Guest Posted September 5, 2013 Report Posted September 5, 2013 Är klar med min sea rating, nu ska vi bara slutföra införskaffandet av 1 styck Super Cub och sen är livet på topp. Quote
Stefan F Posted September 6, 2013 Report Posted September 6, 2013 Nerf! Kanske borde vara i kasunen istället? Sköna (mjuk)pil- och disk-vapen. I familjens arsenal hittils finns det Jolt, Firestrike, Rough Cut 2x4, Strongarm och Speedswarm. Visade barnen ikväll att en stark offensiv är bättre än en svag defensiv. Quote
martinator Posted September 26, 2013 Report Posted September 26, 2013 Malmö FF! Behöver inte säga mer efter insatsen på Olympia igår. Så jävla gott att vara himmelsblå /m Quote
speculatores Posted September 27, 2013 Report Posted September 27, 2013 min flickvän ser en text på 1600 tals svenska och undrar vad de är för språk. jag tittar på den och läser klockrent och utan problem vad som står i texten och att de var historisk svenska. Quote
3345 Posted October 7, 2013 Report Posted October 7, 2013 Ifall man har tråkigt så kan jag rekommendera att läsa Flashbacks Vapen & militär trådar. Varför ? Jo det är en otrolig hjärngympa att försöka lista ut ifall flera av skribenterna är troll, extrem mytomaner eller helt enkelt korkade. (Obs alla där är det inte). Det är lite som jag surfade runt på garaget.org förr å såg när proffstrimmare som lever på vad de gör försökte förklara för nyblivna ägare till en 80hk bil att det finns inget magiskt trollspö man kan vifta med för att få 500hk i maskinen. Ytterst roande men ger en liten skrämmande bild om mänskligheten Quote
Martiniswe Posted October 11, 2013 Report Posted October 11, 2013 Stridsutbildning två gånger den här månaden, behöver inte säga mer Quote
Stefan F Posted October 15, 2013 Report Posted October 15, 2013 Ofrivillig humor? TV-programmet "Ensam mamma söker". En av killarna säger (ungefär): "Jag har redan gjort så mycket i livet, och nu behöver jag stabilitet." Killen är 22 år... Annars kan man ju vara ärlig och säga: "Jag vill bara vara med på tv". Quote
5020 Weiström Posted October 18, 2013 Report Posted October 18, 2013 hoppas de kommande helgerna på utbildningen blir lika roliga och givande som den första. och att man efteråt kan titulera sig korpral och grpC Quote
Stefan F Posted October 27, 2013 Report Posted October 27, 2013 Dave Allen. Jag kommer ihåg att jag redan som litet barn tyckte han var rolig. Att se hans monologer/sketcher nu får mig att inse hur bra han egentligen var. (Börja t.ex. här: http://www.youtube.com/watch?v=Mt7h3CghJEg ) Quote
Nestor Posted November 15, 2013 Author Report Posted November 15, 2013 Det tog bara 3 år och 4 försök, men nu är jag godkänd på kursen Inledande Matematik Quote
3345 Posted November 15, 2013 Report Posted November 15, 2013 Att sitta å titta på bilder från JC å se att min framtida arbetsplats är ute å gör sitt jobb på riktigt. Synd bara att med tanke alla besparingar de håller på med så lär jag inte bli inkallad för utbildning på den förens det gått ytterligare ett par år Quote
Stefan F Posted November 30, 2013 Report Posted November 30, 2013 Jag gillar ofta rollerna Jens Hulten gör. Men visst blir det lite tokroligt med vadslagningsfirman som frontas av "Seth Rydell". Quote
mordor Posted December 1, 2013 Report Posted December 1, 2013 Solen sken och en härlig dag på skjutbanan med vännerna Quote
Anders Posted December 24, 2013 Report Posted December 24, 2013 Jul med familjen. Den andra sidan av myntet - jag skickar en tanke till alla som inte har möjlighet att dela högtiden med nära och kära och alla dem som sitter i ensamhet. Idag är en bra dag att höra av sig till en gammal missionskamrat som ni anar har det svårt - ett samtal allena kan göra mycket för sinnet. Quote
3345 Posted December 24, 2013 Report Posted December 24, 2013 (edited) Råkade hitta denna. https://twitter.com/Mark_Levengood/statuses/410742788431835136 Go jul på er Edited December 24, 2013 by 3345 Quote
Rickard N Posted January 25, 2014 Report Posted January 25, 2014 Chefen hemma kläcker ur sig "min garderob spydde". Jag har inte själv använt det uttrycket vad jag vet Quote
Renown Posted March 10, 2014 Report Posted March 10, 2014 Klarade teoriprovet till jägarexamen idag! Quote
martinator Posted March 12, 2014 Report Posted March 12, 2014 Köpte en cykel till min dotter. En 12":are - hennes allra första riktiga cykel. Oj oj oj vilken glädje. Blir nästan tårögd när man sitter här på jobb och tänker på det För er som bor i Skåne kan ni ju dessutom lägga till det otroliga vårvädret så är lyckan total. Sist men inte minst har den en cykelkorg att lägga gosedjuret i! /m Quote
Stefan F Posted March 23, 2014 Report Posted March 23, 2014 Pojke klättrar upp på vår loftgång, jag hör det, hinner se att han slänger barnens kickbike över räcket. Jag springer ut, frågar vänligt men bestämt vad han gör. Han ropar på sina kompisar, de frågar efter bevis. Jag ber dom vänligt men bestämt att gå därifrån (typ 12-15 årsåldern alla fyra). Pojken på loftgången försöker gå oberört därifrån samtidigt som coola kommentarer fälls. Problemet är bara... att gå coolt när man bajsat på sig inte riktigt funkar (det blev en oväntad överraskningseffekt när jag hoppade ut genom dörren och konfronterade honom). Quote
Pingo Posted April 22, 2014 Report Posted April 22, 2014 Skrivit på för ny arbetsgivare. Sagt upp mig från nuvarande. Om 2 månader börjar jag nytt jobb med vettig personalpolitik och kundkänsla. Quote
speculatores Posted April 28, 2014 Report Posted April 28, 2014 singel igen, men mest mitt ex tycks ha insett att de inte funka längre, så förhoppningsvis inget mer, om vi hade gjort ... och kan vi inte försöka en gång till. Quote
3345 Posted June 4, 2014 Report Posted June 4, 2014 Ja vad säger man det är ju Sweden rock igen. Bättre blir det inte ! Quote
speculatores Posted July 9, 2014 Report Posted July 9, 2014 (edited) jag betrakta tidigare idag en kille som inte lyckats förstå att kombinationen lätt bil, tung båt och båtramp inte riktigt funkar. specielt inte när bilen är framhjulsdriven och kultrycket är lite för högt. han är tydligen ägare av en lokal däckfirma så åtminstånde den blågrå röken som kom från däcken lär nog inte vara någon katastrof. när väll en annan bil hade dragit upp ekepaget så verkar han inte direkt ledsen heller. men under tiden var de ganska många som hade ganska roligt åt de hela. Edited July 9, 2014 by speculatores Quote
speculatores Posted September 19, 2014 Report Posted September 19, 2014 Ljudet av en BV 206 som närmar sig när, packningen är tung och de är en bra bit kvar. Samt vetskapen om att de skall till samma plats och antagligen har plats över. Att sen åka sista biten istället för att gå, kan en dag bli mycket bättre. Inträffa visserligen förra veckan men ändå. Quote
Stefan F Posted October 6, 2014 Report Posted October 6, 2014 Parkerade vid ett sjukhus. Hade mycket bråttom. Första automaten gav inget vettigt meddelande i från sig alls (jag vet att det kan ta lång tid). Nästa automat sade att det gått bra. När jag sedan stämplar ut får jag meddelande om att det gått bra. Problemet var att jag inte tittade helt noga vilka meddelanden jag fick... På kontoutdraget står sedan att jag datum si och så parkerat för 384:- Lite mycket tycker jag, särskilt som det inte stämmer med någon parkering jag gjort. Orolig att någon busar med mitt kort fyller jag i formulär på parkeringsbolagets hemsida, för att få reda på var och när detta skedde. Svaret säger ungefär så här: "Vi har tittat på ditt ärende, och tolkar det som att du gjort (precis som det gick till!). Vi har därför beslutat att betala tillbaka 360 kronor till dig". Ja, jag tappade hakan litegrann när jag fick det svaret. Quote
i1394 Posted November 16, 2014 Report Posted November 16, 2014 I kategorin Oväntat beröm: Skulle koka en enkel grönsakssoppa åt ca 25 pers. När jag håller på att koka inser jag att jag har haft i för mycket vatten, soppan är på väg att bli för blaskig och smaklös. Med hjälp av en välförsedd vän kan soppan räddas någorlunda med hjälp av cayenepeppar, buljong och krossade tomater. Har inget annat val än att med viss tvekan servera soppan till vad som visar sig vara drygt 30 pers - tur att jag ökade vattenmängden, soppan räckte precis! Efter serveringen får jag mycket beröm för smaken, dagen efter kommer två personer och frågar efter receptet... Uppenbarligen kan man inte bara koka soppa på en spik - panik och peppar är lika bra ingredienser! Quote
709 Posted November 21, 2014 Report Posted November 21, 2014 Idag jobbade jag sista dagen under 2014. Åter den 7 januari. Senaste ledigheten utöver söf och kfö var jul/nyår 2013. Ska bli skönt. Quote
Recommended Posts