Jump to content
Sign in to follow this  
Nifelhel

Vapenmaskering/Ak

Recommended Posts

Om man sitter å skiter då?

Då knyter du fast vapnet meddels ett 1,25 m långt snöre; ena änden i vapnet, andra änden i lämplig kroppsdel.

Man lägger ALDRIG vapnet ifrån sig! ALDRIG!

Jag har åtskilliga gånger plockat åt mig vapen som legat övergivna i terrängen; när sedan ägarna har blivit lagom panikslagna har de fått tillbaka sina vapen, men inte förrän de fått in även i reptilhjärnan att vapen dräller man inte omkring sig hur som helst!

:D:D:clap::clap::clap::clap::clap::clap:

Så skall fler göra! att ställa ifrångsig vapnet är dumt!

nu ska jag fortsätta att maskera min bössa. så att den blir mera vit än svart. Sedan blir det en omgång för västen oxå.

Kanske dags att plocka bort maskeringen nu, idessa snöfattiga tider.

vitfyra.jpg

@FK Satan

Vad använder du som maskeringsmedel?

En massa vita tygbitar + ståltråd i massor till bössan. Till stridsvästen blev det på ett liknande sätt. funderar dock på att sy fast kardborreknäppning på de vita delarna så att de går enkelt att sätta fast på stridsvästen. och då i storlek som lilla flerbruksfickan.

So it has begun!

Nu är det gjort, jag bara spraya på skiten. Blev hyfsat funkis, dock spraya jag inte siktet. Det fäster inte så bra på gummi, se på magpulen. Jag använde Hunters specialities Removable Camo paint.

ak_mindre.jpg

@SWERT

Kan du inte hålla reda på ett vapen ska du inget ha!!! :clap:

:clap:

he he gött! Nu blir det special forces i afghanistan nästa för dig. Förbered dig på att prata med skäggiga farbröder och att lära dom hur man käkar med kniv och gaffel samt skiter på porslin........... :clap:

@Nifelhel

Du kommer att få brinna riktigt länge med den bössan, se upp så att du inte självantänder :clap: Ska bli intressant att höra vad vapenteknikerna säger vid GT om bössan :clap:

@Nifelhel köpte inte du fler kulörer av sprayfärgen? Du skulle ju kunna göra "tigerstripes" med typ svart. Känns ovant att se 4:an matt grön, den ser ju nästan modern ut :o

Bra gjort,O

John

Inte nog med att du besudlat ditt vapen med färg så du kommer brinna upp. Du har dessutom en garanterat icke M-nummer märkt vapenrem i ett icke reglementerat fäste vilket garanterat gör att du bär ditt vapen på ett säkerligen praktiskt och stridsvärdeshöjande sätt men ack så oreglementerat sätt.

Stämplas KASS - tilldelas helvetet.

@ Nifelhel

Fy fan va snyggt skulle oxå vilja spraya men jag vet nästan redan ny vad kompch kommer att säga !

Snyggt Nifelhel.

Jag måste säga som SISU att vi vet nog vad vår Kompch skulle säga. :tveka:

Men till B-uppdrag kanske man kan testa. :blink:

Jo till sommarens SIB b uppdrag så ska jag spraya min knallpåk !!!!!

@SWERT

Kan du inte hålla reda på ett vapen ska du inget ha!!! :angry:

har jag sagt att jag inte kan hålla ordning på nån bössa? ICKE!

Nifelhel.......vackert :D:) :)

:angry:

Kul att ni gillar det.

@JohnDoe

Svart färg betyder extra meck, och extra meck betyder mer tid å energi. Och jag är inte villig att lägga ner det på det vapnet. Sen ska det inte se flashigt ut!

@111SskBat

Jag är medveten om att jag kommer brinna upp, ni kommer säkert att få läsa om nån brand i klass med Hindenburg ifrån nån skog i västra sverige snart. Ingen fara i så fall det är bara lilla jag som trotsat sittkisseriet. :P

Och remmen är en Israelisk, och kan inte dem tillverka en rem som funkar. Tja då är det inte många som kan. Man är lagom trött på läderremmen som är ifrån artonhundrafyfansåkallt och som är till för mauser. Här kan svenska soldater springa runt med en skitgammal läderrem till sitt nya plasmavapen med inbyggd söklampa och lasersvärd. Ni fattar poängen!

@Fu Kjellberg och SISU

Vad ska eran kompCh göra då? Döda er? Nä tror inte det va :angry: Man säger ju att det är lättare att be om förlåtelse än att be om tillåtelse.

Jag har camouflerat mitt vapen med färg. Det är mycket säkrare än att sätta dit trasor motsvarande, som kan trassla in sig i vapnet och på så vis påverka funktionen. Färgen är lätt att ta bort och är en färg dedikerad till maskering av vapen. Jag har heller inte gjort någon åverkan på vapnet som skulle göra att vapnet blev osäkert alt farligt.

Guest Andrew

;) WTFG Niffe !

Jag brukar iofs säga det är lättare att be om förlåtelse än att FÅ tillåtelse.

Väl utfört arbete .... lite svarta stripes kan jag faktiskt hålla med om.... det behöver inte vara flashing som du säger med jag är nästan säker på att maskeringseffekten ifält blir ännu bättre då den klassiska vapen-formen suddas ut.

På hösten torde lite brun färg och stripes i brunt komma väl till pass.

Bra jobbat iaf ... klart mycket mer gediget i mina ögon en den helsvart bössan.

I min värld Svart = Länsman som är rädd för skogen och Grönt = Skogsmulle som inte gillar öppna ytor och gärna slipper hus med en massa fönster. :angry:

Edited by Andrew

Ja, du har iaf stått fast vid ditt ord - ditt vapen är nu en veritabel sminkad gris.

Inte för att jag någonsin skulle få för mig att måla min AK4 men bara en liten undran - hur mycket färg gick det åt. Så man vet hur mycket som skall köpas in om skall måla tex åtta vapen.

Förresten - du vet att du förmodligen kommer strypa dig själv med den där remmen. Saknar den M-nummer så tenderar det att bli resultatet. Bara så du vet.

@111SskBat

Jag skulle tippa på att det gick åt ca1/3del -1/4del av burken.

Sminkad gris.. HELL YEAH!

Bra jobbat. :camo:

Förr eller senare kommer det nog någon form av reaktion på vapenmålning från FM. I min lilla värld kan jag inte hitta någon orsak till varför vapenfärg skulle kunna orsaka driftstörningar eller risk för personskador mer än det gängse bruket av tejp/trasor/ståltråd. Eftersom väl valda delar av FM har som en av sina arbetsuppgifter att läsa igenom diverse forum som detta så är jag övertygad om att en reaktion kommer. Mitt motargument är enkelt, Om stridsvana förband dagligen ser att det finns ett behov av målade vapen varför ska inte FM kunna ta till sig den erfarenheten utan att ifrågasätta behovet? Förändringar/förbättringar kommer oftast från de som ser behovet i fält. Återigen, Du har brutit isen och det tycker jag är skitbra gjort.

Ujujuj.... det DÄR hade jag aldrig vågat göra. Rad, man, totally rad! Man kan riktigt HÖRA förmaksflimmret när någon höjdare ser ditt vapen. Kunde lika gärna målat det rosa med självlysande ljusgröna strajps... Eller kommit till uppställning iförd rosa kanindräkt. Du har tagit "steget" precis som Armstrong på månen eller snubben som plockade upp fotbollen och uppfann rugby. En föregångsman, helt enkelt.

Ragulin> :navy: ;) < Nifelhel

Någonting säger mig att ett antal butiker kommer att börja sälja vapenfärger i oväntat stora kvantiteter framöver.......!!! ;)