hålla till godo med långfärdsskridskorna.

 

Klättermusen Gungner 40L

X_KLATTERMUSENGUNGNER.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fick min leverans från Addnature häromdagen.

 

L_STORM.JPG

Uppgradera sorcen lite... :)

 

L_SEA2SUMMITPOCKETSHOW.jpg

Ska testa om detta är nått att ha i förläggningen under KFÖn...

 

L_OPTIMUSVIKBARSPORK_S08.jpg

Födelsedagspresent... :)

 

För ett tag sedan köpte jag en ryggsäck av en av min GC´s...

LGpack_11.jpg

T.H.E. Pack - Grön förstås...

 

LGpackrat_1.jpg

Fick en PACK-RAT Organizer på köpet... :)

 

 

//Skäggot

Edited by Fk Fjellman
Link to comment
Share on other sites

http://www.recon.se/product_info.php?cPath...products_id=491

Riktigt nödvändig.. not.

 

http://www.recon.se/product_info.php?cPath...;products_id=96

Riktigt smidig.

 

http://www.recon.se/product_info.php?cPath...products_id=793

Vet inte om jag tycker om den ännu, lite stor. Får se om jag behåller den på.

 

http://www.recon.se/product_info.php?cPath...products_id=823

Liten och smidig. Har bara testat med tjejens fluffiga, men det är funkis ändå :happy:

 

2x

http://www.recon.se/product_info.php?cPath...products_id=834

Fast den gröna modellen. Skall användas till GRT-granater.

 

http://www.recon.se/product_info.php?cPath...products_id=453

Kommer användas ifall vi måste öva våldsam landstigning på en rauk.

 

Nu får jag inte plats med fler saker på västen. Så nu är det sluthandlat. Not. :clap:

Link to comment
Share on other sites

Bolt Carrier Group till min kommande Upper

Får man köpa in egna vapendelar i armén/enheten du tillhör? Hur mycket fick du ge för den föresten?

 

Och på tal om ingenting bara sådär. Vad är det för något soldaterna har runt sina halsar i Generation kill? Kan beskrivas som en "halsduk" med en ögla på ena sidan och en "glasspinne" på den andra.

Edited by Yohn
Link to comment
Share on other sites

Och på tal om ingenting bara sådär. Vad är det för något soldaterna har runt sina halsar i Generation kill? Kan beskrivas som en "halsduk" med en ögla på ena sidan och en "glasspinne" på den andra.

 

Det skall vara ett avsnörande förbande (Tourniqueten).

Link to comment
Share on other sites

Bolt Carrier Group till min kommande Upper

Får man köpa in egna vapendelar i armén/enheten du tillhör? Hur mycket fick du ge för den föresten?

 

*SNIP*

 

Nej det får man inte. Coolhand har köpt till sin privata karbin.

Om jag förstått Coolhands inlägg rätt så har han fått den Bolt Carrier Group som tillhör den upper som han beställt. Medans uppern dröjer, uppern levereras med bolt carrier, charging handle osv. Och en dylik upper går på i runda slängar $1295.

 

Sök information själv nästa gång, jag googlade fram LaRue Tactical och hittade info. Inte svårt!

 

www.laruetactical.com

Link to comment
Share on other sites

Nastan helt ratt...

 

Bolt Carriern ska helt ratt sitta i en Upper, men tyvarr blev det ingen Larue upper denna gangen. Denna koptes lost da vissa uppers saljs utan bolt carrier group och charging handle. Har dock en Bravo Company Upper pa gang. En BCG kostar $130 typ... En komplett upper (inkl BCG) kostar mellan $550 o $1300 beroende pa tillverkare och tillbehor etc.

 

Och jag ar civil, men bor pa "ratt" sida Atlanten for att inneha dessa...

 

En AR kostar mellan $800-$1700 komplett beroende pa tillverkare, kvalitet och egenskaper.

 

Dock verkar vantetiden for ett vapen nu ligga mellan 4-12 manader pga val osv...

Link to comment
Share on other sites

Fick hem lite nya saker från Hongkong, några hundra mer än beräknat med tull och moms, men ändå till ett bra pris. 1600 inkl frakt.

 

En ryggväska med vätskesystem

DSC_0478.jpg

 

En sjukvårdsficka

DSC_0479.jpg

 

och en väska till min kamera

DSC_0001.jpg

 

Sen fick jag även köpt en ny kniv, CRKT First strike, för 300kr.

DSC_0480.jpg

DSC_0481.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag har nyligen inskaffat mej dessa nödvändigheter:

 

Multikniv: Leatherman Charge TTI (titanium) med bälteshölster i läder.

Ficklampa: Maglite MINI (145mm).

 

Inom snar framtid: Bälteshölster i läder till ficklampan och en mattsvart Zippo! Återförsäljare i LKPG SÖKES!!

 

Bilder kommer! Kameran strular. Datorn strular. Allt strular. Om en kort recension är önskvärd, säg till så lägger ja till detta samtidigt som bilderna!

 

Rosell

Link to comment
Share on other sites

Jag har nyligen inskaffat mej dessa nödvändigheter:

 

Multikniv: Leatherman Charge TTI (titanium) med bälteshölster i läder.

Ficklampa: Maglite MINI (145mm).

 

Inom snar framtid: Bälteshölster i läder till ficklampan och en mattsvart Zippo! Återförsäljare i LKPG SÖKES!!

 

Bilder kommer! Kameran strular. Datorn strular. Allt strular. Om en kort recension är önskvärd, säg till så lägger ja till detta samtidigt som bilderna!

 

Rosell

 

Inter militaria har en del hölster etc men om de har exakt det hölstret har jag ingen aning om.

Link to comment
Share on other sites

img3891t.th.jpg

Ett par Haglöfs Hawk inköpta på Femman Sport i Göteborg. Väldigt trevliga och sköna. Helt klart nöjd med köpet :)

 

Edit: höll på att glömma. Ett par Bridgedale-strumpor följde med av bara farten. http://www.bridgedale.com/Products/Product.asp?ProductID=8

Edited by Nestor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...