Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hej!

Önskar begagna mig i detta forum för kontakt med mina blivande kamrater i gruppen/plutonen.

Skall även erhålla bandvagnutbildning vecka 602. Mitt befattningsnummer är 2417 och det går även bra att skicka PM eller mail.

Med vänliga hälsningar

Flink

tja flink, bara tvungen o kolla så att det inte är samma flink som gjorde gu på bergs komp 04-05.

sannolikt en liten chans men man vet aldrig.. :D

• Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
tja flink, bara tvungen o kolla så att det inte är samma flink som gjorde gu på bergs komp 04-05.

sannolikt en liten chans men man vet aldrig.. :D

Tja Quinn!

Nej det är en annan förmåga. Jag gjorde min värnplikt 95 - 96 på MekB10 som pansarskyttegruppchef. Nästan 10 år innan den "Flinken" huga!

Med vänliga hälsningar

D FLink

Posted

Vill bara skriva att jag tycker att tiden går så sakta!

Det är så många veckor kvar till inryckning. *suck*

Är det fler som känner så? Eller är det bara jag?

:rodna:

Posted
Vill bara skriva att jag tycker att tiden går så sakta!

Det är så många veckor kvar till inryckning. *suck*

Är det fler som känner så? Eller är det bara jag?

0:)

ne jag håller med dig helt och fullt vill bli :rodna: nu

Posted

Tänkte att det skulle bli kul och träffa alla som ska med och som skriver här i forumet.

Jag ska vara mest på förrådet så kom då ner och hälsa på vet ja!

:rodna:

Posted (edited)
Tänkte att det skulle bli kul och träffa alla som ska med och som skriver här i forumet.

Jag ska vara mest på förrådet så kom då ner och hälsa på vet ja!

:)

givetvist =) jag är den rödhårig irriterande smålänningen på drygt 178 cm med en snus större än näven under läppen :D:clap::huh::)

Edited by wigurt
Posted (edited)
Lite lagom OT etc men iaf. Ngn som vet hur många sjv-vagnar/grupper som är nere i Liberia nu? Både Bv och Patgb...

Om det inte ändrats sedan LA02 (jag har svårt att tro att det skulle det).

1 & 3: Patgb 203, 2: Bv 309.

Edited by Mats
Posted

måste håla med föregående att tiden går sakta. känns som det ska bli skönt med inryck jämfört med inryck till lumpen. då var man rädd o nervös av allt skit som man hört men nu kan man fan inte hålla sig till inryck. ska bli kul o träffa alla. är det många gruppchefer härinne? förstått att vi ska rycka in en vecka tidigare än övriga soldater... :navy:

Posted

Är det nån mer än jag som ska till Halmstad om 2 veckor för mekutb?

En fråga till också, är det nån som sett till inryckningspapper än?

@Quinn

Jag kommer att åka från Östersund till inrycket, så vi kanske ses redan på tåget.

Posted
vilken typ av mek tjänst har du?

Bandvagn/Hjulfd-mek på CSE.

Kommer även att ta vapenmekandet som det lät.

Posted

oki låter nice

själv har man försökt få 9040 chassi mek vakansen men dom vill värligen inte ha med mig till Liberia :P

Lyka till alla som ska åka ner

Posted

@Quinn

Jag kommer att åka från Östersund till inrycket, så vi kanske ses redan på tåget.

utmärkt. ser att det är en fältjägare till som ska ner. vet en till som låg på min pluton som ska med la05. blir alldeles utmärkt med sällskap på tåget. :rockon:

" PETE"

liten fråga. vad låg du inne som o vilket kompani? :rocketl:

Posted
utmärkt. ser att det är en fältjägare till som ska ner. vet en till som låg på min pluton som ska med la05. blir alldeles utmärkt med sällskap på tåget. :rockon:

" PETE"

liten fråga. vad låg du inne som o vilket kompani? :rocketl:

Jag var vapenmek på Fredrikshofs komp (repplut).

Posted (edited)

haha vilka lökar hovet är ...

själv låg jag på bergs kompani. Vid muck så hade vi lite vattenkrig mot hovet. de försökte ta sig in i kasernen men vi drog fram brandslangar o blötte ner de. du råkar inte känna nån henrik gärd?

Edited by QUINN
Posted

själv låg jag på bergs kompani. Vid muck så hade vi lite vattenkrig mot hovet. de försökte ta sig in i kasernen men vi drog fram brandslangar o blötte ner de. du råkar inte känna nån henrik gärd?

Nix, har inte hört det namnet. I och för sig så muckade jag för 3,5 år sedan, låg inne 01-02 som du ser i min profil. :Malaj:

Posted

Nix, har inte hört det namnet. I och för sig så muckade jag för 3,5 år sedan, låg inne 01-02 som du ser i min profil. :D

jo jag såg det. kommer inte ihåg vart han låg. men har för mig att han låg på hov. aja. kan ju alltid chansa :Malaj:

Posted

nån här som vet när inkallelsen skickas ut. eller måste man ta tag i det själv o maila.? :baskerHV:

Posted (edited)

Om du kollar antagningsbeskedet igen så står det med ruggigt små bokstäver långt ner kanske?

4v innan är annars ett förslag..

Edited by Anne
Posted

2626 är mitt bafattningsnummer och de innebär at jag är foxtrot delta har jag förstått men hur många patgb finns de i liberia och innebär de att jag är på skytteplutonen då måste de göra va? en pluton mekskytte dvs 3 vagnar då och stabtross har dom patgb eller bv? det finns väl sjukvårds vagnar model patgb också hur många? kanske lite mycket frågor men vafan man är ju lite nyfiken såhär innan man får veta allt :D

Posted
2626 är mitt bafattningsnummer och de innebär at jag är foxtrot delta har jag förstått men hur många patgb finns de i liberia och innebär de att jag är på skytteplutonen då måste de göra va? en pluton mekskytte dvs 3 vagnar då och stabtross har dom patgb eller bv? det finns väl sjukvårds vagnar model patgb också hur många? kanske lite mycket frågor men vafan man är ju lite nyfiken såhär innan man får veta allt :dong:

Det finns 7 vagnar i Liberia ,Delta plutonen har 3 st ,sjv plutonen har 2 st ,repgruppen skyttekomp har en samt reptroppen på Cse har en

Posted

2626 är mitt bafattningsnummer och de innebär at jag är foxtrot delta har jag förstått men hur många patgb finns de i liberia och innebär de att jag är på skytteplutonen då måste de göra va? en pluton mekskytte dvs 3 vagnar då och stabtross har dom patgb eller bv? det finns väl sjukvårds vagnar model patgb också hur många? kanske lite mycket frågor men vafan man är ju lite nyfiken såhär innan man får veta allt :dong:

Det finns 7 vagnar i Liberia ,Delta plutonen har 3 st ,sjv plutonen har 2 st ,repgruppen skyttekomp har en samt reptroppen på Cse har en

det innebär då att jag är i mekskytteplutonen som plutch vagn då?

Posted

JA du skall vara på 4 mek skytte plutonen på SN dvs skyttekompaniet. Om du har tur och sköter dig så kanske du på nåder får köra kaptenen. Vad jag kommer ihåg så fanns det fler incidenter under förra utb året! eller...........? :banghead:

Posted (edited)

JA du skall vara på 4 mek skytte plutonen på SN dvs skyttekompaniet. Om du har tur och sköter dig så kanske du på nåder får köra kaptenen. Vad jag kommer ihåg så fanns det fler incidenter under förra utb året! eller...........? :banghead:

gott

njae en eller ett par men de har jag förtängt vid de här laget :banghead:

Edited by wigurt
Posted (edited)
Har ni fått era inryck papper alltså? ja har inte fått de än bara mitt svar på att jag ska få åka med... :huh:

Ringde och snackade med PC(Charlie Sierra One) i torsdags och som tidigare information ca en månad innan inryck skulle de komma och han trodde runt jul någon gång. Jag frågade även hur det låg till på plutonen och Charlie plutonen var fullständig, inga avhopp. PC fyllde hela plutonen under ringveckan.

/framtida EC1 :Malaj:

Edited by SGT Jakobsson