golffoxtrotfive Posted March 29, 2006 Report Posted March 29, 2006 Det är bara att gratulera!Välkommen "in i gänget" så att säga. PM:a mig befattningsnummer och mail så kan du komma med i matchen på IA06 forumet. och hur ska då vi gammelyxor få tillgång till det forumet????? tänk poå att ni behöver många goda råd och tips Quote
Cap.Ranger Posted March 29, 2006 Report Posted March 29, 2006 Tackade just nej till en vakans.... Quote
Addwiley Posted March 30, 2006 Report Posted March 30, 2006 2110 anmäler sig Vad har du för tjänst om man får fråga? Börjar nästan ångra att jag tackade nej nu när det verkar ramla in fler och fler från KS11... Quote
Cap.Ranger Posted March 30, 2006 Report Posted March 30, 2006 (edited) 2110 anmäler sig Vad har du för tjänst om man får fråga? Börjar nästan ångra att jag tackade nej nu när det verkar ramla in fler och fler från KS11... Ett tips är att kolla profiler... där står det "C Stabsgrp, IA06 2006-2007, uttagen" vilket stämmer rätt bra mot befattningsnummret. Edited March 30, 2006 by Cap.Ranger Quote
FK_Selle Posted March 30, 2006 Report Posted March 30, 2006 En snabb fråga bara. Hur har ni gjort med era civila jobb inför IA06? Var ju tydligen inte samma regler som för "vanlig" tjänst i US. Quote
wizeguy Posted March 30, 2006 Report Posted March 30, 2006 Har tänkt lite på en sak, utgår det någon bostadsersättning vid tjänstgöring utomlands eller är det till att hyra ut i 2:a hand? Quote
Eldståhl Posted March 30, 2006 Report Posted March 30, 2006 En snabb fråga bara. Hur har ni gjort med era civila jobb inför IA06? Var ju tydligen inte samma regler som för "vanlig" tjänst i US. Själv är jag arbetslös så det var enkelt. Vanlig utlandstjänstgöring omfattas av pliktlagen och du har rätt för tjänstledighet och kan ej bli uppsagd pga det. IA06 omfattas inte av pliktlagen och då gäller det att diskutera fram en lösning med sin arbetsgivare eftersom du inte har rätt till tjänstledighet. Har tänkt lite på en sak, utgår det någon bostadsersättning vid tjänstgöring utomlands eller är det till att hyra ut i 2:a hand? Det blir till och hyra ut i 2:a hand eftersom ingen bostadsersättning utgår. Quote
Guest Free Willy Posted March 31, 2006 Report Posted March 31, 2006 2110 anmäler sig Grattis Eldis! Välkommen till KS11 återträff....eller jag menar...IA06. Känns tryggt att ha sådan Karl som du att luta sig emot vid inrapportering. Känner din stf bra, vi är barndomskamrater, det är också en bra karl! Quote
Eldståhl Posted March 31, 2006 Report Posted March 31, 2006 2110 anmäler sig Grattis Eldis! Välkommen till KS11 återträff....eller jag menar...IA06. Känns tryggt att ha sådan Karl som du att luta sig emot vid inrapportering. Känner din stf bra, vi är barndomskamrater, det är också en bra karl! Det verkar vara en bra karl. Vi snackades vid igår via forumet och sedemera MSN och har fått gott första intryck. Hmm jo det är väl 4-5 st som är från KS11 vad jag vet så det bådar gott för kommande samarbete. Quote
alfie Posted March 31, 2006 Report Posted March 31, 2006 2110 anmäler sig Grattis Eldis! Välkommen till KS11 återträff....eller jag menar...IA06. Känns tryggt att ha sådan Karl som du att luta sig emot vid inrapportering. Känner din stf bra, vi är barndomskamrater, det är också en bra karl! Det verkar vara en bra karl. Vi snackades vid igår via forumet och sedemera MSN och har fått gott första intryck. Hmm jo det är väl 4-5 st som är från KS11 vad jag vet så det bådar gott för kommande samarbete. 4-5??! bara på vår vagn är det 3... + du och willy... JOJO! Quote
Kingecho1 Posted March 31, 2006 Report Posted March 31, 2006 4-5??! bara på vår vagn är det 3... + du och willy... JOJO! Det blir ju 5 det!! :P Quote
golffoxtrotfive Posted April 2, 2006 Report Posted April 2, 2006 Det har blitt oroväckande tyst i den här tråden......ni fibblar väl inte i nått annat oåtkomligt forum???? Quote
ahla Posted April 2, 2006 Report Posted April 2, 2006 Ville bara säga att grävmaskinererna går för fullt nere på Camp Gripen (Camp IA06) 11 pinnar...MUCK! Quote
Krook Posted April 2, 2006 Report Posted April 2, 2006 ...Hmm jo det är väl 4-5 st som är från KS11 vad jag vet så det bådar gott för kommande samarbete. Har ni fått omprov efter 11:an i sedvanligt militärt manér? -Gör om, gör rätt, gör IA06! /Krook Quote
Eldståhl Posted April 2, 2006 Report Posted April 2, 2006 ... Hmm jo det är väl 4-5 st som är från KS11 vad jag vet så det bådar gott för kommande samarbete. Har ni fått omprov efter 11:an i sedvanligt militärt manér? -Gör om, gör rätt, gör IA06! /Krook Först så fick Eldståhl återvända till sina rötter inom flygvapnet (IF06) för att senare ryckas upp och kastas in med full kraft i IA06 för att fostras enligt armén manér. Quote
Guest afkm Posted April 3, 2006 Report Posted April 3, 2006 En snabb fråga bara. Hur har ni gjort med era civila jobb inför IA06? Var ju tydligen inte samma regler som för "vanlig" tjänst i US. Jag sökte 18mån tjänstledigt. Fick det utan något knussel från cheferna. Undrar om det är ett bra eller dåligt tecken ;) Quote
Taipan Posted April 3, 2006 Report Posted April 3, 2006 Jag var på återträff i helgen så jag kommer med lite nya rykten! Det ser ut som det kommer bli LA06 i Liberia, alla vill lägga ner och dra hem. Men vår chef Koffi har skickat ett brev till Göran P samt Irländska statschefen att han vill ha kvar QRF:en ett tag till (ett år). Om det beslutet kommer så är det ända kompaniet IA06 som kan åka........ Sprid och förstärk Quote
alfie Posted April 3, 2006 Report Posted April 3, 2006 (edited) 4-5??! bara på vår vagn är det 3... + du och willy... JOJO! Det blir ju 5 det!! :P 3+1+1... ja det blir ju fem det... och det är antagligen ingen annan på hela IA06 som varit på ks11 Liberia... ja varför inte? kan förstå de som nyss kommit därifrån att det kanske inte känns så frestande men jag som harvat fast mig själv på balkan välkomnar allt annat! Edited April 3, 2006 by alfie Quote
Kingecho1 Posted April 3, 2006 Report Posted April 3, 2006 Jag var på återträff i helgen så jag kommer med lite nya rykten! Det ser ut som det kommer bli LA06 i Liberia, alla vill lägga ner och dra hem. Men vår chef Koffi har skickat ett brev till Göran P samt Irländska statschefen att han vill ha kvar QRF:en ett tag till (ett år).Om det beslutet kommer så är det ända kompaniet IA06 som kan åka........ Sprid och förstärk Du ska nog se att FM har kvar underlagen för rekryteringen till LA06 så det ska nog inte vara några problem att få ihop folk dit. När är LA06? Är IA06 färdig utvärderade då? Quote
JTS Posted April 3, 2006 Report Posted April 3, 2006 Angående Liberia och IA 06 så finns det fler och andra källor än Mj JAR, som påstår andra saker än att det blir LA 06. Sista ordet är inte sagt, men Liberia kan såklart vara aktuellt. Quote
alfie Posted April 3, 2006 Report Posted April 3, 2006 Angående Liberia och IA 06 så finns det fler och andra källor än Mj JAR, som påstår andra saker än att det blir LA 06. Sista ordet är inte sagt, men Liberia kan såklart vara aktuellt. Inte säga A utan att säga B nu Desto mer rykten desto bättre!!! Quote
JTS Posted April 3, 2006 Report Posted April 3, 2006 Nej Inga nya rykten, utan mest en nedtoning av det senaste ryktet. Mannen som "startade" har ju viss insyn i det mesta, men kanske framförallt i Liberia. Han är kanske lite färgad, så man får kanske ha lite källkritik... Quote
Rifleman/Medic Posted April 4, 2006 Report Posted April 4, 2006 Skulle jag varit med i IA06 skulle jag ställa in mig på att åka på LA06, det finns mycket som talar för att det blir Liberia. Blir det istället ett ballare missionsområde skulle jag se det som en bonus. Quote
alfie Posted April 4, 2006 Report Posted April 4, 2006 Skulle jag varit med i IA06 skulle jag ställa in mig på att åka på LA06, det finns mycket som talar för att det blir Liberia. Blir det istället ett ballare missionsområde skulle jag se det som en bonus. Jag har ställt in mig på att inte åka alls, på så sätt blir man inte besviken om det inte blir något... Quote
PansarKnekten Posted April 4, 2006 Report Posted April 4, 2006 Det tycker jag är helt rätt inställning Alfie! B) Jag har enbart ställt in mig på att få åka till Norge 3 veckor på slutövningen... Quote
Guest Free Willy Posted April 4, 2006 Report Posted April 4, 2006 Skulle jag varit med i IA06 skulle jag ställa in mig på att åka på LA06, det finns mycket som talar för att det blir Liberia. Blir det istället ett ballare missionsområde skulle jag se det som en bonus. Jag har ställt in mig på att inte åka alls, på så sätt blir man inte besviken om det inte blir något... Har samma inställning! Tror att det är ett måste i denna organistation. Quote
FK_Selle Posted April 4, 2006 Report Posted April 4, 2006 Tackade nyss nej till en befattning pga mitt civila jobb. :( Fan. Quote
Taipan Posted April 4, 2006 Report Posted April 4, 2006 Varför får man inte ta del av det IA06 forum som skapats? Quote
simon Posted April 5, 2006 Report Posted April 5, 2006 Varför får man inte ta del av det IA06 forum som skapats? För att vissa frågor som behandlas där, kanske borde hållas borta från utomstående? Quote
Recommended Posts