Jump to content

Vapenmaskering/Ak


Nifelhel

Recommended Posts

  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@ Nifelhel

 

Grymt bra gjort, svart bälte i vapen maskering.

Nån som vet varför man inte får måla vapnen inom FM?

Det är en enkel regel att ingen får måla vapnet ifråga. Blir enklast så.

 

Att de som kan målar vapnen med rätt färger osv är inte ngt problem. Problemet är när "rebellen" ska måla sitt vapen och måla vapnet rosa med en massa glitter... Eller när GrisKarlsson målar vapnet och vapnets funktion ändras osv. Därför är det en enkel regel att ingen målar sitt vapen.

Link to comment
Share on other sites

Nifelhel: Att fixa svarta fält hade väl bara varit att strunta i att måla vissa delar? :)

Ja men då måste man tejpa å mecka. Lättare att bara blåsa på färgen.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

 

@Ragulin å Flamdämpare

:)

Link to comment
Share on other sites

Nifelhel: Att fixa svarta fält hade väl bara varit att strunta i att måla vissa delar? :)

Ja men då måste man tejpa å mecka. Lättare att bara blåsa på färgen.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

 

@Ragulin å Flamdämpare

:)

Det måste man väl inte, det är väl bara att justera avståndet på vilket du målar samt trycket på munstycket så får du ett frihandscamouflage.

Det behöver ju inte vara kantigt bara för att det är svenskt.

 

The Swede :)

Link to comment
Share on other sites

Tjenis!

 

Bowflage färgen hur matt är den? Ni som vet. Har funderat på att köpa svart färg och matta ner delar av min ak4B. Utav någon anledning fick jag en kanska sliten ak4B. Hur fäster färgen på kolven tex?

 

:banghead:  :banghead:  :D

Bowflage sitter inte så hårt. Enligt uppgift åker den av i ett rejält regn. Blånering, kanske? Eller kanske spis-svärta, finns i dagligvaruhandeln, i vart fall i mina trakter. Fast på kolven lär inget av mina förslag hjälp......

Edited by c3grp
Link to comment
Share on other sites

Ja men då måste man tejpa å mecka. Lättare att bara blåsa på färgen.

Så noga är det väl inte? Det är ju bara att missa ett antal ställen med sprejburken så ser det riktigt combat ut. :wub:

Jag hade hela tiden de här bilderna i huvudet och har efter lite letande hittat dem igen.

http://www.isayeret.com/camo/868.jpg

 

http://www.isayeret.com/camo/camo-11.jpg

Link to comment
Share on other sites

Min tanke med ett ev. ommålat vapen är att minska ir signaturen etc. då kan man inte lämna ytor omålade.

 

Man får helt enkelt måla rubbet och sedan fixa till om man tycker det behövs.

 

Jag tänker även främst att bryta konturer än att verkligen kamoflera i "färgbemärkelse".

Link to comment
Share on other sites

De där som C3grp postade e ju bara FÖR MYCKE`.......... OMG!!! Det är kanske snart dax att arra ett "vallåkra-träffen" för custom-målade vapen?

 

Det hjälper ju inte om man har vapnet i ett 1.25 m långt snöre, man hittar ju inte det i alla fall. Man känner liksom att det rör sig och det slänger omkring, men man SER INTE VAPNET!!!! Så fett!

Link to comment
Share on other sites

Det hjälper ju inte om man har vapnet i ett 1.25 m långt snöre, man hittar ju inte det i alla fall. Man känner liksom att det rör sig och det slänger omkring, men man SER INTE VAPNET!!!! Så fett!

Om man GILLAR sin vapenrem (och dessutom har tillverkat den själv) så tror jag inte det är några bekymmer....men forumets många vapenrems-hatare hade haft betydligt större bekymmer, tror jag! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jag satsar mina slantar på c3grp. :D

Hrm......en viss kapten O på SSK har redan berättat för mig (och alla andra också för den delen, ett av han stående mantran numera, speciellt kul tycker han att det är om flera plutoner står uppställda) att om just JAG "förstör" fler AK4 så kommer han att skicka över mig till RK......och uppriktigt sagt så vill jag inte det...... :D:lala::tveka:

Link to comment
Share on other sites

Jag satsar mina slantar på c3grp.  :D

Hrm......en viss kapten O på SSK har redan berättat för mig (och alla andra också för den delen, ett av han stående mantran numera, speciellt kul tycker han att det är om flera plutoner står uppställda) att om just JAG "förstör" fler AK4 så kommer han att skicka över mig till RK......och uppriktigt sagt så vill jag inte det...... :D:lala::tveka:

RK?

Link to comment
Share on other sites

Nej det enda jag kan se är en kondom, på siktet, som jag inte riktigt vet varför den sitter där.

Det är mynningsskydd till AK5 som numera levereras med AK4B!

Så att vi slipper slå ut tänderna på varandra när AK:n hänger tex på ryggen.

/ :)

 

EDIT:sorry för det korkade inlägget men så går det när man har för brottom när man läser inlägg!! ;-):-(

:o Danne_76 ;-)

Edited by Danne_76
Link to comment
Share on other sites

Nej det enda jag kan se är en kondom, på siktet, som jag inte riktigt vet varför den sitter där.

Det är mynningsskydd till AK5 som numera levereras med AK4B!

Så att vi slipper slå ut tänderna på varandra när AK:n hänger tex på ryggen.

/ :o

Håll dina hästar, mynningskyddet sitter sällan på siktet!?

 

Poängen var nog troligast varför det sitter en huva på siktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...