Jump to content

Recommended Posts

Posted

befattningsnummer?

eller kort och gott, vilken pluton och grupp?

Vi ses i jan! :)

befattnings nr är 2521 så vad jag har förstått så ska det vara 2grp 1plut. rätta mig om jag har fel.

nån som vet när inkallelserna skickas ut.

vet en till snubbe som ska ner. gjorde lumpen med han, låg till omed på samma plut. han vart uttagen till grg. :banana

• Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Har för mig det är 2:a grp/ 3:e plut.

stämmer

23 1a Alpha cv90

24 2a Bravo cv90

25 3e Charlie cv90

26 4e Delta - Pansarterrängbilsplutonen..

Gott Quinn! vi ligger på samma pluton!

Du kommer bli Foxtrot Charlie Two och jag Echo Charlie One... :banana

Ang avveckling, de killarna som kom hem med LA03 hade oxå fått att vi skulle bli avecklingsmission...

Men Hur säkert är detta, har ju läst i trådar om folk som är på HKV och säger att svenskarna ska vara kvar i Liberia?

Vad är rykten och vad är sanning? inga källor eller säkra besked?

nån som är instatt?

Posted
sedär vakans belv upringd idag lutar åt LA05 för mig nu eller jag är med till LA05 rättare sagt fan så kul

Grattis!

Roligt att du kom med!

Posted

sedär vakans belv upringd idag lutar åt LA05 för mig nu eller jag är med till LA05 rättare sagt fan så kul

Grattis!

Roligt att du kom med!

tack ska du ha...känns dock lite kluvet när man inte fick åka först och sen får åka nu blir lite ändring på allt som man planerat men jag får ju mig en :)

ska bli intressant

Posted

välkommen i gänget!

fan vad kul det måste kännas! först få nej och sen komma med till slut!

grattis!

Posted (edited)

@ wigurt

Som sagt kula att det är fler i gänget! Vad hamnade herrn som då?

Om vi rycker in samtidigt så hade det ju varit kul med sällskap på tågresan upp till Kungsängen. Själv skall man ju åka från Skåneland, hoppar väl på ett X2k i Hlm.

Gäller ju alla som vet nån som ska in på LA05 från Skåne...

EDIT: Förklaringar...

Edited by quiXsand
Posted
@ wigurt

Som sagt kula att det är fler i gänget! Vad hamnade herrn som då?

Om vi rycker in samtidigt så hade det ju varit kul med sällskap på tågresan upp till Kungsängen. Själv skall man ju åka från Skåneland, hoppar väl på ett X2k i Hlm.

Gäller ju alla som vet nån som ska in på LA05 från Skåne...

EDIT: Förklaringar...

jag är ju mer eller mindrebosatt i hässleholm och kommer så också att vara under utb iaf får se ifall man flyttar hem sitt pick och pack sen så vi kanske hamnar på samma tåg jag ska in som ptb förare mer än så vet jag inte än plutch skulle skicka ut papper till mig nu.

välkommen i gänget!

fan vad kul det måste kännas! först få nej och sen komma med till slut!

grattis!

tack ska du ha :D dock lite lurigt mer eller mindre förträngt LA05 eftersom ja inte kom med satt och försökte styra upp ett paket som tullen tagit ifrån mig varför vet jag inte bara lite kläder i de men pratade med arlanda och va lagom frusterad över vidarekopplingslandet sverige, då ringer plutch när jag gett upp arlanda diskutionen blev lite förånad :)

Posted
@wigurt

Jahaja, en annan är bosatt i Kristianstad. Gutt med Skånska blod!! :)

tala inte så till mig ja är smålänninger =) pluggar bara här nere ju...haha ne men skåningarna är trevliga ibland :D

Posted

Tar genast och resolut tillbax min komplimang om din härkomst! Agar mig själv för hädelsen att ge en komplimang till en Smålänning! :)

GRÄV SKÅNE LOSS!! :D

Posted
Tar genast och resolut tillbax min komplimang om din härkomst! Agar mig själv för hädelsen att ge en komplimang till en Smålänning! :)

GRÄV SKÅNE LOSS!! :)

:-( inget ont om småland nu vill inte starta ett inbördeskrig :D:bash:

Posted

Har för mig det är 2:a grp/ 3:e plut.

stämmer

23 1a Alpha cv90

24 2a Bravo cv90

25 3e Charlie cv90

26 4e Delta - Pansarterrängbilsplutonen..

Gott Quinn! vi ligger på samma pluton!

Du kommer bli Foxtrot Charlie Two och jag Echo Charlie One... :/

Ang avveckling, de killarna som kom hem med LA03 hade oxå fått att vi skulle bli avecklingsmission...

Men Hur säkert är detta, har ju läst i trådar om folk som är på HKV och säger att svenskarna ska vara kvar i Liberia?

Vad är rykten och vad är sanning? inga källor eller säkra besked?

nån som är instatt?

FN ger aldrig mandat på mer än ett år i taget, så det kan nog bli i början på nästa år det kommer något beslut.

Beslutet om LA05 har jag för mig jag togs i februari i år

Fast varje Liberiamission har ju varit den sista, tills det kommit beslut om förlängning.

:camo:

Posted (edited)
Jag gjorde ju GU där i 15 månader följt av ett år på trupp. Har nån sorts hatkärlek till granskogen norr om Skåne... :camo:

Smålands djupa skogar är väl trevliga. Såg att du låg på Ing2 01/02. Vilket kompani?

Edited by Jax
Posted
@wigurt

Jahaja, en annan är bosatt i Kristianstad. Gutt med Skånska blod!! :banana

Åker oxå från Skåneland.

:lala: vi skåningar, eller alla längs x2ks färdväg upp till sthlm oxå för den delen, får söka samband innan inryck!

Posted

@wigurt

Jahaja, en annan är bosatt i Kristianstad. Gutt med Skånska blod!! :lala:

Åker oxå från Skåneland.

:baskerHV: vi skåningar, eller alla längs x2ks färdväg upp till sthlm oxå för den delen, får söka samband innan inryck!

får ja vara med ja med då :D:banana fan glad jag är oväntad vändning dagen fick

Posted
Kommer vi få sova halva tiden i tältförläggning,? skräckscenario..

Varför då? Har bott i tält under alla mina missioner och har inget negativt att säga om det! (Bortsett från att det blev lite kallt i Bosnien när det var -15 ute o värmaren la av och att det blev lite varmt i Liberia när AC´n la av och det var +40 utanför). Men utrymmet var grymt!

:D

Ps. Våga Vägra Container!! Ds.

Posted (edited)

Kommer vi få sova halva tiden i tältförläggning,? skräckscenario..

Varför då? Har bott i tält under alla mina missioner och har inget negativt att säga om det! (Bortsett från att det blev lite kallt i Bosnien när det var -15 ute o värmaren la av och att det blev lite varmt i Liberia när AC´n la av och det var +40 utanför). Men utrymmet var grymt!

Ps. Våga Vägra Container!! Ds.

word !!

Det e ju inte tält20 vi snackar om.

Tyckte det var helt ok med tält. Det blir precis så bra som man gör det. Vi hände vintercamo nät över för att hålla solgasset borta, hade ett storbord i mitten av tältet så hela gruppen kunde sitta och ha ordergivning eller bara sitta och snacka eller spela spel m.m. försök få till det i en barre. Byggde till och med en veranda utanför, givetvis med camonät som soltak..

Edited by M21
Posted

Ja, på P7 hade vi SJV tälten på trosskomp o de är något av de bästa färläggningar jag har använt. Lär ju bli riktigt fälttjänsla!

LÄNGTAR NER!!!

Posted (edited)
Ja, på P7 hade vi SJV tälten på trosskomp o de är något av de bästa färläggningar jag har använt. Lär ju bli riktigt fälttjänsla!

LÄNGTAR NER!!!

sjv tälten hade vi också på strvkomp på P4 väfligt funkis även om 20 tälten är mysigare =) skönare värma i dom även om vi nog inte behöver oroa oss för att frysa i liberia

Wigurt som är :D och :baskerFN:

EDIT: alldeles för tidigt fortfarande

Edited by wigurt
Posted
FN ger aldrig mandat på mer än ett år i taget, så det kan nog bli i början på nästa år det kommer något beslut.

Beslutet om LA05 har jag för mig jag togs i februari i år

Fast varje Liberiamission har ju varit den sista, tills det kommit beslut om förlängning.

Var det inte beslut om LA03/LA04 som togs då? Just före 03:an skulle ner.. Diskussionen har varit uppe förr, men när egentligen togs beslutet om LA05? Har det ens tagits?