losec Posted January 5, 2007 Report Posted January 5, 2007 Hey, min varing har plötsligt försvunnit! Kanske skaffa en ny för att hålla på "Bad Boy"-imagen? Quote
TForce Posted January 5, 2007 Report Posted January 5, 2007 Hey, min varing har plötsligt försvunnit! Kanske skaffa en ny för att hålla på "Bad Boy"-imagen? Ja ber och få gratulera. Jag tvivlar själv på att jag ngnsin blir av med min stämpel. Hur länge har du varit varnad? veckor? månader? år? Quote
losec Posted January 5, 2007 Report Posted January 5, 2007 @TForce Något i stil med ett år (Mer?). Har å andra sidan inte bett att bli av med den, bryr mig inte speciellt. Quote
TForce Posted January 5, 2007 Report Posted January 5, 2007 @TForce Något i stil med ett år (Mer?). Har å andra sidan inte bett att bli av med den, bryr mig inte speciellt. Hej nej men jag tycker det fånigt att utomstående skall se den stämpeln och det nästan är godtycke innan ngn blir av med en sådan stämpel. Vem vet du kanske blev av med stämpeln bara för de uppgraderade forumet men än en gång grattis och håll dig nu i skinnet Quote
losec Posted January 5, 2007 Report Posted January 5, 2007 @TForce Något i stil med ett år (Mer?). Har å andra sidan inte bett att bli av med den, bryr mig inte speciellt. Hej nej men jag tycker det fånigt att utomstående skall se den stämpeln och det nästan är godtycke innan ngn blir av med en sådan stämpel. Vem vet du kanske blev av med stämpeln bara för de uppgraderade forumet men än en gång grattis och håll dig nu i skinnet Som jag skrivit tidigare i denna tråd. Iom att man kan vara anonym på detta forum ska man kunna stå för sina åsikter utan problem. Om man blir varnad ska det synas. Blir väl dessutom en massa extrajobb och chat på Blågul annars, så fort någon skriver/gör något korkat. Quote
Forumsledning Kimster Posted January 5, 2007 Forumsledning Report Posted January 5, 2007 jag tog bort losec som varnad pga att han har hållt sig på rätt sida staketet utan problem och det har gått ett bra tag nu, så då finner jag ingen anledning att ha kvar stämpeln. Quote
TForce Posted January 5, 2007 Report Posted January 5, 2007 jag tog bort losec som varnad pga att han har hållt sig på rätt sida staketet utan problem och det har gått ett bra tag nu, så då finner jag ingen anledning att ha kvar stämpeln. Oki då vet man. Får hoppas bara att jag själv lyckas hålla mig på rätt sida under 2007 och framåt i tiden. Quote
Erik_G Posted January 5, 2007 Report Posted January 5, 2007 jag tog bort losec som varnad pga att han har hållt sig på rätt sida staketet utan problem och det har gått ett bra tag nu, så då finner jag ingen anledning att ha kvar stämpeln. Oki då vet man. Får hoppas bara att jag själv lyckas hålla mig på rätt sida under 2007 och framåt i tiden. Ingen skola vara gladare än vi om så vara fallet. Mvh Erik G BlåGul Quote
TForce Posted January 10, 2007 Report Posted January 10, 2007 jag tog bort losec som varnad pga att han har hållt sig på rätt sida staketet utan problem och det har gått ett bra tag nu, så då finner jag ingen anledning att ha kvar stämpeln. Oki då vet man. Får hoppas bara att jag själv lyckas hålla mig på rätt sida under 2007 och framåt i tiden. Ingen skola vara gladare än vi om så vara fallet. Mvh Erik G BlåGul Jaså är jag värst??? Så illa kan det väl inte vara ? *orolig* Quote
The Swede Posted January 10, 2007 Report Posted January 10, 2007 jag tog bort losec som varnad pga att han har hållt sig på rätt sida staketet utan problem och det har gått ett bra tag nu, så då finner jag ingen anledning att ha kvar stämpeln. Oki då vet man. Får hoppas bara att jag själv lyckas hålla mig på rätt sida under 2007 och framåt i tiden. Ingen skola vara gladare än vi om så vara fallet. Mvh Erik G BlåGul Jaså är jag värst??? Så illa kan det väl inte vara ? *orolig* Nej, vi har inte sagt att du är värst men vi är alltid glada när medlemmarna håller sig inom de ramar som gäller för forumet. Quote
Magnus Redin Posted January 10, 2007 Report Posted January 10, 2007 Nej, vi har inte sagt att du är värst men vi är alltid glada när medlemmarna håller sig inom de ramar som gäller för forumet. Det är riktigt skoj att se hur det här forumet odlar seriös militärkultur. Quote
Slagbjörn Posted February 4, 2007 Report Posted February 4, 2007 Startade en ny tråd, då jag inte hittade denna.. Måste vara riktigt usel på att söka.. För jag hittade bara en tråd i min sökning.. Tur att man inte belönades med en varning.. hade nästan förväntat mig det Men nu har jag hittat den.. Tack för länken Quote
Forumsledning Kimster Posted February 4, 2007 Forumsledning Report Posted February 4, 2007 okej nu vet jag inte vad du grundar dina uppfattningar på, men jag anser de är ganska överdramatiserade. Jag eller någon annan blågul har aldrig varnat någon för att inte har sökt. Möjligen om någon har slarvat med att söka 4-5 gånger i rad men då har personen även inte följt de anvisningar BlåGult har med största sannolikhet meddelat i samband med att tråden låsts.. och då kan man bli varnad för att man ignorerar uppmaningar. Quote
Slagbjörn Posted February 6, 2007 Report Posted February 6, 2007 okej nu vet jag inte vad du grundar dina uppfattningar på, men jag anser de är ganska överdramatiserade. Jag eller någon annan blågul har aldrig varnat någon för att inte har sökt. Möjligen om någon har slarvat med att söka 4-5 gånger i rad men då har personen även inte följt de anvisningar BlåGult har med största sannolikhet meddelat i samband med att tråden låsts.. och då kan man bli varnad för att man ignorerar uppmaningar. Det var inte riktigt seriöst menat att jag trodde att jag skulle blivit varnad, mera att det hade varit rätt kul OM det hade förhållit sig så att jag fick en varning för det, om man tänker på att det var en tråd som handlade om just det som jag startade.. Så meningen var väl att det hade varit stor humor(?) och jag hade inte tagit det så illa (därmed inte sagt att jag VILL bli varnad), men det hade ju helt klart varit ett roligt sätt att bli det på. Och jag tyckte faktiskt att jag sökte på tråden innan jag startade en ny, men något fel måste det ju helt klart ha blivit. Jag får gå och läsa på i tråden om hur man söker igen.. Quote
Forumsledning Kimster Posted February 6, 2007 Forumsledning Report Posted February 6, 2007 Okej, visst men varningar är inget jag brukar skämta om så här. Folk trivs inte alls med att få en och det är ganska jobbigt att ta emot dom, har jag fått uppleva ett antal gånger som delar ut dom. De biter relativt hårt, vilket iofs är bra på ett sätt, men det är inte något jag skämtar om av hänsyn till de som faktiskt fått varningar av en eller annan anledning. Varningar är ett nödvändigt ont. Quote
pjäsmannen Posted February 8, 2007 Report Posted February 8, 2007 Okej, visst men varningar är inget jag brukar skämta om så här. Folk trivs inte alls med att få en och det är ganska jobbigt att ta emot dom, har jag fått uppleva ett antal gånger som delar ut dom. De biter relativt hårt, vilket iofs är bra på ett sätt, men det är inte något jag skämtar om av hänsyn till de som faktiskt fått varningar av en eller annan anledning. Varningar är ett nödvändigt ont. men jag vet 2 stycken som har blivit utslängd utan någon som helst förklarning. Slänger man ut någon så vore det bra att veta varför! . Om man nu skulle bli avstängd så borde man få en varning först och inte bli avstängd med en gång Quote
Ringo Posted February 8, 2007 Report Posted February 8, 2007 Okej, visst men varningar är inget jag brukar skämta om så här. Folk trivs inte alls med att få en och det är ganska jobbigt att ta emot dom, har jag fått uppleva ett antal gånger som delar ut dom. De biter relativt hårt, vilket iofs är bra på ett sätt, men det är inte något jag skämtar om av hänsyn till de som faktiskt fått varningar av en eller annan anledning. Varningar är ett nödvändigt ont. men jag vet 2 stycken som har blivit utslängd utan någon som helst förklarning. Slänger man ut någon så vore det bra att veta varför! . Om man nu skulle bli avstängd så borde man få en varning först och inte bli avstängd med en gång De kanske blev "utslängda" pga inaktivitet. inga inlägg motsv. Quote
Vysotskij Posted February 8, 2007 Report Posted February 8, 2007 men jag vet 2 stycken som har blivit utslängd utan någon som helst förklarning. Det är inte dina tidigare nick du syftar på? Quote
Forumsledning Kimster Posted February 8, 2007 Forumsledning Report Posted February 8, 2007 Okej, visst men varningar är inget jag brukar skämta om så här. Folk trivs inte alls med att få en och det är ganska jobbigt att ta emot dom, har jag fått uppleva ett antal gånger som delar ut dom. De biter relativt hårt, vilket iofs är bra på ett sätt, men det är inte något jag skämtar om av hänsyn till de som faktiskt fått varningar av en eller annan anledning. Varningar är ett nödvändigt ont. men jag vet 2 stycken som har blivit utslängd utan någon som helst förklarning. Slänger man ut någon så vore det bra att veta varför! . Om man nu skulle bli avstängd så borde man få en varning först och inte bli avstängd med en gång jaha.. intressant .. berätta din version av det hela då och hur du kan veta om bakgrunden till det hela.. Quote
pjäsmannen Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 (edited) Okej, visst men varningar är inget jag brukar skämta om så här. Folk trivs inte alls med att få en och det är ganska jobbigt att ta emot dom, har jag fått uppleva ett antal gånger som delar ut dom. De biter relativt hårt, vilket iofs är bra på ett sätt, men det är inte något jag skämtar om av hänsyn till de som faktiskt fått varningar av en eller annan anledning. Varningar är ett nödvändigt ont. men jag vet 2 stycken som har blivit utslängd utan någon som helst förklarning. Slänger man ut någon så vore det bra att veta varför! . Om man nu skulle bli avstängd så borde man få en varning först och inte bli avstängd med en gång jaha.. intressant .. berätta din version av det hela då och hur du kan veta om bakgrunden till det hela.. Den ena killen som låg på samma lucka som jag gjorde(FhFladdare) blev utslängd pga han var tydligen lustig över någon snubbe på Tv4 som blivit informatör på Försvarsmakten. han blev tydligen inte varnad bara avstängd pga han var lustig över den snubben ! vem nu det är? En varning hade ju varit på sin plats utan att bli avstängd. Jag är med en förening som heter Svenskflyghistoriks förening och där är det så att det finns en del män som tror dom är i Flygvapnet än och agerar efter det. Låt inte denna suveräna sida bli som SFF Edited February 9, 2007 by pjäsmannen Quote
Forumsledning Kimster Posted February 9, 2007 Forumsledning Report Posted February 9, 2007 Fhfladdare ja.. ja han känner du säkert väl.. väldigt väl. Jag kan som information till de andra berätta att Fhfladdare hade drygt 8 tillsägelser på sig med början Jan 23 2004. Sen kom det varningar några gånger, och Jul 9 2005 enligt databasen så fick vi nog. 3 Blågul finner den medlemmen stökig och bannas pga av upprepade ignoreringar av Blåguls uppmaningar. Så nog visste han/du om att han var ute på hal is ganska länge. Begriper man inte efter fler än 5+ uppmaningar så kan jag eller blågul inte sitta och förklara anledningar i absurdum. Rätta in sig i ledet eller kliv ur, gör man inte det självmant kommer vi hjälpa till, vilket var fallet för fhfladdare... Quote
pjäsmannen Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 Fhfladdare ja.. ja han känner du säkert väl.. väldigt väl. Jag kan som information till de andra berätta att Fhfladdare hade drygt 8 tillsägelser på sig med början Jan 23 2004. Sen kom det varningar några gånger, och Jul 9 2005 enligt databasen så fick vi nog. 3 Blågul finner den medlemmen stökig och bannas pga av upprepade ignoreringar av Blåguls uppmaningar. Så nog visste han/du om att han var ute på hal is ganska länge. Begriper man inte efter fler än 5+ uppmaningar så kan jag eller blågul inte sitta och förklara anledningar i absurdum. Rätta in sig i ledet eller kliv ur, gör man inte det självmant kommer vi hjälpa till, vilket var fallet för fhfladdare... Klart jag känner till han! Vi låg ju på samma lucka och är kommpisar. Han undrar nu i vilken värld ni lever i? För som han säger till mig att skulle han bli varnad så forsätter han inte. 1+1 är inte så svårt att begripa.Men men detta är inte om mig nu utan fhfladdare så jag vill inte bli avstängd pga han är sur nu. Quote
Forumsledning Kimster Posted February 9, 2007 Forumsledning Report Posted February 9, 2007 mm ja nej så är det kanske i dina ögon vill du/han kritisera beslutet så går det bra att maila mig. Det värsta jag vet är lögnare kan jag väl säga direkt. ..det andra jag säger är att utger sig någon att vara någon som den inte är och vi kan med bevisa det så kommer vi banna ganska snabbt. fhf laddare gjorde fel, han blev meddelad om det ett flertal gånger inklusive varnad, och om ord står mot ord litar jag på mina kollegor med tanke på den logg av verksamhet som finns i forumets databas. Att sen mr fhf laddare gick in som en annan användare och klagade i syfte att se ut som en helt annan hjälper inte direkt åt det positiva hållet. Vad gäller kontot fhfladdaren är den saken utarrangerad och vill någon komma med något så maila mig, om inte så tar jag det som att man har accepterat beslutet som nu togs för ett bra tag sen... sen kanske man kan tycka att det är märligt att det tas upp.. av just "dig" pjäsmannen. Jag har min tro, men utan klara bevis tänker jag inte rota mer i det personligen... även om jag har fått höra av andra om du inte är den utger dig att vara. ..du kan ju "hälsa" fhf laddare att budbärare genom andra är ett dåligt sätt att komma med synpunkter, vill fhf laddare nått så ska det komma från personen "fhf laddare" och inte via nått/någon annat konto/medlem/användare. Quote
pjäsmannen Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 (edited) mm ja nej så är det kanske i dina ögon vill du/han kritisera beslutet så går det bra att maila mig. Det värsta jag vet är lögnare kan jag väl säga direkt. ..det andra jag säger är att utger sig någon att vara någon som den inte är och vi kan med bevisa det så kommer vi banna ganska snabbt. fhf laddare gjorde fel, han blev meddelad om det ett flertal gånger inklusive varnad, och om ord står mot ord litar jag på mina kollegor med tanke på den logg av verksamhet som finns i forumets databas. Att sen mr fhf laddare gick in som en annan användare och klagade i syfte att se ut som en helt annan hjälper inte direkt åt det positiva hållet. Vad gäller kontot fhfladdaren är den saken utarrangerad och vill någon komma med något så maila mig, om inte så tar jag det som att man har accepterat beslutet som nu togs för ett bra tag sen... sen kanske man kan tycka att det är märligt att det tas upp.. av just "dig" pjäsmannen. Jag har min tro, men utan klara bevis tänker jag inte rota mer i det personligen... även om jag har fått höra av andra om du inte är den utger dig att vara. ..du kan ju "hälsa" fhf laddare att budbärare genom andra är ett dåligt sätt att komma med synpunkter, vill fhf laddare nått så ska det komma från personen "fhf laddare" och inte via nått/någon annat konto/medlem/användare. Jag kan läsa att DU tror jag och Fhf Laddare är samma person! men jag hoppas du har mer kött på benen med detta bottenlösa påståendet. Du får gärna stänga av mig isf pga din misstäksamhet imot mig. Som jag skrev tidigare att SFF styrs av ett gäng äldre män som inte har klivit ur sina unifromer och jag hoppades att SoldF inte skulle bli samma ställe för folk som inte klarar det civila samhället. OCH jag hjälper en vän som var obekväm i Soldf.Man skall hjälpa sina kommpisar i nöd vilket är svårt för andra att begripa. Han vill gärna bli medlem igen men det ser mörkt ut!som Hegerfors sa om Kameruns avbytarbänk. Edited February 9, 2007 by pjäsmannen Quote
Bappelsinmannen Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 Jag kan läsa att DU tror jag och Fhf Laddare är samma person! men jag hoppas du har mer kött på benen isf. Du får gärna stänga av mig isf pga din misstäksamhet i mig imot. Som jag skrev tidigare att SFF styrs av ett gäng äldre män som inte har klivit ur sina unifromer och jag hoppades att SoldF inte skulle bli samma ställe för folk som inte klarar det civila samhället. OCH jag hjälper en vän som var obekväm i Soldf.Man skall hjälpa sina kommpisar i nöd vilket är svårt för andra att begripaHan vill gärna bli medlem igen men det ser mörkt ut som Hegerfors sa om Kameruns avbytarbänk Du, det är nog flera som TROR samma sak, . Ett tips för din del är en lite mer ödmjuk attityd och vad gäller din "kompis" så kan han antagligen regga sig igen under ett annat nick (om han nu inte blev IP-bannad dvs.) och följa de regler som finns och inte minst följa BlåGuls uppmaningar och anvisningar. Vi har (det är åtminstone min åsikt) ett ganska trevligt och gemytligt forum som modereras av ett gäng entusiaster som gör ett jäkligt bra jobb och vi bör fortsätta efter den modellen, så det är bara att rätta in sig i ledet eller gå till ett annat forum. Mvh Nisse Quote
Dobberman Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 Du, det är nog flera som TROR samma sak, Second that. Sen blir man inte bannad .....bara för att. Det finns skäl. Quote
pjäsmannen Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 Jag kan läsa att DU tror jag och Fhf Laddare är samma person! men jag hoppas du har mer kött på benen isf. Du får gärna stänga av mig isf pga din misstäksamhet i mig imot. Som jag skrev tidigare att SFF styrs av ett gäng äldre män som inte har klivit ur sina unifromer och jag hoppades att SoldF inte skulle bli samma ställe för folk som inte klarar det civila samhället. OCH jag hjälper en vän som var obekväm i Soldf.Man skall hjälpa sina kommpisar i nöd vilket är svårt för andra att begripaHan vill gärna bli medlem igen men det ser mörkt ut som Hegerfors sa om Kameruns avbytarbänk Du, det är nog flera som TROR samma sak, . Ett tips för din del är en lite mer ödmjuk attityd och vad gäller din "kompis" så kan han antagligen regga sig igen under ett annat nick (om han nu inte blev IP-bannad dvs.) och följa de regler som finns och inte minst följa BlåGuls uppmaningar och anvisningar. Vi har (det är åtminstone min åsikt) ett ganska trevligt och gemytligt forum som modereras av ett gäng entusiaster som gör ett jäkligt bra jobb och vi bör fortsätta efter den modellen, så det är bara att rätta in sig i ledet eller gå till ett annat forum. Mvh Nisse Hej Nisse! Men sak gör mig jävligt arg och det är när någon misstror mig. Jag bara framförde vad han sa och fick fan för det. Men Sverige är ett fritt land och alla får tro vad fan dom vill Blå gul kan få ett email av mig med våra namn och person nr Sedan vore det på sin plats att be om ursäkt när han upptäcker att vi INTE är en och samma person.Offntligt med Eller så avreggar mig från denna sida helt.. Quote
Bappelsinmannen Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 Eller så avreggar mig från denna sida helt.. Nämen, vilken underbar idé....... //Nisse Quote
pjäsmannen Posted February 9, 2007 Report Posted February 9, 2007 (edited) Du Nisse kan väl be han göra det.Du får nöjet att göra det Edited February 9, 2007 by pjäsmannen Quote
Recommended Posts