Bappelsinmannen Posted May 8, 2008 Report Posted May 8, 2008 Kort fråga, varför har man valt att inte de inlägg som skrivs i till exempel markan skall räknas? För min del så är det den del av forumet jag oftast postar mina inlägg, eftersom jag oftast inte har något att tillföra i exempelvis Kasunen. //Nisse Quote
Kn Glock Posted July 9, 2008 Report Posted July 9, 2008 (edited) Nu (på tiden) finns infotexten och detaljerna om grupperna och nivåerna i hjälpen http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&...E=01&HID=19 I det länkade dokumentet så nämns det 2 sätt att få en ny "grad/nivå på forumet -ett ökande antal inlägg -eller "befordran" av blågul Alt 2 är det något som har tillämpats? Om Ja, hur kommer det sig? Edited July 10, 2008 by Kn Glock Quote
Apone Posted July 9, 2008 Report Posted July 9, 2008 (edited) Stavningspolizei som jag är ibland känner jag att jag måste påpeka att det heter "BefoRdran" (notera versala r) och inte "Befodran" (sådant kan man göra med djur, dvs fodra dem, ge dem foder, dvs mat). Abryt, gnäll upphör. Slut. edit: ska kanske stava rätt själv också.. Edited July 9, 2008 by Apone Quote
Ing Posted July 9, 2008 Report Posted July 9, 2008 Nu (på tiden) finns infotexten och detaljerna om grupperna och nivåerna i hjälpen http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&...E=01&HID=19 I det länkade dokumentet så nämns det 2 sätt att få en ny "grad/nivå på forumet -ett ökande antal inlägg -eller "befodran" av blågul Alt 2 är det något som har tillämpats? Om Ja, hur kommer det sig? Bästa exemplet på Alt 2 torde väl vara att vi blågula har ett lite annat gradsystem än övriga på forumet. Bortsett från det så kan man nog i praktiken bortse från Alt 2, även om möjligheten till befordran FINNS. Quote
Krook Posted July 10, 2008 Report Posted July 10, 2008 Nu (på tiden) finns infotexten och detaljerna om grupperna och nivåerna i hjälpen http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&...E=01&HID=19 I det länkade dokumentet så nämns det 2 sätt att få en ny "grad/nivå på forumet -ett ökande antal inlägg -eller "befodran" av blågul Alt 2 är det något som har tillämpats? Om Ja, hur kommer det sig? Bästa exemplet på Alt 2 torde väl vara att vi blågula har ett lite annat gradsystem än övriga på forumet. Bortsett från det så kan man nog i praktiken bortse från Alt 2, även om möjligheten till befordran FINNS. Eller som vi säger Ps. mutor fungerar. Ds. Quote
eternal Posted July 10, 2008 Report Posted July 10, 2008 Låter logiskt och bra! Hoppas att det fungerar som det borde bara nu då.. Quote
nandovika Posted January 7, 2009 Report Posted January 7, 2009 (edited) Ledsen om jag är dum nu, men vore det inte trevligt även för en på nivå 10 att se SIN EGEN profil? Som alla med ögon kan se har jag ännu inte uppnått tio posts än, men antar att 'profilen' liknar andra forums, typ flashback, eller har jag fel? Där finns ibland typiskt trevliga funtioner som att man kan se samtliga sina egna posts utan att behöva mecka med sökningsinställningarna. Har jag för stora förväntningar? Edit: sudd sudd Edited January 7, 2009 by nandovika Quote
Forumsledning henke Posted January 8, 2009 Forumsledning Report Posted January 8, 2009 Jag tycker också det är en självklarhet att få se sin egen profil direkt efter godkännande. Tyvärr finns det bara en inställning vi har att spela med och det är att om man en användar grupp får eller inte får se profiler. Till profiler räknas då även den egna. Vi vill ogärna modifiera koden i forumet så det skiljer sig från standardprodukten. Priset är att det är lite konstigt för alla dem som ännu inte skrivit 10 st inlägg. Anledningen till att vi inte tillåter det är för våra medlemmars egna omtanke. Det är inte mycket till säkerhet, men ett litet uns av skydd mot de mest nyfikna som inte orkar bemöda sig skriva 10 inlägg. Nämligen att vi inte vill locka massa nyfikna att enbart registrera sig för att gå runt och glutta på medlemmarnas profiler och sen inte tillföra något. Till skillnad mot många andra forum vill vi inte ha en massa luft i våra medlemssiffror, tvärt om vill vi ha så aktiva bidragande medlemmar som möjligt. Det är därför man får - Läsa lika mycket i hela forumet som oregistrerad som registrerad. - Se alla avatarer, inlagda bilder, osv. - Söka. - Vi rensar kontinuerligt ut inaktiva konton. Quote
Gilthas Posted January 9, 2009 Report Posted January 9, 2009 (edited) Edit: Tankevurpa av mig. Tack för att du fick mig på rätt spår, Fk Satan. Klart att BG ska utnämna de som är mest lämpad till att förtjäna högre nivåer. För de lägre nivåerna anser jag att antal inlägg bör gälla. Edited January 9, 2009 by Gilthas Quote
Fk Satan Posted January 9, 2009 Report Posted January 9, 2009 Bästa exemplet på Alt 2 torde väl vara att vi blågula har ett lite annat gradsystem än övriga på forumet. Bortsett från det så kan man nog i praktiken bortse från Alt 2, även om möjligheten till befordran FINNS. Kanske en dum kommentar, men borde inte "Alt 2" ge ganska mycket jobb åt BG medan "Alt 1" redan finns inbyggt i systemet. Och kontentan av detta borde vara att "Alt 2" ger BG merjobb som inte skulle behövas. Som Ing skrev... Så gäller Alt2 för tex oss BG. ganska dumt om man blir BG genom antalet skrivna inlägg... Sedan vad gäller befodran utöver det ordinarie automatiska systemet är det ett mycket fåtal fall. Och det är så få att det inte blir något merjobb för BG. Quote
Forumsledning henke Posted June 1, 2023 Forumsledning Report Posted June 1, 2023 Det var länge sedan vi pratade om graderna. Nuvarande ordning är som följer Prao 1 inlägg Nyinryckt 5 inlägg Menig 10 inlägg Menig 1 30 inlägg Menig 2 60 inlägg Menig 3 100 inlägg Menig 4 150 inlägg Vicekorpral 1 200 inlägg Korpral 300 inlägg Furir 450 inlägg Överfurir 650 inlägg Sergeant 950 inlägg Översergeant 1,500 inlägg Fanjunkare 2,500 inlägg Förvaltare 3,500 inlägg Regementsförvaltare 4,500 inlägg Överstelöjtnant 7,000 inlägg Överste 10,000 inlägg Quote
TKraften Posted June 7, 2023 Report Posted June 7, 2023 On 6/1/2023 at 2:16 PM, henke said: Det var länge sedan vi pratade om graderna. Nuvarande ordning är som följer Prao 1 inlägg Nyinryckt 5 inlägg Menig 10 inlägg Menig 1 30 inlägg Menig 2 60 inlägg Menig 3 100 inlägg Menig 4 150 inlägg Vicekorpral 1 200 inlägg Korpral 300 inlägg Furir 450 inlägg Överfurir 650 inlägg Sergeant 950 inlägg Översergeant 1,500 inlägg Fanjunkare 2,500 inlägg Förvaltare 3,500 inlägg Regementsförvaltare 4,500 inlägg Överstelöjtnant 7,000 inlägg Överste 10,000 inlägg Finns det möjligheter för er att införa högre grader över Överste i forumet? Tänker mig följande grader Brigadgeneral 15,000 inlägg Generalmajor 20,000 inlägg Generallöjtnant 25,000 inlägg General 30,000 inlägg Detta för att synka lite med försvarsmaktens grader. Även nyfiken på vem är det som har mest inlägg på forumet? //TF Quote
vikingman Posted June 8, 2023 Report Posted June 8, 2023 18 hours ago, TKraften said: Även nyfiken på vem är det som har mest inlägg på forumet? //TF Går man in på menyn längst upp och väljer Leaderboard > Top Members > Overview > Most posts så får man fram vem som postat mest inlägg. 1 Quote
TKraften Posted June 8, 2023 Report Posted June 8, 2023 Kollade topmedlemmar och en grej stämmer inte. Swede har ju över 10 000 inlägg och han har ju inte blivit överste utan är kvar på graden överstelöjtnant. Hursomhelst tack för tipset i hur man kollar på Leadarbordet. //TF Quote
Forumsledning henke Posted June 11, 2023 Forumsledning Report Posted June 11, 2023 Ja vi får utöka graderna för att få in Swede Quote
Cykelskytt Posted June 11, 2023 Report Posted June 11, 2023 (edited) 1 hour ago, henke said: Ja vi får utöka graderna för att få in Swede Eller också är han nu en av de som stå över all rang, som serafimerriddare! Edited June 11, 2023 by Cykelskytt Felstavning Quote
Recommended Posts