Jump to content

Favoritspel?

Guest KrellusV

Recommended Posts

Guest KrellusV

Jag antar att ganska många här spelar strategispel. Vilket är ditt favvo genom tiderna?

För mig är det Second Front av SSI som gäller från "dåtiden".

Nu för tiden sitter jag mycket med Hearts of Iron II samt fortfarande EUII.

Paradox är grymma...

Beror på vad man menar med strategispel.

I RTS-genren är det Dawn of War som gäller. Att leda sina Space Marines in i strid mot alla fienderna till God Emperor of Mankind är grejer det :rockon:

I "Grand Strategy" genren är det nog Europa Universalis-serien som leder ligan.

Sen är ju Total War serien helskön

TW Rome: Brbarian Invasion :rockon: Saxarna där äger ju alla, säg ngn annan som med lätthet slår saxarnas sätt att ta sig vidare på ;)

Sen så är det som många sagt en del C&C och CivII. Sen så är europa universalis II också en favorit :) Man kan verkligen bli ngt där :D

Hearts of Iron 2

mmmm... Grand strategy. Spela som vilket land som helst mellan 1936 och 1953. Bilda divisioner, arméer och brigader, och ge dig in i internationell diplomati. Sverige med på Finlands sida i vinterkriget? Ja tack!

http://www.paradoxplaza.com/index.php?opti...&Itemid=144

Jag spelar för närvarande två spel. Ett multiplayer och ett singelplayer.

För närvarande är multiplayer spelet Company of Heroes Opposing Fronts.

Och singelplayer spelet är Hearts of Iron 2.

Har även suttit en del med Europa Universalis 3 men jag vart sugen på att bygga stridsvagnar :)

Är ni ute efter ett strategispel med mycket action är helt klart company of heroes opposing fronts att rekommendera. Det släpps först den 28/9 men betan finns ute att spela gratis nu..

Mitt absoluta favoritspel är det tidlösa Transport Tycoon, vilket även va spelet som introducerade mig i PC spelvärlden.

Annars spelar jag precis som alla andra här det mesta från Paradox Entertainment, Hearts of Iron (1) och Europa Universalis serien är favoriterna. Allt vad CS heter släng er i väggen, bästa multiplayerspelet är utan tvekan Battlefield 1942.

Just nu ligger Anno 1701 i cdspelaren.

Skulle kunna nämna ett drös med spel till men jag får nöja mig med dessa, dock vill jag påpeka att jag tycker att strategispelsgenren är döende. Strategispelen var mycket bättre förr! Snyft snyft...

Jag är en ganska fredlig typ, så jag tycker att Transport Tycoon de Luxe slår det mesta i avkopplingsväg. Man slipper bli svettig. ShipSim är ganska kul också.

Inget av dem fungerar sedan jag fick Vista på datorn :)

Någon som har nå'n ide om hur man ska konvertera TTDL??

:Malaj:

Jag är en ganska fredlig typ, så jag tycker att Transport Tycoon de Luxe slår det mesta i avkopplingsväg. Man slipper bli svettig. ShipSim är ganska kul också.

Inget av dem fungerar sedan jag fick Vista på datorn :dribble:

Någon som har nå'n ide om hur man ska konvertera TTDL??

:rockon: Transport Tycoon

Upplever samma problem som dig, inga klassiker funkar med Vista.

Dock hittade jag något intressant när jag läste om Transport Tycoon på wikipedia, En TT klon. Lösningen på alla våra problem, tror jag!

• 3 years later...

Gammal tråd, men jag väljer att kommentera ändå...kanske kommer det något nytt.

Sudden strike I och II är min favorit. Gammalt men fungerar även med Vista och så tycker jag att det har så logiska och lättlärda funktioner.

Det ska finnas en trea men jag har ännu inte hittat den.

Tips på PC-spel likvärdiga med Sudden strike fast nyare och bättre samt andra krig och uppdrag mottages tacksamt. Fungerar det med Vista är det ett +.

:baskerPa::baskerHV:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...