Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hur mycket saker får man ha med sig ner egentligen?

Mitt inryckningsdatum blev flyttat från 060130 till 060206 vilket passar mig perfekt eftersom jag får tillång till min nya lägenhet 060201.

Någon mer som rycker in 6:e februari och åker från Göteborg?

Vad har du för huvudtjänst? är du gruppchef, stf eller skytt?

/J

Jag är psksold/signalist

• Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

När ska ni söderifrån upp?

Tar ni helgen i sthlm hos polare eller åker ni direkt till Kungsängen? Själv har jag inte bestämt mig än..

Vilket fall som helst får vi väl dra dit på söndagkväll annars kommer vi inte kunna vara på Kungsängen kl 800 (eller man kan komma när som under måndagsförmiddagen kanske?)

Alla från Malmö (eller alla från en stad som ligger ut med spåret till sthlm) kan ju göra sig hörda igen så bestämmer vi oss och bokar vi samma tåg.

:/

/J

Posted

Ta pendeltåg från Stockholms central mot Kungsängen.

Det går från Stockholms central 07:25.

Du är framme vid Kungsängen 07:52.

Kanske kan ju ses någonstans före? Idéer?

Posted

Första tåget från Malmö går 514 och då är man framme vid T-centralen 940

... får väl snacka med Pc om det är lugnt att antingen att sova över på reg eller komma sent.

/Jake

Posted

Första tåget från Malmö går 514 och då är man framme vid T-centralen 940

... får väl snacka med Pc om det är lugnt att antingen att sova över på reg eller komma sent.

/Jake

Du får komma redan på söndag! Så står det i papper jag fått

Posted

Tänk också på att bussen från Kungsängen upp till Granhammar tar 15-20 minuter.

Det är också rätt skönt att hinna hänga av sig lite prylar etc innan själva inrycket drar igång, så det kan vara vettigt att ramla in lite före slaget 8.

Posted (edited)

Då va de bara 22 dagar kvar tills man ska vara på kungsängen då... :rodna: bara jul o lite nyår och sånt mög sen är de dags! :ph34r:

EDIT: glömde en 2 i 22

Edited by wigurt
Posted
När ska ni söderifrån upp?

Tar ni helgen i sthlm hos polare eller åker ni direkt till Kungsängen? Själv har jag inte bestämt mig än..

Vilket fall som helst får vi väl dra dit på söndagkväll annars kommer vi inte kunna vara på Kungsängen kl 800 (eller man kan komma när som under måndagsförmiddagen kanske?)

Alla från Malmö (eller alla från en stad som ligger ut med spåret till sthlm) kan ju göra sig hörda igen så bestämmer vi oss och bokar vi samma tåg.

:baskerHV:

/J

Jag rycker också in 30/1-06 och åker ifrån Malmö. Det bästa är väl att åka upp på söndagen och sova över på regementet så blir det inte så stressigt på måndag morgon :)

En fråga angående blanketten personuppgifter. På den står det att man ska skicka in den inom 10 dagar men i dom andra papperna står det att den skall medtagas vid inryckningen, vad gäller? :baskerHV:

Mvh

Jönsson :camo:

Posted
En fråga angående blanketten personuppgifter. På den står det att man ska skicka in den inom 10 dagar men i dom andra papperna står det att den skall medtagas vid inryckningen, vad gäller? :=o

Mvh

Jönsson :rocketl:

Skicka in den inom 10 dagar! Jag har ringt å fråga. ;)

Posted

En fråga angående blanketten personuppgifter. På den står det att man ska skicka in den inom 10 dagar men i dom andra papperna står det att den skall medtagas vid inryckningen, vad gäller? :huh:

Mvh

Jönsson :baskerFN:

Tack för infon Bigskill! Slapp jag ringa själv :)

Har ni andra också fått en cd skiva med bilder och allmän information om Liberia från

LA05´s rek resa?

Posted

En fråga angående blanketten personuppgifter. På den står det att man ska skicka in den inom 10 dagar men i dom andra papperna står det att den skall medtagas vid inryckningen, vad gäller? :huh:

Mvh

Har ni andra också fått en cd skiva med bilder och allmän information om Liberia från

LA05´s rek resa?

Vafalls? svar nej!

Vad har du för befattning? befattningsgrundande eller har alla andra oxå fått den?

Posted

Finns det nått ljus att sprida över om det är sista mission i Liberia och när vi roterar hem?

Stod inget datum för utryck vad jag förstår.

Posted

Ojoj gubbar, jag är avundsjuk. Vid den här tiden förra året hade man själv lagt in en växel och var beredd att släppa bromsen och ge full gas mot utbildningen inför LA03. Nu har man istället tentor och annat trams att tänka på.

God jul och lycka till med utbildningen och missionen.

:baskerFN::huh:

Posted

Mvh

LA05´s rek resa?

ang de pappret mitt pass är ju förgammalt och de ska ju vara pass uppgifter med där ska ja vänta med att skicka de tills jag har fått mitt nya pass?

Posted

Mvh

Tack för infon Bigskill! Slapp jag ringa själv ,O

LA05´s rek resa?

ang de pappret mitt pass är ju förgammalt och de ska ju vara pass uppgifter med där ska ja vänta med att skicka de tills jag har fått mitt nya pass?

Haha… Sitter nog i samma sits själv när det gäller passet!

Har nu varit till polisen idag och fixat ett nytt.

Får vänta på det nya tills på torsdag.

Och jag ringde och frågade om just det också.

Till svar fick jag att det är viktigt med att dem får det nummer som

står i passet så det gick bra att man skickade pappret när jag fått mitt nya pass.

Jag fick också en fin CD skiva idag!

:):navy:,O

Posted (edited)

Mvh

Jönsson :banghead:

LA05´s rek resa?

Haha… Sitter nog i samma sits själv när det gäller passet!

Har nu varit till polisen idag och fixat ett nytt.

Får vänta på det nya tills på torsdag.

Och jag ringde och frågade om just det också.

Till svar fick jag att det är viktigt med att dem får det nummer som

står i passet så det gick bra att man skickade pappret när jag fått mitt nya pass.

Jag fick också en fin CD skiva idag!

:D:D:D

ofan gutt då vet man de tack ska du ha ,O

Edited by wigurt
Posted
nån mer än jag som e sjukt taggad på att rycka in. bara 41 dagar kvar......

Japp. Nu är det dags snart. Har bokat tågbiljetter idag! :clap:

Posted (edited)
jaha då va de 18 dagar kvar tills de gröna kläderna åker på igen :D:winner::D :P

Själv har man 40! :lala:

Du som kommer rycka in tidigare kan ju höra dig lite för,

och rapportera till oss här som är kvar i det civila! :D

Edited by Bigskill
Posted

jaha då va de 18 dagar kvar tills de gröna kläderna åker på igen :):-(:D :P

Själv har man 40! :lala:

Du som kommer rycka in tidigare kan ju höra dig lite för,

och rapportera till oss här som är kvar i det civila! :)

det är en självklarhet enligt mig :D

jag har dock ett stort frågeteckenhur mycket kosing drar man in i månaden under tiden i liberia? jag har en grundlön på 22700 fattar ingenting av de som står på mil.se med tillägg hit och dit snälla upplys mig! :clap::clap: