Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det tåget har nog gått...

v. 5 till 8 innevarande år.

 

Nästa chans:

prel. v. 34 till v.37

 

Edit: Källa

 

Edit igen: Fanken va nära jag va att söka då, passade dock inte med skolan, ligger nog risigt till att slänga in en nu framemot hösten...

Edited by GeBe
Link to comment
Share on other sites

Håller med Barbie.

Finns med all säkerhet ställen som är mer behövande (av ett 90-komp) än Liberia..

Ja det finns det säkert men just nu är det någon/några som gjort just den bedömningen som du/ni gör!

 

Dom kom fram till just Liberia i detta fallet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Som att skicka ett gäng vattenskotrar till sahara om man frågar mig, men visst, dom funkar säkert i avskräckande syfte i städerna. Men har man bråttom (läs QRF-utryckning som är huvuduppgiften för det svenska kompaniet) någonannanstans än ett par mil runt campen så skulle jag nog föredra HKP eller 4x4

 

Men som sagt, jag har inte läst hur dom tänkte när dom skickade dit IA. :D

 

EDIT: It´s all politics... ;)

Edited by Born
Link to comment
Share on other sites

När rekryteras LA05? Har inte hängt med på ett tag så jag har missat detta.

Menar inte Bertil när det rings runt å intervjuas? eller menade han när man skulle skickat in ansökan?

Link to comment
Share on other sites

Som att skicka ett gäng vattenskotrar till sahara om man frågar mig, men visst, dom funkar säkert i avskräckande syfte i städerna. Men har man bråttom (läs QRF-utryckning som är huvuduppgiften för det svenska kompaniet) någonannanstans än ett par mil runt campen så skulle jag nog föredra HKP eller 4x4

 

Men som sagt, jag har inte läst hur dom tänkte när dom skickade dit IA. :unsure:

Man ska nog inte underskatta den avskräckande delen i förbanden som skickas ut.

 

I t.ex. Kongo så var ju Svenskarna långt sämre utrustade än "polisen"/gardet och fick då i stället bevisa att man var långt bättre soldater.

 

Något som alltid borde undvikas då det är möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Sen så har det ju hänt en del saker på den kustremsan tidigare. Runt 99 så hade man ju stora problem i Sierra Leone. Då ett antal FN-förband blev överkörda av gerillan. Såna saker bidrar till att man hellre rustar upp än att man skickar dit softskins enbart. Bara min gissning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Douhane

Skulle jag också vilja veta, har hört från mer än en källa att fordonen ska bytas till patgb 203 el PBV 302. (Då SKA jag med) CV90 måste hem för att renoveras för battle group.

Link to comment
Share on other sites

Skulle jag också vilja veta, har hört från mer än en källa att fordonen ska bytas till patgb 203 el PBV 302. (Då SKA jag med) CV90 måste hem för att renoveras för battle group.

 

 

Enligt plutonchefer på LA05 kommer Strf9040C bytas mot Strf9040A eller B

Link to comment
Share on other sites

LA04 bör bli den sista för:

Ingen vill att vi kommer till dera sektor. så varför provosera?!

Nja, vad bangare och i synnerhet pakkare tycker är väll ganska irrelevant? Man kan nog räkna med att det är likadant på alla platser där de håller till.

 

:-(

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Plockar du med mig Pego!

 

:D  :baskerHV:  :baskerHV:  :baskerPa:

 

Tror du seriöst någonsin att försvarsmakten kommer vilja höra talas om ditt namn igen, jag menar lågskor, knälånga stålgrå, stabsshort och 93 skjorta... i muddy mess??! :lala:

 

 

Det var en syn som sent skall glömmas... :blink::D:clap:

Link to comment
Share on other sites

Jo det stämmer, alltså klimatet o miljön. Knappast användandet då personalen är extremt kunnig samt att de inte används ofta!! De första vagnarna roterade hem efter ett drygt halvår. Vet dock inte om de har samma därnere nu som vi hade på 2:an eller om de bytt ut dem med?

 

:baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...