Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bevakningsbranchen, själva yrket i sig med medföljande arbetsuppgifter är väl inte sådär jättegivande, men uppkommna situationer pga dessa uppgifter kan ofta vara väldigt givande och utvecklande! :)

• Replies 2,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

17 dagar kvar på semestern!

Sen är det tillbaks till jobbet!

Båda två är faktiskt glädjeämnen, så fint har jag det! Pilutta alla er andra!!! :rolleyes:

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Avsnittet "sociala koder".

En av grannarna på fritidshusområdet klipper gräset - kl. 21:55...

Och för er som undrar, ja - han är tysk (på riktigt). :happy:

Edit: och efter att ha kört på åtminstone ett par stora stenar är det dags för kanttrimmern. Härligt med fritänkande människor.

Edited by Stefan F
Posted

Solsken, extraknäck och en därigenom tilldelad orange publikation som inleds med orden: "Inget i detta reglemente ersätter sunt förnuft".

I huvudsak hjärtebubblande skrift även om rådande ekonomiska omständigheter verkar ligga bakom en del textrader som får försvarskramaren i mig att kvida.

Posted

Jobbintervju som verkar ha gått i lås. Besked imorgon, om bra börjar jag på måndag.

...
Posted (edited)

En enkel inställning i början utav sommaren har gjort att jag iallafall har tappat 4 cm runt midjan. Dock den tragiska saken är att jag måste ta mig igenom förrådet för att hitta verktyget så jag kan göra ett nytt hål i livremmen.

Edited by Pluton24
Posted

Var på Gröna Lund häromdagen. Elefanterkarusellen. Innan åkturen är klar och maskineriet stannat ställer sig en mamma (som i övrigt såg normal ut) upp, sätter ner ena foten i backen utanför elefanten hon och barnet sitter i - och försöker bromsa karusellen. :clap:

• 2 weeks later...
Posted

Den omätbara lyckan som uppstår när man får beskedet att man klarade DEN DÄR JÄKLA mattetentanbanan_rock.gif.webp

Många timmars slit, jämmer och elände har äntligen betalat sig!

Linjär Algebra, TACK OCH HEJ :D

Posted

Den omätbara lyckan som uppstår när man får beskedet att man klarade DEN DÄR JÄKLA mattetentanbanan_rock.gif.webp

Många timmars slit, jämmer och elände har äntligen betalat sig!

Linjär Algebra, TACK OCH HEJ :D

Det var ju den enda mattekursen sam faktiskt var skoj på högskolan! :)

Posted

20 liter svart trumpetsvamp, 1/2 icakasse trattkantareller och en liten hög med kantareller. Man kan alltså finna annat än ond bråd död i skogen.:rolleyes:

Posted

110902 kl 16:08 kom Algot, han vägde 4060 gram och är 53 cm lång!!! :rockon: :rockon: :rockon:

Wow! nu är man tvåbarnsförälder... :rolleyes:

STOOOOOOOOORT GRATTIS MANNEN!! :)

Posted

Har blivit kallad till fystester och intervjuer för 3 av 4 sökta tjänster. Känns bra att ha många trevliga krokar ute! :happy:

Posted

Höll i en levande fladdermus för första gången idag. Dock med handskar på, men i alla fall.

Och ja - den var levande även efter att den suttit i mina händer, flög iväg alldeles utmärkt. :)

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Egentligen tragiskt, men det blir komiskt när Kim säger: Jag ville lära mig hur ett laboratorium fungerar för att kunna tillverka tvål och handsprit. Då sökte en brottsprovokatör upp och lurade mig. Metamfetaminet planterades i mitt hus.

(AB 23/9-11)

Eller är det bara jag som är skeptisk till Kims version?

Edited by Stefan F