Guest KrellusV Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Jag antar att ganska många här spelar strategispel. Vilket är ditt favvo genom tiderna? För mig är det Second Front av SSI som gäller från "dåtiden". Nu för tiden sitter jag mycket med Hearts of Iron II samt fortfarande EUII. Paradox är grymma... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Även om det är urgammalt så tycker jag att C&C - Red Alert fortfarande sparkar stjärt. Hade man bara kunnat slänga in någon form av kösystem i spelet hade det varit ännu bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Age of Empires 2 Conquerors är fortfarande going strong efter många år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Total war serien, C&C serien (kan inte välja mellan dem) Och min absoluta favorit (osäkert om det räknas till strategispel dock) Jagged Alliance 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
South Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 ...Räknas Fallout Tactics? Skön stämning, bättre grafikmotor och inte dumma buggar som i tvåan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Civ II - gammalt men grymt, III och IV tycker jag har för många variabler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Beror på vad man menar med strategispel. I RTS-genren är det Dawn of War som gäller. Att leda sina Space Marines in i strid mot alla fienderna till God Emperor of Mankind är grejer det I "Grand Strategy" genren är det nog Europa Universalis-serien som leder ligan. Sen är ju Total War serien helskön Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Civilization 2 och Ground Control. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 TW Rome: Brbarian Invasion Saxarna där äger ju alla, säg ngn annan som med lätthet slår saxarnas sätt att ta sig vidare på ;) Sen så är det som många sagt en del C&C och CivII. Sen så är europa universalis II också en favorit Man kan verkligen bli ngt där Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 Hearts of Iron 2 mmmm... Grand strategy. Spela som vilket land som helst mellan 1936 och 1953. Bilda divisioner, arméer och brigader, och ge dig in i internationell diplomati. Sverige med på Finlands sida i vinterkriget? Ja tack! http://www.paradoxplaza.com/index.php?opti...&Itemid=144 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 Jag spelar för närvarande två spel. Ett multiplayer och ett singelplayer. För närvarande är multiplayer spelet Company of Heroes Opposing Fronts. Och singelplayer spelet är Hearts of Iron 2. Har även suttit en del med Europa Universalis 3 men jag vart sugen på att bygga stridsvagnar Är ni ute efter ett strategispel med mycket action är helt klart company of heroes opposing fronts att rekommendera. Det släpps först den 28/9 men betan finns ute att spela gratis nu.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Confused Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 Total War- och Close Combat-serierna är klara favoriter hos mig. Har dock inte spelat Hearts of Iron, och har en stark känsla av att det skulle vara ett spel i min smak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoPinky Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 Nu var det ju ett tag sedan... Ett antal partier med Steel Panthers I & II via PBEM har det klarats av på den tiden det begav sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Peter2 Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 Medievel Total war är vad jag spelar när jag inte är upptagen med att spela Counterstrike 1.5 dvs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedin Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 Mitt absoluta favoritspel är det tidlösa Transport Tycoon, vilket även va spelet som introducerade mig i PC spelvärlden. Annars spelar jag precis som alla andra här det mesta från Paradox Entertainment, Hearts of Iron (1) och Europa Universalis serien är favoriterna. Allt vad CS heter släng er i väggen, bästa multiplayerspelet är utan tvekan Battlefield 1942. Just nu ligger Anno 1701 i cdspelaren. Skulle kunna nämna ett drös med spel till men jag får nöja mig med dessa, dock vill jag påpeka att jag tycker att strategispelsgenren är döende. Strategispelen var mycket bättre förr! Snyft snyft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 Age of Empires II med expansion är det strategispel jag spelat i särklass mest genom åren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Jag är en ganska fredlig typ, så jag tycker att Transport Tycoon de Luxe slår det mesta i avkopplingsväg. Man slipper bli svettig. ShipSim är ganska kul också. Inget av dem fungerar sedan jag fick Vista på datorn Någon som har nå'n ide om hur man ska konvertera TTDL?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Womack Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Hearts of iron serien Europa universalis serien Close combat serien Total war serien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedin Posted September 27, 2007 Report Share Posted September 27, 2007 Jag är en ganska fredlig typ, så jag tycker att Transport Tycoon de Luxe slår det mesta i avkopplingsväg. Man slipper bli svettig. ShipSim är ganska kul också. Inget av dem fungerar sedan jag fick Vista på datorn Någon som har nå'n ide om hur man ska konvertera TTDL?? Transport Tycoon Upplever samma problem som dig, inga klassiker funkar med Vista. Dock hittade jag något intressant när jag läste om Transport Tycoon på wikipedia, En TT klon. Lösningen på alla våra problem, tror jag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Civilization, allihopa. Sen letar jag efter ett strategispel som motsvarar Steel Panthers, inga av dem beter sig som jag vill på "moderna" datorer. Sen har jag börjat spela sim city 4 igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SemperMetamContingimus Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Känns som de nämnts väldigt många ggr nu, men eftersom de är mina favoriter också så... Europa Universalis och Civ-serien, många timmar har man spenderat med dessa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sernlo Posted September 29, 2007 Report Share Posted September 29, 2007 Då: Age of Empires II Conquerors Ännu dåare: C&C:Red Alert Minst då: Medieval Total War II Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpetnaZ Posted September 30, 2007 Report Share Posted September 30, 2007 Heroes of might and magic 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted September 30, 2007 Report Share Posted September 30, 2007 Varför har ingen nämnt "The Operational Art of War"? "The Operational Art of War" Ett fullkomligt lysande strategispel. Utseendet är ungefär lika upphetsande som att titta på en tråkig tapet, men innehållet "bakom" är så bra gjort att det inte spelar någon roll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted September 30, 2007 Report Share Posted September 30, 2007 Hearts Of Iron 2 : doomsday för tillfället. Förövrigt ligger skåne i tysklands händer i mitt sverige Link to comment Share on other sites More sharing options...
duffe88 Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 Utan tvekan säger jag "Company of Heroes". Så härligt, så härligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rnc Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 Warcraft 3 sedan BETA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weekendwarrior Posted February 10, 2011 Report Share Posted February 10, 2011 Gammal tråd, men jag väljer att kommentera ändå...kanske kommer det något nytt. Sudden strike I och II är min favorit. Gammalt men fungerar även med Vista och så tycker jag att det har så logiska och lättlärda funktioner. Det ska finnas en trea men jag har ännu inte hittat den. Tips på PC-spel likvärdiga med Sudden strike fast nyare och bättre samt andra krig och uppdrag mottages tacksamt. Fungerar det med Vista är det ett +. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ormtunga Posted February 10, 2011 Report Share Posted February 10, 2011 Civ II, alltid, varje dag. //Ormtunga Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted February 10, 2011 Report Share Posted February 10, 2011 Håller sedan nyår på att jaga achievements i Sid Meyers Civilization V. Sedan har jag nog kastat bort löjligt mycket tid på Space Empires IV genom åren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.