Udo Posted March 22, 2006 Report Posted March 22, 2006 55min på milen har funits några år nu det som är nytt för alla dock är fält testet 2km på 11min 15sec med full stridsutrustning det kan bli halvjobbigt Jag vet inte om det har gällt US förut. Har bara hört det hos YOF och VPL. Quote
Eldståhl Posted March 22, 2006 Report Posted March 22, 2006 Fins en tråd om det där i Luckan. Komemr vakanserna för IA06 att komma up på nätet innom en snarframtid? Enligt det besked jag fått per brev så har de inte valt att ta ut reserver utan kommer att göra en ny genomgång av de sökande om vakanser uppstår. Quote
alfie Posted March 22, 2006 Report Posted March 22, 2006 va e de för prat om eget forum??????? tänk på attvi gammelyxor måste kunna ta del av era vedermödor och konstatera att det var bättre förr va e de för fel på detta forum?? Lugn bara lugn, det kommer nog sippra ut en del här också... Kan dock vara bra med ett ställe där man kan rensa tankarna kring sånt som kanske inte behöver komma ut till alla, ser IA06 forumet också som en informations kanal till just folket på IA06. Ang det det här med fysen. Han som ringde mig nämnde inga längder och tider, men han frågade vad jag ansåg min fysiska status var. som gammal trucker och freak av en känd hamburger restaurang så har jag naturligtvis en perfekt fysisk status nåja, nog rör jag på mig också... Quote
golffoxtrotfive Posted March 22, 2006 Report Posted March 22, 2006 va e de för prat om eget forum??????? tänk på attvi gammelyxor måste kunna ta del av era vedermödor och konstatera att det var bättre förr va e de för fel på detta forum?? Lugn bara lugn, det kommer nog sippra ut en del här också... Kan dock vara bra med ett ställe där man kan rensa tankarna kring sånt som kanske inte behöver komma ut till alla, ser IA06 forumet också som en informations kanal till just folket på IA06. Ang det det här med fysen. Han som ringde mig nämnde inga längder och tider, men han frågade vad jag ansåg min fysiska status var. som gammal trucker och freak av en känd hamburger restaurang så har jag naturligtvis en perfekt fysisk status nåja, nog rör jag på mig också... var ju skönt att höra Quote
FMV Posted March 22, 2006 Report Posted March 22, 2006 Nej, Det tror jag är feltolkat. Jag tror att OF tror att kontraktstiden som längst är till årsskiftet. Jag tror inte att ni kommer att få gratis medlemsskap, utan ni är med på samma premisser som officerare. Okej, då har jag missuppfattat, finns väl ändå en god anledning till att vara med som anställd. Ja, då får man damma av sina gamla beväringsgener och ställa sig i ledet. Bef.nr: 2151Är det någon som tror sig eller vet hur det kommer se ut där vi bor nere på P7 området. Läste något löst om bostadcontainer.. Alltid kul om någon kan upplysa. Väl mött /A Kan bara skriva det jag snappat upp. Han som ringde mig sa 4 pers på 3 containrar, senare har jag hört 2 delar på en. Det skall enligt han som ringde mig finnas hyggbarre i anslutning till varje U. Vad jag har förstått kommer barack byn finnas på det militära området men ändå ganska avskiljt. Fortverket har nu i alla fall börjat projektera "Camp IA06" http://www.ajour.se/panbud.htmy?Nd=614957&Nd_2=1995 Quote
Taipan Posted March 22, 2006 Report Posted March 22, 2006 Ja nu är ju inte detta rätt forum men jag slänger ut frågan ändå för jag orkar verkligen inte leta längre!!! Är det någon som opererat ögonen, så kalla LASEK/LASIK operation för att förbättra synen? Quote
Udo Posted March 22, 2006 Report Posted March 22, 2006 Nej, Det tror jag är feltolkat. Jag tror att OF tror att kontraktstiden som längst är till årsskiftet. Jag tror inte att ni kommer att få gratis medlemsskap, utan ni är med på samma premisser som officerare. Okej, då har jag missuppfattat, finns väl ändå en god anledning till att vara med som anställd. Ja, då får man damma av sina gamla beväringsgener och ställa sig i ledet. Bef.nr: 2151Är det någon som tror sig eller vet hur det kommer se ut där vi bor nere på P7 området. Läste något löst om bostadcontainer.. Alltid kul om någon kan upplysa. Väl mött /A Kan bara skriva det jag snappat upp. Han som ringde mig sa 4 pers på 3 containrar, senare har jag hört 2 delar på en. Det skall enligt han som ringde mig finnas hyggbarre i anslutning till varje U. Vad jag har förstått kommer barack byn finnas på det militära området men ändå ganska avskiljt. Fortverket har nu i alla fall börjat projektera "Camp IA06" http://www.ajour.se/panbud.htmy?Nd=614957&Nd_2=1995 Sista datum för mottagande av anbud 2006-04-06 Ok sista anbuds dag 6 April ... Vi rycker in 15 Maj... Det skall alltså handläggas, bedömas, ses över skaffa mtrl och maskiner, utföras entreprenad arbeten, byggas och vara färdigt att flytta in till den 15 Maj. En framförhållning som är FM i ett nötskal. Det blir inte billigt för kungen, detta bygget. Quote
lilleobelix Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 Nej, Det tror jag är feltolkat. Jag tror att OF tror att kontraktstiden som längst är till årsskiftet. Jag tror inte att ni kommer att få gratis medlemsskap, utan ni är med på samma premisser som officerare. Okej, då har jag missuppfattat, finns väl ändå en god anledning till att vara med som anställd. Ja, då får man damma av sina gamla beväringsgener och ställa sig i ledet. Bef.nr: 2151Är det någon som tror sig eller vet hur det kommer se ut där vi bor nere på P7 området. Läste något löst om bostadcontainer.. Alltid kul om någon kan upplysa. Väl mött /A Kan bara skriva det jag snappat upp. Han som ringde mig sa 4 pers på 3 containrar, senare har jag hört 2 delar på en. Det skall enligt han som ringde mig finnas hyggbarre i anslutning till varje U. Vad jag har förstått kommer barack byn finnas på det militära området men ändå ganska avskiljt. Fortverket har nu i alla fall börjat projektera "Camp IA06" http://www.ajour.se/panbud.htmy?Nd=614957&Nd_2=1995 Sista datum för mottagande av anbud 2006-04-06 Ok sista anbuds dag 6 April ... Vi rycker in 15 Maj... Det skall alltså handläggas, bedömas, ses över skaffa mtrl och maskiner, utföras entreprenad arbeten, byggas och vara färdigt att flytta in till den 15 Maj. En framförhållning som är FM i ett nötskal. Det blir inte billigt för kungen, detta bygget. Det kommer finnas ett stort fint regemente som inte fylls med folk förrän i höst igen, gissa vart ni kommer bo tills IA06 campen är klar???? Quote
Hornet Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 EN kan ju bygga campen borde ju vara bra träning eller? Quote
golffoxtrotfive Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 EN kan ju bygga campen borde ju vara bra träning eller? absolut.bygg,bygg Quote
Limp Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 EN kan ju bygga campen borde ju vara bra träning eller? Känns som att EN kan lägga ner sin övningstid på bättre saker Quote
Grg-skytten Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 Är antagen 2424 ansluter! Skyttesoldat/Grg samt Undersköterskötare Quote
Hornet Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 EN kan ju bygga campen borde ju vara bra träning eller? Känns som att EN kan lägga ner sin övningstid på bättre saker Övningstiden ja. Men vi kan ju bli insatta i Skåne för att bygga camp :P Samtidigt som vi kan göra nytta för Mek kompaniet. Vi ska ju klara av att stödja mek comp med fältarbete och minering mm ;) Quote
Kn Glock Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 EN kan ju bygga campen borde ju vara bra träning eller? Känns som att EN kan lägga ner sin övningstid på bättre saker Övningstiden ja. Men vi kan ju bli insatta i Skåne för att bygga camp :P Samtidigt som vi kan göra nytta för Mek kompaniet. Vi ska ju klara av att stödja mek comp med fältarbete och minering mm ;) Inte aktuellt. Klart slut! Quote
Guest Desant Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 Hallå! Nån som har bef nr 2516-2520 kan väl höra av sig. En ny mission till Kosovo snackas det om? Knappast! Jag skulle ha svårt att se de upptrappnigen från pbv till Stf90! Det är ingen peace keeping i så fall mina vänner! Quote
alfie Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 (edited) Hallå! Nån som har bef nr 2516-2520 kan väl höra av sig. En ny mission till Kosovo snackas det om? Knappast! Jag skulle ha svårt att se de upptrappnigen från pbv till Stf90! Det är ingen peace keeping i så fall mina vänner! Pratade med personen som ringde upp mig om det, och han sa att om det blir ett ställe där vi idag har trupp och våra fordon inte passar in har de ställt som krav att tid till utbildning på nya fordon skall finnas. Ex. sisu/patria/gw etc... ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vidare måsta jag passa på att pusha alla IA06:are för IA06 forumet som nu börjar rulla igång lite smått. PM:a Forsberg på detta forum för att få dina inloggningsuppgifter och kom in och diskutera där också! Just nu är det 13 medlemmar dags att sprida ryktet om detta eminenta forum! Edited March 24, 2006 by alfie Quote
Guest Desant Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 Nån som har koll på vilken utrustn vi kommer att få ut? Förutom då alla rykten som aktivt sprids här på forumet? Nån som ska införskaffa dugliga kängor av bättre kvalite( typ GORE-TEX)? Var nånstans är billigste ställe att handla på i så fall? Quote
Limp Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 Nån som har koll på vilken utrustn vi kommer att få ut? Förutom då alla rykten som aktivt sprids här på forumet? Nån som ska införskaffa dugliga kängor av bättre kvalite( typ GORE-TEX)? Var nånstans är billigste ställe att handla på i så fall? Jag har handlat kängor här http://www.cop-gmbh.de/ . De har billigare priser för vissa yrkesgrupper och ok service, en aning kassa på engelska bara . Går man ihop några st så blir inte frakten så farlig Quote
golffoxtrotfive Posted March 25, 2006 Report Posted March 25, 2006 Hallå! Nån som har bef nr 2516-2520 kan väl höra av sig. En ny mission till Kosovo snackas det om? Knappast! Jag skulle ha svårt att se de upptrappnigen från pbv till Stf90! Det är ingen peace keeping i så fall mina vänner! Pratade med personen som ringde upp mig om det, och han sa att om det blir ett ställe där vi idag har trupp och våra fordon inte passar in har de ställt som krav att tid till utbildning på nya fordon skall finnas. Ex. sisu/patria/gw etc... ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vidare måsta jag passa på att pusha alla IA06:are för IA06 forumet som nu börjar rulla igång lite smått. PM:a Forsberg på detta forum för att få dina inloggningsuppgifter och kom in och diskutera där också! Just nu är det 13 medlemmar dags att sprida ryktet om detta eminenta forum! hallåj där....vi gammelyxor måste ju oxå få tillgång till det forumet så ni kan få lite goda råd och tips Quote
Kingecho1 Posted March 25, 2006 Report Posted March 25, 2006 hallåj där....vi gammelyxor måste ju oxå få tillgång till det forumet så ni kan få lite goda råd och tips Kanske kan de välja att ha några offentliga trådar? För allmänhet, familj, annat löst folk och gammelyxor då? Är ju egentligen inte så mycket som behöver vara dolt men alltid bra att ha några sådana trådar där man kan diskutera saker utan omvärldens insyn. RN/IA03 hemsida som vi hade var lite så. Quote
golffoxtrotfive Posted March 25, 2006 Report Posted March 25, 2006 hallåj där....vi gammelyxor måste ju oxå få tillgång till det forumet så ni kan få lite goda råd och tips Kanske kan de välja att ha några offentliga trådar? För allmänhet, familj, annat löst folk och gammelyxor då? Är ju egentligen inte så mycket som behöver vara dolt men alltid bra att ha några sådana trådar där man kan diskutera saker utan omvärldens insyn. RN/IA03 hemsida som vi hade var lite så. Låt oss då få veta vilken tråd vi ska gå till?? själv tar jag mej en ägg och ansjovismacka....de e inte dumt Quote
alfie Posted March 26, 2006 Report Posted March 26, 2006 hallåj där....vi gammelyxor måste ju oxå få tillgång till det forumet så ni kan få lite goda råd och tips Kanske kan de välja att ha några offentliga trådar? För allmänhet, familj, annat löst folk och gammelyxor då? Är ju egentligen inte så mycket som behöver vara dolt men alltid bra att ha några sådana trådar där man kan diskutera saker utan omvärldens insyn. RN/IA03 hemsida som vi hade var lite så. Låt oss då få veta vilken tråd vi ska gå till?? själv tar jag mej en ägg och ansjovismacka....de e inte dumt Mja, eftersom forumet fortfarande är under uppstart och bara rullat igång så smått (fortfarande "bara" 13 medlemmar, och 1,5 månader till inryck) så är det väl ingen som riktigt vet vart det kommer barka hän. Och gammelyxorna kommer nog ramla in så småningom de också bara de får vetskap om forumets existens... Funderingar: Kan hålla med om att en del trådar kan vara öppna för allmänheten, tror inte det blir mycket i forumet som är hemligt direkt, men profilerna kan vara lite mer öppna om man vet att det bara är folk som är med på IA06 som kan läsa dem. Soldf.com forumet är fortfarande outstanding och mycket av det som rör IA06 lär ju vridas och vändas här också. Både för och emot en "öppen" del alltså, vi får väl se helt enkelt var det landar. Quote
Eldståhl Posted March 28, 2006 Report Posted March 28, 2006 Blev ikväll uppringd om vakansplats IA06. Väntar med spänning på att papperen ska dyka upp i brevlådan. Quote
Addwiley Posted March 29, 2006 Report Posted March 29, 2006 Blev ikväll uppringd om vakansplats IA06. Väntar med spänning på att papperen ska dyka upp i brevlådan. Känns inte som en jätteskräll kanske Quote
Eldståhl Posted March 29, 2006 Report Posted March 29, 2006 Blev ikväll uppringd om vakansplats IA06. Väntar med spänning på att papperen ska dyka upp i brevlådan. Känns inte som en jätteskräll kanske Jo för mig eftersom jag fick nej förra veckan och hade börjat lägga tanken på IA06 åt sidan tills samtalet kom igår kväll. Quote
1314 Posted March 29, 2006 Report Posted March 29, 2006 Det är bara att gratulera! Välkommen "in i gänget" så att säga. PM:a mig befattningsnummer och mail så kan du komma med i matchen på IA06 forumet. Quote
alfie Posted March 29, 2006 Report Posted March 29, 2006 Blev ikväll uppringd om vakansplats IA06. Väntar med spänning på att papperen ska dyka upp i brevlådan. Känns inte som en jätteskräll kanske Jo för mig eftersom jag fick nej förra veckan och hade börjat lägga tanken på IA06 åt sidan tills samtalet kom igår kväll. Börjar mer och mer likna KS11 återträff det här, mycket trevligt med kända ansikten! Quote
blomman Posted March 29, 2006 Report Posted March 29, 2006 Blev ikväll uppringd om vakansplats IA06. Väntar med spänning på att papperen ska dyka upp i brevlådan. Känns inte som en jätteskräll kanske Jo för mig eftersom jag fick nej förra veckan och hade börjat lägga tanken på IA06 åt sidan tills samtalet kom igår kväll. Börjar mer och mer likna KS11 återträff det här, mycket trevligt med kända ansikten! Tyvärr får inte alla vara med på den återträffen.... :( Quote
Recommended Posts