Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kommer KS21 ha något "kött"? Trodde KS20 var sista missionen med skytte?

 

köttet på KS21 kommer ev att få hänga på Camp Ville om avvecklingsplanen blir av, blir det ingen neddragning så rullar det väl på enligt tidigare plan.

mycket som är oklart idagsläget dock.

Link to comment
Share on other sites

Halloj gott folk!

 

Hur kommer det sig att KS21 inte söker några vakt/eskort soldater? Tittade nyss på mil.se och då jag själv kommer rycka in i sommar som insatssoldat så blev jag nyfiken på detta då jag vill göra utlandstjänst.

Link to comment
Share on other sites

Vakt/eskort är i kosovo en uppgift som roterar på skyttekompaniet, eller var iallafall...allting ändras ju hela tiden så vad vet jag.

Har dock för mig att man avsatte vakt/eskort soldater till Camp Ville när sverige var leading nation.

Link to comment
Share on other sites

Vakt/eskort är i kosovo en uppgift som roterar på skyttekompaniet, eller var iallafall...allting ändras ju hela tiden så vad vet jag.

Har dock för mig att man avsatte vakt/eskort soldater till Camp Ville när sverige var leading nation.

 

Sista Vakt/Eskort plut fanns på KS06 om jag inte minns fel.

Sen har Sverige haft vaktsoldater nere på bla Slim lines (KS07) CV(KS11) och Camp Ville i olika omgångar.

Link to comment
Share on other sites

Vad brukar tjänsterna som Stf C Skyttegrupp har för meriter/rutin?

Gruppcheferna är väl oftast yrkesofficer eller gruppchefsbehörig som varit på tidigare mission, om jag förstått det rätt?

 

Är på gång att söka nu så ville ha lite information inför rangordningen av tjänsterna?

Spelar själva rangordningen stor roll? När dom ska tillsätta en tjänst så kollar dom först igenom alla som sökt den tjänsten som förstaval och hittar dom ingen lämplig så även dom som har lägre rangordning på tjänsten? Eller kollar dom igenom alla ansökningar som har sökt tjänsten, oavsett vilken rangordning personen har gjort?

 

Mvh

MrDelta

Link to comment
Share on other sites

Har sökt:

1. KS21 - CB336 - Skyttesoldat/Tfn

2. KS21 - AB930 - Skyttesoldat

3. KS21 - AB927 - Signalist/bilförare

 

 

Jag hoppas att min tid inom NBG ger något.

 

Har även skrivit ut ansökningshandlingarna till en PDF fil, bara att kopiera in i ansökan till Affe...

 

Har man sökt för många insatser när dessa Ctrl C/Ctrl V metoder börjar användas :)

 

 

 

Utbildningsperiod: jan 2010 - apr 2010

Insatsperiod: v.12 2010 - okt 2010

Edited by Car Dai shan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kommer bli rätt intressant för min del att uppleva Kosvos miljö och kultur om jag kommer in det vill säga. Hoppas jag får något av de 3 alternativen jag har valt :rockon: Kan nog vara rätt svårt att komma in nu när man har minskat på personalen med tiden. Vilket är trist.

Link to comment
Share on other sites

Har precis klickat iväg ansökan till KS21. Hade velat åka till Afghanistan, men kommunikationerna härifrån till F21 är för dyra. Det får vänta.

 

1. KS21 - AB922 - Stf C Skyttegrupp

2. KS21 - AB930 - Skyttesoldat

3. KS21 - CB336 - Skyttesoldat/Tfn

 

Om det inte går igenom här så sätter ju P4 upp flera beredskapsförband och nån mission inom snar framtid, så då får man en ny chans.

Link to comment
Share on other sites

Har precis klickat iväg ansökan till KS21. Hade velat åka till Afghanistan, men kommunikationerna härifrån till F21 är för dyra. Det får vänta.???

 

1. KS21 - AB922 - Stf C Skyttegrupp

2. KS21 - AB930 - Skyttesoldat

3. KS21 - CB336 - Skyttesoldat/Tfn

 

Om det inte går igenom här så sätter ju P4 upp flera beredskapsförband och nån mission inom snar framtid, så då får man en ny chans.

Hur tänkte du nu?

Link to comment
Share on other sites

Har precis klickat iväg ansökan till KS21. Hade velat åka till Afghanistan, men kommunikationerna härifrån till F21 är för dyra. Det får vänta.???

 

1. KS21 - AB922 - Stf C Skyttegrupp

2. KS21 - AB930 - Skyttesoldat

3. KS21 - CB336 - Skyttesoldat/Tfn

 

Om det inte går igenom här så sätter ju P4 upp flera beredskapsförband och nån mission inom snar framtid, så då får man en ny chans.

Hur tänkte du nu?

Utbildningen till Afghanistan är på F21. Det kostar 3000 kr enkel resa att flyga, eller en dag att åka tåg. Jag väntar tills något annat förband får uppgiften att åka till Afghanistan.

Link to comment
Share on other sites

Har precis klickat iväg ansökan till KS21. Hade velat åka till Afghanistan, men kommunikationerna härifrån till F21 är för dyra. Det får vänta.???

 

1. KS21 - AB922 - Stf C Skyttegrupp

2. KS21 - AB930 - Skyttesoldat

3. KS21 - CB336 - Skyttesoldat/Tfn

 

Om det inte går igenom här så sätter ju P4 upp flera beredskapsförband och nån mission inom snar framtid, så då får man en ny chans.

Hur tänkte du nu?

Utbildningen till Afghanistan är på F21. Det kostar 3000 kr enkel resa att flyga, eller en dag att åka tåg. Jag väntar tills något annat förband får uppgiften att åka till Afghanistan.

 

Jaså det var en nyhet för mig då IntUtbE håller i insatsutbildningen och den sker till 100% på livgardet för skyttesoldater om det inte är på väg ut några nya direktiv som jag inte har hört talas om.

Sen brukar försvarsmakten bjuda på resorna från hemorten till utbildningsorten och det sker i regel med flyg på längre sträckor till och med göteborgare har tidigare fått avgöra själva om de vill flyga eller åka tåg under utbildningen.

Sen är det I19/AJB som sätter upp skyttekomp på FS19 Mil.se

Edited by LvDemo
Link to comment
Share on other sites

Har precis klickat iväg ansökan till KS21. Hade velat åka till Afghanistan, men kommunikationerna härifrån till F21 är för dyra. Det får vänta.???

 

1. KS21 - AB922 - Stf C Skyttegrupp

2. KS21 - AB930 - Skyttesoldat

3. KS21 - CB336 - Skyttesoldat/Tfn

 

Om det inte går igenom här så sätter ju P4 upp flera beredskapsförband och nån mission inom snar framtid, så då får man en ny chans.

Hur tänkte du nu?

Utbildningen till Afghanistan är på F21. Det kostar 3000 kr enkel resa att flyga, eller en dag att åka tåg. Jag väntar tills något annat förband får uppgiften att åka till Afghanistan.

 

Jaså det var en nyhet för mig då IntUtbE håller i insatsutbildningen och den sker till 100% på livgardet för skyttesoldater om det inte är på väg ut några nya direktiv som jag inte har hört talas om.

Sen brukar försvarsmakten bjuda på resorna från hemorten till utbildningsorten och det sker i regel med flyg på längre sträckor till och med göteborgare har tidigare fått avgöra själva om de vill flyga eller åka tåg under utbildningen.

Sen är det I19/AJB som sätter upp skyttekomp på FS19 Mil.se

Då har jag missuppfattat den info vi fått av våra befäl totalt. Då är det nog läge att ändra ansökan så att jag får en chans till Afghanistan. Är det bara att fylla i blanketten en gång till så överskrivs den gamla eller?

 

/M, som känner sig väldigt dum

Link to comment
Share on other sites

Det är väl fortfarande så att man söker per insatsområde, dvs. att din sökning till Kosovo inte försvinner för att du även söker till Afghanistan, i alla fall så länge du inte blandar insatsområden på ansökan, eller har det ändrats?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • henke changed the title to Kosovostyrkan KS21 2010

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...