Jump to content

..:: Nytt befordringssystem på forumet ::..


Kimster

Recommended Posts

Har man för många PM i lådan sparade så får man radera för att kunna spara fler. Måste man nu av någon anledning spara alla dessa PM så får man väl kopiera till en fil av något slag och spara på hårddisken om de så pass viktiga.

Forumet kommer inte radera något om det är för mycket utan du kommer bara inte kunna spara fler inkommande eller skickade.

 

Sen får du gärna berätta vilka "övergångsproblem" det blir för andra medlemmar ?

tror det kan vara bra med ett PM till alla om att dom bör rota igenom sin PM lådda..

Vet inte hur systemet påpekar det för sändare eller mottagare, men det upplevs nog som en bugg om ingen vet att PM inte funkar för att lådan är full i efterhand då nivåerna ändrats...

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Vad är problemet med att visa hur gammal man är ? ..För det är bara åldern som syns.

 

..och varför kommer frågan nu, funktionen har funnits sen start.

 

Detta är dessutom inte rätt tråd att fråga om andra funktioner som inte rör ämnet.

Link to comment
Share on other sites

Det enda negativa med det nya är just den ganska omfattande minskningen i antal pm...

 

Äsch vem behöver spara en massa pm - städa mera :rolleyes:

 

För många inlägg indikeras till innehavaren genom att det står att låda är full men går det ändå att ta emot eller studsar de bara?

 

Edit: Sudd, sudd

Edited by T48
Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning
Taget att bara åldern som syns, my bad.

 

Men är det inte först nu som man måste fylla i ålder, eller har det alltid varit ett krav?

 

 

Har alltid funnits sen typ 3-4 år tillbaka

Link to comment
Share on other sites

(---)

Äsch vem behöver spara en massa pm - städa mera :banghead:

(---)

 

 

Efter att ha städat ordentligt i både inkorgen och utkorgen så ligger jag numera på - (minus!) 2 nya meddelanden. Bugg?

 

Edit: tänk om man kunde lära sig söka och läsa. Svaret finns ju här: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=29825

 

Axial skallar en pbv 401 i fronten, flera gånger.

Edited by Axial
Link to comment
Share on other sites

Ok att man kan rensa men jag tycker ändå att det är lite snålt om man på en icke alltför ringa nivå 6 kan ha långt färre sparade meddelanden än vad normala medlemmar kunde ha tidigare. För de tar väl ändå en helt försumbar mängd diskutrymme...?

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

PM tar mest utrymme efter inläggen. Det skickas mellan 1000 och 1500 PM i månaden på forumet

 

Och nu är det den nivån som gäller för tillfället. Som så mycket annat när vi ändrar så kommer det vissa klagomål i början. Jag tänker nu, precis som vid alla andra förändringar låta systemet rulla som det är nu ett tag för att sen utvärdera.

 

Ni får absolut komma med klagomål och kritik, men jag tänker inte göra något åt det i nuläget, då vi faktiskt vinner en del bandbredd och databasstorlek om vi kan minska på PM, för istället har vi laggt in möjlighet för vissa nivåer att ladda upp egna avatarer. Alltså vi jämnar ut det lite.

Link to comment
Share on other sites

Kan en nyordning hjälpa BG i administreringen så är det klart värt att införa ett nyare tankesätt.

Det är trots att BG som står för riktningen och resten av oss är gäster. Utveckling är något som man inte skall vara rädd för. :worthy:

Link to comment
Share on other sites

tycker det är Väldigt irriterade att man inte kan se sin egna profil :rockon:

Du kommer få den möjligheten så fort du kommer till Nivå 9! Dvs efter 10 inlägg! Se även första inlägget i denna tråden!

Link to comment
Share on other sites

tycker det är Väldigt irriterade att man inte kan se sin egna profil :/

Du kommer få den möjligheten så fort du kommer till Nivå 9! Dvs efter 10 inlägg! Se även första inlägget i denna tråden!

 

Jo.. men ändå (hehe).

Men har skrivit över 10 innlägg nu men den har mig ännu på nivå 10 :happy:

Link to comment
Share on other sites

Jag kom precis hem efter 3 veckor i Thailand, och upptäcker att oneliners tråden är stängd.

Då jag inte vill skräpa ner någon annan tråd så får det bli här.

 

Markus

 

Om blågul bedömmer det som helt förkastligt, så blir jag väl ned bumpad till nivå 10 igen antar jag. :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå varit borta ett tag. Blev nästan lite rädd innan jag hittade denna tråd.

Gött med lite förändringar. Nu har det räsats i PM korgen vilket behövdes. Mistänker attdet är fler än jag som har en massa onödiga pm som ligger och skräpar.

 

Jag passar även på att tacka BG för ett förträfligt jobb! Tack!

Link to comment
Share on other sites

För er som snabbt vill komma tillbaka till eran rätta nivå kan skriva inlägg i tråden Oneliners

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=30021

Nej, det kan man inte, för den tråden är låst nu. Måste jag nu skriva inlägg upp till nästa nivå innan jag kommer rätt, eller löser det sig efter några få? Jag är inte superaktiv i och för sig, men det är lite irriterande att inte kunna läsa profiler... Trist att jag missade chansen i befordringstråden...

 

 

Edit: Och jag ser att det ordnade upp sig i och med detta inlägg. Inga fler frågor.

Edited by Lt Hmmm
Link to comment
Share on other sites

...Jag har efterlyst mer kontroll av medlemmar beroende på hur aktiva de är. Det är så att jag vill kunna på något sätt belöna de som är flitiga och aktiva hos oss, och uppmuntrar gärna de som är duktiga med sina inlägg. Vi har samtidigt de som registrerar sig men vill inte skriva utan bara t.ex. kunna glo på folks profiler osv. och sånt tycker jag är lite sådär, för forumet är inte till för att man ska kunna sitta i bakgrunden och vaka och observera vem som är vem och vem som säger vad utan att själv delta. ...

Saknar lite uppmuntran för "lång och trogen tjänst"...

Men, man kan inte få allt här i världen... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Lt.E jag är faktiskt lite förstående där. Jag har dock ingen direkt idé just nu om hur jag skulle kunna göra en sådan uppmuntran. Men jag lovar kika på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Forumsledning

Nu (på tiden) finns infotexten och detaljerna om grupperna och nivåerna i hjälpen

 

http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&...E=01&HID=19

 

 

Jag kan berätta också att vi håller på att slutföra en ny större FAQ/hjälp/guide till forumet. Det kan ses som en nybörjar-guide. "SoldFForum-for dummies" är kanske ett bra namn ;) Iaf MDN är chef för det projektet och har ni några direkta bra synpunkter på vad ni tror skulle vara jevligt bra att få förklarat som ny medlem, så skicka han ett PM så blir han överlycklig.

Link to comment
Share on other sites

tramspost för att komma i rätt nivå.

 

Det finns flera anledningar till att jag vill vara registerad medlem här.

Dels för at jag finner ämnesområdet intressant, dels för att det är

hopplöst att hålla sig ajour som guest vad som är nytt och vad jag redan läst.

 

Jag postar inte ofta då jag sällan har saker att tillföra. Jag är här för sakkunskap inte

för att stå för den, det kanske inte är vad som är tänkt av blågul och då lär jag väl

drabbas av kickban snabbare än blixten, men för mig har det varit värdefullt som

kunskapsbank.

 

Mvh O.

 

som nu hoppas att han får se sin egen profil igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...