-
Similar Content
-
By KSP Skytt
Används k-pistar (MP5, CBJ-MS m.m.) eller hagelgevär (Remington gevär m.m.) i strid av svenska förband eller är de helt oanvändbara i jämförelse med Ak och andra vapensystem.
-
By Gåsapåg
http://www.expressen.se/nyheter/25-aring-togs-med-vapen-pa-centralen/
Vågar man tro att journalisten är ute och cyklar? eller när har Glock börjat tillverka "kulsprutepistoler"?
Halvautomatisk kulsprutepistol...det verkar inte vara det bästa.
-
By Kalixbo
Hamnat i en diskussion med en snubbe som tvärt säger att bakstyckena på K-pist m/45A aldrig poppade av när man sköt med m/39C Skarp. Har förklarat att det finns dokument och bevis på att sådant har hänt men han har hängt upp sig på min ålder (14) och påstår att all min vapen kunskap kommer från datorspel
Någon som kan klara upp hur det var med det problemet?
Mvh/
Kalixbo
-
By weekendwarrior
Jag efterlyser alla er med följande erfarenheter av k-pist m/45 eller m/45B (alltså att du haft vapnet som personlig beväpning):
-Grundutbildning (värnplikt)
-Utlandstjänst
-Hemvärnssoldat
-Sport-, tävlings-, föreningsskytte
Vilka är dina erfarenheter av vapnet, precision, verkan (med 9 mm m/39 eller m/39B), skjutavstånd, lätt/svårt att träffa vid olika avstånd och förhållanden, lätt/svårt att avge patronvis eld (att inte släppa iväg mer än ett skott i taget), lätt/svårt att avge automateld (kontroll av vapnet), skjutbaneskjutning, stridsskjutning, okända avstånd, långa avstånd, mm?
Berätta hur du använt vapnet och om dina erfarenheter av vapnet och skytte med det.
-
Recommended Posts