falken_ Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Ja, vilket är favoritredskapet på gymmet? Själv är jag väldigt svag för roddmaskinen, kan sitta där och mala hur länge som helst. EDIT: En bild kan vara på sin plats också Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 har inte vågat sätta mig i den ännu.. Däremot en "crosstrainer" den är svår att sluta använda.. http://www.smartstep.se/shopimages/151237.jpg avverkat 40min på den bara idag :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Bastun, utan tvekan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twintip Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 En smithmaskin kan man ha mycket kul med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Alla som inte har svarat eller tänker svara skivstången har fel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesku Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Alla som inte har svarat eller tänker svara skivstången har fel! du är ju inte klok. Visst att skivst¨ngen är mångsidig men den behöver ju inte vaar folks favoritredska för det. Själv gillar jag maskiner som bygger på att man jobbar i den negativa fasen. Hjärnsläpp, kommer inte på vad den riktiga terminologin är just nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Själv är jag väldigt svag för roddmaskinen, kan sitta där och mala hur länge som helst. Jag har provat den. Det enda jag lyckades träna upp med den var valkarna i händerna. Bastun, utan tvekan. I second that! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted September 14, 2006 Author Report Share Posted September 14, 2006 Jag har provat den. Det enda jag lyckades träna upp med den var valkarna i händerna. Allt är ju relativt. Tycker den ger mycket allsidig träning för ryggmuskulaturen. Men kanske är för att jag är så klen, hahaha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Alla som inte har svarat eller tänker svara skivstången har fel! Mer mångsidigt redskap får man leta efter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylskåp Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 En smithmaskin kan man ha mycket kul med! Håller faktiskt med dig. Vågar påstå att man kan träna nästan varenda muskelgrupp med en sådan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Det finns en apparat för att köra magböj på "mitt" gym. Man sitter på ett säte, fattar i två handtag och viker sig dubbel (nåja på ett ungefär). Hyser en viss hatkärlek till denna apparat för den har fått mig till att både spy som, tja läcka i en annan ända... vill inte gå in på det närmare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Jag är väldigt svag för hantel-press, men då det knappast är en maskin får det väl bli smith-maskinen då det är den jag spenderar mest tid vid. Generellt gillar jag faktiskt inte maskiner på gymmet utan vill ha fria vikter/kroppsvikten till så mycket som möjligt - trots att man är teknikfreak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
"Insats Hv" nisse Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Favoritredskapet är helt klart en yogaboll + en vägg = grymma situps. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Denna typ av maskiner är mina favoriter (förutom ocan nämnda bastu då)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agentorange67 Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 Min egen kropp är mitt favvo redskap. Har aldrig äkt ett gymkort i hela mitt liv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 Min egen kropp är mitt favvo redskap.Har aldrig äkt ett gymkort i hela mitt liv... När kroppen inte räcker till får man ta i med annat. Kroppsviktsträning med bara sin egen vikt som motstånd är ok för att få en grund. Sen blir det vikt/effektförhållandet som kommer in om man vill utvecklas. En liten japansk GTR-bil med liten men ettrig motor är skitkul att leka runt med, men slänger man i lite extravikt (kanske kan liknas vid en ryggsäck på en soldat) så är det inte lika kul längre då man får växla ner 3 steg i uppförsbackarna. Däremot med en stor jänkare på 3 ton med en testosteronstinn MOPARmotor kan du slänga på ett ton till utan att det känns när man gasar på. Dedär med att soldater ska träna med enbart sin egen vikt är en seglivad myt som de flesta kommer att revidera efter de kånkat runt på diverse skräp under sin grundutbildning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic Posted September 28, 2006 Report Share Posted September 28, 2006 Min egen kropp är mitt favvo redskap. Har aldrig äkt ett gymkort i hela mitt liv... När kroppen inte räcker till får man ta i med annat. Kroppsviktsträning med bara sin egen vikt som motstånd är ok för att få en grund. Sen blir det vikt/effektförhållandet som kommer in om man vill utvecklas. En liten japansk GTR-bil med liten men ettrig motor är skitkul att leka runt med, men slänger man i lite extravikt (kanske kan liknas vid en ryggsäck på en soldat) så är det inte lika kul längre då man får växla ner 3 steg i uppförsbackarna. Däremot med en stor jänkare på 3 ton med en testosteronstinn MOPARmotor kan du slänga på ett ton till utan att det känns när man gasar på. Dedär med att soldater ska träna med enbart sin egen vikt är en seglivad myt som de flesta kommer att revidera efter de kånkat runt på diverse skräp under sin grundutbildning WORD Born! För en gångs skull är vi överens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krizan Posted October 8, 2006 Report Share Posted October 8, 2006 Alla som inte har svarat eller tänker svara skivstången har fel! OK, jag har fel. Min favorit är STATIVET, lätt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted October 11, 2006 Report Share Posted October 11, 2006 Stativet? Ursäkta, men vad menar du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted October 11, 2006 Report Share Posted October 11, 2006 Min favorit blir nog Den egna kroppens vikt.. man kan träna det mesta utan något gym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted October 11, 2006 Report Share Posted October 11, 2006 Stativet? Ursäkta, men vad menar du? Notstativet.... Alla maskiner/redskap som gör att jag knappt tar mig hem efter passet är värda en stjärna i kanten..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted October 11, 2006 Report Share Posted October 11, 2006 Hantlar x2 , finns inget annat redskap som fungerar i så många olika övningar, bara att boka ett par och köra på. Måste även ge en stjärna till cyckeln som fungerar utmärkt som substitut när det är kallt ute och man riskerar att bryta nacken av sig på löp-passet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted October 12, 2006 Report Share Posted October 12, 2006 Skulle säga fotbollen, men det är väl inget gymredskap. Mitt nästa val är systembolagskassen. Som en hantel fast med fler funktioner och större utbud av övningar. /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. T-68 Posted October 12, 2006 Report Share Posted October 12, 2006 Mitt nästa val är systembolagskassen. Som en hantel fast med fler funktioner och större utbud av övningar. /martinator Den var klockren Den har styrka och ger styrka. Fast ett löpband slår aldrig fel mellan påslyften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted October 12, 2006 Report Share Posted October 12, 2006 Duschen, sen kommer nog hantlar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted October 12, 2006 Report Share Posted October 12, 2006 Min egen kropp är mitt favvo redskap. Har aldrig äkt ett gymkort i hela mitt liv... När kroppen inte räcker till får man ta i med annat. Kroppsviktsträning med bara sin egen vikt som motstånd är ok för att få en grund. Sen blir det vikt/effektförhållandet som kommer in om man vill utvecklas. En liten japansk GTR-bil med liten men ettrig motor är skitkul att leka runt med, men slänger man i lite extravikt (kanske kan liknas vid en ryggsäck på en soldat) så är det inte lika kul längre då man får växla ner 3 steg i uppförsbackarna. Däremot med en stor jänkare på 3 ton med en testosteronstinn MOPARmotor kan du slänga på ett ton till utan att det känns när man gasar på. Dedär med att soldater ska träna med enbart sin egen vikt är en seglivad myt som de flesta kommer att revidera efter de kånkat runt på diverse skräp under sin grundutbildning WORD Born! För en gångs skull är vi överens! Åfan, har jag sjunkit så djupt i träsket??? Och så var det dedär med hemvärnsförakt också Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Min egen kropp är mitt favvo redskap. Har aldrig äkt ett gymkort i hela mitt liv... När kroppen inte räcker till får man ta i med annat. Kroppsviktsträning med bara sin egen vikt som motstånd är ok för att få en grund. Sen blir det vikt/effektförhållandet som kommer in om man vill utvecklas. En liten japansk GTR-bil med liten men ettrig motor är skitkul att leka runt med, men slänger man i lite extravikt (kanske kan liknas vid en ryggsäck på en soldat) så är det inte lika kul längre då man får växla ner 3 steg i uppförsbackarna. Däremot med en stor jänkare på 3 ton med en testosteronstinn MOPARmotor kan du slänga på ett ton till utan att det känns när man gasar på. Dedär med att soldater ska träna med enbart sin egen vikt är en seglivad myt som de flesta kommer att revidera efter de kånkat runt på diverse skräp under sin grundutbildning WORD Born! För en gångs skull är vi överens! Åfan, har jag sjunkit så djupt i träsket??? Och så var det dedär med hemvärnsförakt också X-akt, vi måste va bröder Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-76 Posted October 22, 2006 Report Share Posted October 22, 2006 Skivstång. Punkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FRO:aren Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Kettelbells! Link to comment Share on other sites More sharing options...
prsk Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Dragremmar vid vissa ryggövningar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.