Kamrat07 Posted December 30, 2009 Report Posted December 30, 2009 Kamrat07: Hoppas du inte gav det priset för ett minitrangia. Då är du lurad. Brukar ligga på ca 200 kr. Ser att deras kök 25 ligger på det priset. det låter mer troligt. Ra 145. Det köket är helt ok att ha i flerbruksficka stor. Man kan ju ha med ett vindskydd i alufolie extra. Kitteln har en nersänkning i botten som passar på underdelens armar så den glider inte av. Är det fler frågor om köket så tar vi dom i konsumentupplysningstråden. Givetvis var det priset för kök25 som jag angav. Köpte det via en sambeställning med en kollega och borde varit mer uppmärksam när jag kollade upp priset.(Tyckte nog att det var lite dyrt iofs...) Skall bättra mig till nästa gång Quote
Halldén Posted December 30, 2009 Report Posted December 30, 2009 Elitförband i Norden hamnade under julgranen till undertecknad - rekommenderas, lätt överskådlig. Man kunde dock ha fyllt på den lite mer vad det gäller övriga förband än just FJS o KJ. Från i sommras: Snigel Design Vattentät Uppdragssäck Source Vätskesystem Stridsväst 2000 Den senare var jag rädd skulle ha för dåliga/smala bärremmar, blev positivt överaskad då de visade sig vara perfekta. Använd både i spåret och vid SVK:s rixtävlingar i Gävle, riktigt funkis - blev riktigt populär då resten av laget slapp bära med sig vatten. Vattnet håller sig kallt förvånansvärt bra, 4 timmar efter påfyllning och konstant vistelse i solen med ca 20 grader på en varm rygg så var det fortfarande svalkande. Perfekt mindre ficka med kardborrstängning finns för mobil, nycklar o dyl. Uppdragssäcken har även den använts i spåret, helt okej. Mjuka, fasta bärremmar och bra stöd från avbärarbältet. I jämförelse med SS2000 så känns materialet lite ömtåligare, man saknar också möjligheten till att lägga till ett par sidofickor. I övrigt känns dom nästintill identiska vad det gäller storlek. Har hittills varit helt vattentät (bara testad i ösregn än så länge), en detalj som kan vara lite irriterande är att den blir lite av en ballong när man stänger vattenlåset om man inte ser till att trycka ut överflödig luft, iofs ett rätt välkommet minus då det ändå visar på hurpass tät den är. Kompressionsremmarna fungerar ypperligt. Funkar perfekt att sätta fast vätskesystemet utanpå säcken med hjälp av remmarna, om inte annat går det också att ha den i säcken samtidigt som man fortfarande kan stänga vattenlåset även då slangen sticker ut. Just nu börjar suget komma efter ett par längdskidor, fast jag kan gissa på att så fort de kommer hem så börjar det töa och sen lär man väl inte se en sån här vinter på ytterliggare 10år i den här delen av landet. Quote
Proto Posted December 30, 2009 Report Posted December 30, 2009 Slog till på ett par Ecco Yak Xpedition GTX. Lätta, smidiga och rel schysst pris. Får se vad de duger till. Jag köpte Ecco Yak förra veckan: Av bara farten köpte jag kängorna igår, men då alltså lägre kängor än dom du köpte: Det var länge sedan ett par skor satt så bra som dessa gör. Rekommenderas. Dock verkar dom av någon anledning satt lika långa snören på lågskorna, som på kängorna. Men det går ju att byta ut. EDIT: skor - ca. 1.400:- kängor - ca. 1.600:- Har använt skorna i 1-1/2 år elelr nåt sånt. Bra köp! Mina har dock slitits så det har gått hål på fodret vid hälen. Men så är inte jag den som alltid (läs nästan aldrig) knyter upp skorna.. Men detta märks inte, skorna är riktig sköna att ha på sig till vardags. Använder mina dagligen hösst, vinter, vår. Visste inte det fanns en kängvariant på dem. Måste skaffa några sådana, fina att ha när det är mer än några cm snö ute som nu. Quote
Recommended Posts