Grenadier Posted February 6, 2012 Report Posted February 6, 2012 Man skulle ju vilja svara bara för att se vad som händer... Quote
903Lew Posted February 6, 2012 Report Posted February 6, 2012 @Fk Lundquist: Du kommer troligtvis utveckla penga-AIDS som snabbt satan kommer göra dig pankare än Tjacke som frågar folk om de har en krona på tunnelbanan. Men vaffan, man kan ju alltid ta chansen och hålla tummarna Quote
5020 Weiström Posted February 6, 2012 Report Posted February 6, 2012 (edited) Först känna sig duktig genom att vara ute och gå med packning i 2h30min, för att sen åka till kompaniförrådet för lite måndagsmys med kaffe å alla andra MÖP:ar Edited February 6, 2012 by 5020 Weiström Quote
Stefan F Posted February 10, 2012 Report Posted February 10, 2012 Att jag vågat söka upp en potentiell ny arbetsgivare som inte ens annonserat om platser. Däremot är jag totalt värdelös på att löneförhandla, men det får vara sekundärt. Quote
Slöbevakarn Posted February 14, 2012 Report Posted February 14, 2012 Ser ut att bli en tredje mission. Trots att jag åter igen inte är anställd soldat eller har några kontakter vid ansvarigt förband. Quote
Stefan F Posted February 15, 2012 Report Posted February 15, 2012 Hon sitter i tunnelbanenedgången med tiggarkoppen framme. Samtidigt som hon röker en cigg och dricker öl. Jorå, såatte... Quote
903Lew Posted February 15, 2012 Report Posted February 15, 2012 Businessmöte bokat imorgon för att bekräfta det vi redan vet; min öl kommer säljas kommersiellt inom en månad Quote
Berg Posted February 15, 2012 Report Posted February 15, 2012 Främst; vad är det för sorts öl vi pratar om? Quote
903Lew Posted February 16, 2012 Report Posted February 16, 2012 Procrastination II, en pale ale med stark humlehalt (Cascade, Williamette) och medelhög alkoholstyrka (5,3-5,7). Bryggt hos Tin Pot Brewery i Bridge of Allan och snart till salu i Stirling, centrala Skottland. Quote
Stefan F Posted February 16, 2012 Report Posted February 16, 2012 Att jag vågat söka upp en potentiell ny arbetsgivare som inte ens annonserat om platser. Däremot är jag totalt värdelös på att löneförhandla, men det får vara sekundärt. Påskrivet. Quote
Rara Avis Posted February 19, 2012 Report Posted February 19, 2012 Avtal med förlaget klart, fotosession på 6 dagar nyss avklarad och halva inne på en uppföljare under nästa år Quote
Nestor Posted February 20, 2012 Author Report Posted February 20, 2012 (edited) Godkänd på kurs efter att ha lämnat in kompletterande uppgifter. Shit vad jag gillar pragmatiska examinatorer! En omtenta mindre att bekymmra sig för Edited February 20, 2012 by Nestor Quote
Halldén Posted February 28, 2012 Report Posted February 28, 2012 (edited) Essä inlämnad, upp tidigt imorgon inför seminarium vartefter 5 timmar förberedelser väntar inför en av nollningens sista, men förmodligen roligaste och galnaste, event i världens bästa studentstad. Edited February 28, 2012 by Halldén Quote
Stefan F Posted March 14, 2012 Report Posted March 14, 2012 Ibland blir det oavsiktlig humor. Aftonbladet (pappersvarianten) 13/3-12, sidan 15, skrivet om Prinsessan Madeleine: "Titta - hon jobbar igen" "Prinsessan ökar tempot efter kritiken" Ehhh, "jobbar"? "Sysselsätter sig" är väl ändå mer korrekt. Quote
Stefan F Posted March 14, 2012 Report Posted March 14, 2012 Ny variant på Nigeria-breven som jag nyss fick: Hi, My Friend ... Jag åkte på en annan variant idag. På telefon. Gick till så här: * ring ring * "Hallå?" "Hello, this is...(ohörbart) from (ohörbart)...(någonting) technical support." (med indisk/pakistansk brytning) Här tänkte jag "Nigeria-brev" på telefon, cool, och beslutar mig för att det här kan bli kul. "You have a serious (security) problem on your computer." (oh fan, tänker jag) "Oh, I have?" "Yes, you need to turn on your computer immediately." "OK, I assume you need my userid and password?" ".... eehhh, no." "Can you tell me what my IP-address is" (underförstått, försök bevisa att ni vet något om mig över huvudtaget) "I do not know it." "Then how can you tell I have a problem with my computer?" "I am calling from Windows technical support." "What? Are you calling from Microsoft". "No, not Microsoft! I am calling from Windows technical support." Tyvärr kan jag inte hålla mig för skratt här och när jag antyder att Windows litegrann är kopplat till Microsoft bryter han samtalet. Jag hade gärna följt samtalet genom bara för att se vad för trick han ville försöka. Någon som känner igen det här? Vad är han ute efter? Vill han att man ska installera ett program? Quote
Grenadier Posted March 14, 2012 Report Posted March 14, 2012 Läste i tidningen igår om en tanta som blivit uppringd och fått veta att hon haft problem med datorn. De hjälper henne att installera ett program och tar sedan kortuppgifter för att kunna ta betalt för tjänsten. 6000 försvinner från kontot och hon har hjälpt dem installera spionprogram på burken. Quote
Stefan F Posted March 15, 2012 Report Posted March 15, 2012 Fler som fått samtal från samma support. http://www.missatsamtal.se/telefonnummer/001000181/ Quote
SnakeDoc Posted March 15, 2012 Report Posted March 15, 2012 Omtenta godkänt och till och med lyckats att få ett BA (Väl godkänd på juristprogrammet)! Skönt! Quote
Källberg Posted March 19, 2012 Report Posted March 19, 2012 Grävde fram mina gamla Madness skivor! Riktigt musik med plus i kanten! Quote
903Lew Posted March 23, 2012 Report Posted March 23, 2012 (edited) Min öl har efter två dagar sålt slut på 50% av vår produktion. Förra gången sålde vi ut på 10 timmar men då riktade vi oss till entusiaster (CAMRA köpte runt 60% på studs!), att vi då sålde på flaska och nu säljer på fat trodde vi också skulle göra det svårare denna gång. Jag och de mina är rysligt glada. Så om ni befinner er i centrala Skottland, titta förbi Stirlings studentpubar! Edited March 23, 2012 by 903Lew Quote
Honken Posted March 23, 2012 Report Posted March 23, 2012 Vårstädat bilen och har samtidigt gett den nya sulor och fälg. Vad vacker den blev Quote
Nestor Posted March 23, 2012 Author Report Posted March 23, 2012 Känslan av att med god marginal bli godkänd på en kämpig tenta Quote
709 Posted March 24, 2012 Report Posted March 24, 2012 Från: "Frodo Baggins" <[email protected]>, -- Kära sökande, Ansök om snabb och enkel lån för att betala tillbaka skulder och ära, stiftelse nya affärer, eller refinansiera sina projekt. do Kontakta oss idag på: [email protected] öppnas Vi har en bred publik att låna något Uppgår till 2% ränta med fasta betalningar 1 till 20 år. Den sökande skulle vara intresserad, kontakta: [email protected] Kontakta Mr FB CREDIT FORM ________________________ Fullständigt namn .... Adress: .... Land: ... Lånebelopp krävs: ...... Lån Varaktighet: ....... Yrke: ...... Månadsinkomst: ...... Årliga intäkter: ..... Telefon: ..... Sex: .................. Civilstånd: ........... Scan kopia I.D kort: .... Näste Kin: .............. Obs: Endast seriösa kunder behövs: tecknat Mr FB När det gäller hanteringen Quote
903Lew Posted March 25, 2012 Report Posted March 25, 2012 Solsken/vindstilla och fafluchte 20 grader på min altan i de Skotska högländerna. Kaffe, snus under läppen, lite jos och knaperstekt bacon på mitt rostade bröd. Quote
Nestor Posted March 28, 2012 Author Report Posted March 28, 2012 Hydraulik & VA-tekniktentan godkänd. Hägrande påsklov. Vankas bastu med goda vänner. Quote
REALIN Posted March 28, 2012 Report Posted March 28, 2012 http://tidningenhemvarnet.se/nyheter/20120328/skyddsglas%C3%B6gon-04-f%C3%B6rbjuds Quote
Recommended Posts