Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eftersom du är RO så har du inplacerats i förbandets lönestruktur och i den nivå du och din befattning har.

Du kan ju alltid försöka få en högre lön om du ber personalchefen för KS21 snällt. Gissa hur vanligt det är att någon får påökt?

I stället för att bita ihop och åka så kan du ju alltid stanna hemma. Om folk gör sånt så kanske FM vaknar?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...och Tomten kommer till jul

Link to comment
Share on other sites

Du kan ju alltid försöka få en högre lön om du ber personalchefen för KS21 snällt. Gissa hur vanligt det är att någon får påökt?

 

Det brukar väl dock vara vanligt när man inte till fullo uppfyller uniformen, kravunderskridning iform av löjtnanter på kaptenstjänster osv.

 

Så det är bara att hoppas på att så är fallet.

 

Men vem jobbar statligt för lönen?

Link to comment
Share on other sites

Har fått brev om beslut om min tilfälliga I-lön idag iaf. Bara 10750 kr mindre än min civilia lön :baskerHV:

 

Finns det något sätt överklaga detta beslut?

 

 

Ja det finns ett sätt, det är ATS som fastställer lönerna, du kan vända dig dit.

men annars kan jag bara hålla med Krook och beklaga att du blivit lovats/hoppats på något annat.

 

/b

Link to comment
Share on other sites

Har fått brev om beslut om min tilfälliga I-lön idag iaf. Bara 10750 kr mindre än min civilia lön :baskerHV:

 

Finns det något sätt överklaga detta beslut?

 

Jag fick ett riktigt rutten lön under utbildningen och för insats. Tog emot och teg, men sen visade det sig att folk i samma befattning och nivå som mig hade fått betydligt bättre betalt, vilket föranledde ett besök hos perschefen. Han kunde inte göra något, men förmedlade kontakten till dåvarande PersE US Villkor. De var inte alls tillmötesgående just då så jag sa bara att ska det vara så här så får det vara utan mig - ge mig en rättvis lön eller så blir det eget återtag.

 

Jag fick en skälig lön + retroaktivitet. Så om du är beredd att ta fighten, gör det. Men du kan förlora också.

Link to comment
Share on other sites

Har fått brev om beslut om min tilfälliga I-lön idag iaf. Bara 10750 kr mindre än min civilia lön :)

 

Finns det något sätt överklaga detta beslut?

 

Det är ett tryckfel,du kan omöjligt få 10750 kr i lön.

 

han skrev "mindre än", alltså inte 10750 kr

 

//Leo, Din cage fightingpolare i cyberrymden :-P

Link to comment
Share on other sites

Igår så ramlade brevet ner på hallgolvet :/

 

Dags att bli nervös på allvar alltså?

Bara att hoppas att W är tillräckligt långt bak i alfabetet för att skickas en dag senare...

W? De verkar inte kommit till E ännu! :/

 

 

Dåså, då har jag ju flera dagar till att hoppas.

Hörde därtill från en lagkamrat att det är totalt kaos på det lokala postkontoret, så jag kan nog hålla hoppet uppe en vecka eller så...

Link to comment
Share on other sites

Hittade en grupp på facebook som heter "KS21", så ni som använder er av facebook och har blivit antagna kan ju lägga till den. Tror en administratör måste godkänna innan ni kan se innehållet i gruppen dock.

Link to comment
Share on other sites

Fick mitt i fredags :rockon:

 

Vad var svaret, då?

 

Vill vara anonym på forumet så skrev därför inte min befattning. Men jag kom med, därav en glad gubbe :banana

 

 

Okej, grattis!

 

Det respekterar jag definitivt, vi lär dock ses därnere om inte annat, även jag fick ett rungande JA! i brevinkastet idag.

Link to comment
Share on other sites

Hittade en grupp på facebook som heter "KS21", så ni som använder er av facebook och har blivit antagna kan ju lägga till den. Tror en administratör måste godkänna innan ni kan se innehållet i gruppen dock.

 

Det är inte så jävla toksmart att ha eller gå med i en sådan grupp innan man har fullgjort utlandstjänstgöringen. Lite säkerhetsmedvetande kan vi väl ha, eller?

Link to comment
Share on other sites

Såg i FS19-tråden att de ska ha inryck på Patriautbildning v.46 tillsammans med de från KS21.

Står dock ingenting i mitt antagningsbesked om detta, trots att jag ska ha tjänst på Patria. Någon som har koll, eller är det läge att slå en signal till HR Försvarsmakten?

Link to comment
Share on other sites

Såg i FS19-tråden att de ska ha inryck på Patriautbildning v.46 tillsammans med de från KS21.

Står dock ingenting i mitt antagningsbesked om detta, trots att jag ska ha tjänst på Patria. Någon som har koll, eller är det läge att slå en signal till HR Försvarsmakten?

 

De som har inryck så tidigt är endast dem som ska få förarbevis eller vara förare på patria.

Så om du ska det så kan det vara värt att slå dom en signal...

Link to comment
Share on other sites

Såg i FS19-tråden att de ska ha inryck på Patriautbildning v.46 tillsammans med de från KS21.

Står dock ingenting i mitt antagningsbesked om detta, trots att jag ska ha tjänst på Patria. Någon som har koll, eller är det läge att slå en signal till HR Försvarsmakten?

 

De som har inryck så tidigt är endast dem som ska få förarbevis eller vara förare på patria.

Så om du ska det så kan det vara värt att slå dom en signal...

 

Kommer (om JA-beskedet behagar dimpa ner snart) också att ha tjänst på Patria men har redan förarbevis och rycker in, enligt den info jag sitter på, efter Patriautb. De som ska ta förarbevis gör det från v46 (v47) och framåt medan de som har förarbevis verkar få en repetition efter nyår.

 

Det heta tipset är nog ändå att slå HR en signal...

Link to comment
Share on other sites

Såg i FS19-tråden att de ska ha inryck på Patriautbildning v.46 tillsammans med de från KS21.

Står dock ingenting i mitt antagningsbesked om detta, trots att jag ska ha tjänst på Patria. Någon som har koll, eller är det läge att slå en signal till HR Försvarsmakten?

 

De som har inryck så tidigt är endast dem som ska få förarbevis eller vara förare på patria.

Så om du ska det så kan det vara värt att slå dom en signal...

 

Kommer (om JA-beskedet behagar dimpa ner snart) också att ha tjänst på Patria men har redan förarbevis och rycker in, enligt den info jag sitter på, efter Patriautb. De som ska ta förarbevis gör det från v46 (v47) och framåt medan de som har förarbevis verkar få en repetition efter nyår.

 

Det heta tipset är nog ändå att slå HR en signal...

 

Sweet, har också redan förarbevis så nu slipper jag ge chefen ett drygt besked. Har hela tiden varit inställd på januari i snacken med honom.

Drar dock nog ett samtal till HR likväl imorgon, för säkethets skull.

Link to comment
Share on other sites

Hittade en grupp på facebook som heter "KS21", så ni som använder er av facebook och har blivit antagna kan ju lägga till den. Tror en administratör måste godkänna innan ni kan se innehållet i gruppen dock.

 

Det är inte så jävla toksmart att ha eller gå med i en sådan grupp innan man har fullgjort utlandstjänstgöringen. Lite säkerhetsmedvetande kan vi väl ha, eller?

 

Förstår inte vad det farliga skulle vara, jag menar - finns hundratals bloggar från soldater som gör utlandstjänst som också skriver i samma stund som dom tjänstgör. Så länge man inte skriver ut känsliga uppgifter borde det inte vara ett problem. Men kan dock förstå om det väckts reaktioner uppifrån eftersom dom själv inte kan kontrollera innehållet OM någon olämpligt skulle dyka upp.

 

Eller är detta inlägg dåligt genomtänkt av mig?

Link to comment
Share on other sites

Hittade en grupp på facebook som heter "KS21", så ni som använder er av facebook och har blivit antagna kan ju lägga till den. Tror en administratör måste godkänna innan ni kan se innehållet i gruppen dock.

 

Det är inte så jävla toksmart att ha eller gå med i en sådan grupp innan man har fullgjort utlandstjänstgöringen. Lite säkerhetsmedvetande kan vi väl ha, eller?

 

Förstår inte vad det farliga skulle vara, jag menar - finns hundratals bloggar från soldater som gör utlandstjänst som också skriver i samma stund som dom tjänstgör. Så länge man inte skriver ut känsliga uppgifter borde det inte vara ett problem. Men kan dock förstå om det väckts reaktioner uppifrån eftersom dom själv inte kan kontrollera innehållet OM någon olämpligt skulle dyka upp.

 

Eller är detta inlägg dåligt genomtänkt av mig?

Nej det tycker jag inte det är ju bara att göra gruppen otillgänglig för alla andra också....

Link to comment
Share on other sites

En god säkerhet börjar hemma innan insats. Att lägga ut mycket information tillgängligt för alla i hela världen med dator är ganska dåligt för den personliga integriteten och personsekretessen. Det är ju inte bara goda människor som använder dator. Men visst, det är era liv.

 

/K

Link to comment
Share on other sites

Det är väl just det som är grejen... Att man inte kan kontrollera till 100% vad som skrivs. Under tidigare missioner där det varit aktuellt med "bloggar" om vad som händer i insatsområdet så har dessa kontrollerats av PIO eller liknande innan publicering bara för att inte det ska slinka igenom någon groda. Det är ju inte särskilt troligt att den som skriver bloggen ( soldaten under utlandstjänstgöring ) vill lämna ut "känsliga" uppgifter, men det är lätt att göra en tankevurpa...

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Kosovostyrkan KS21 2010

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...