Jump to content

Telefonförsäljare


JTS

Recommended Posts

@ flak

 

Klockrent klipp men arnold, skrattade så man knappt fick luft :huh:

 

 

:mellow:

 

Jag gillar speciellt att man hör hur luften sakta går ur tanten och att

hon har det riktigt tungt i slutet. Poetiskt vackert klipp...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Här kommer en mp3:a med en av de värsta bortgjordingar jag någonsin hört!

 

 

Världens jobbigaste "försäljare" ringer till Cint

och försöker kränga bluff-lysrör.

 

Kolla var länken går och inse vidden av hans misstag! :huh:

Han spelas in och förevigas. Stor humor i hans taskiga attityd också!

 

Högerklicka och välj Spara Länk som... för det här klippet vill du höra fler gånger!

Va inte otålig, utan lyssna på hela och följ replikväxlingen!

 

:mellow:

 

mp3:a!

Link to comment
Share on other sites

fick den här för några dagar sen.

 

Jag: Hallå

TF:Hej får jag fråga vilket telefonbolag du ringer med idag.

Jag: Jag ringer med comhem!

TF: ahhha men då var det ingenting.

 

hade precist byt från telia till comhem, typ en vecka före det.

lite imponerad av hur lite koll dom har även inom sitt eget företag.

Link to comment
Share on other sites

Ett mycket effektivt sätt att avsluta en marknadsundersökning är att kräva betalt i reda pengar för att delta. Fråga den som ringer upp om han/ hon får betalt för att ringa det här samtalet, och säg att du också vill ha det. Har de någon gåva som svar. Kräv reda pengar.

 

Vattentätt. :Malaj:

 

Stämmer bra det där!

Jag brukar ibland fråga rent ut: Vad tjänar jag på´att ställa upp?

Funkar även på folk som stör en inne på stan med diverse olika frågeformulär.

Link to comment
Share on other sites

fick den här för några dagar sen.

 

Jag: Hallå

TF:Hej får jag fråga vilket telefonbolag du ringer med idag.

Jag: Jag ringer med comhem!

TF: ahhha men då var det ingenting.

 

hade precist byt från telia till comhem, typ en vecka före det.

lite imponerad av hur lite koll dom har även inom sitt eget företag.

 

Med insikt i branschen vet man att att det inte är företagen, utan callcenters, som sitter och ringer. De har listor de har fått från företagen för en tid sedan, och ringer alltså med "gamla" listor där det även kan finnas nyregistrerade NIX-abbonenter till exempel.

 

Du hade med andra ord kunnat ha bytt tre månader innan och fortfarande inte kommit in i systemet.

Link to comment
Share on other sites

fan vad mycket kul man kan ha med en telefonförsäljare. Det är nästa så att jag vill att det ska ringa. Själv så har jag bara råkat ut för en försäljare i hela mitt liv, jag har bara mobil med kontantkort.

Link to comment
Share on other sites

fan vad mycket kul man kan ha med en telefonförsäljare. Det är nästa så att jag vill att det ska ringa. Själv så har jag bara råkat ut för en försäljare i hela mitt liv, jag har bara mobil med kontantkort.

 

Varför slösa din egen och hans tid? Det är ingen som väljer telefonsäljeriet för att de är barn till Satan eller födda onda. Kan du absolut verkligen inte aldrig stå ut med att avspisa någon på 20 sekunder (tar det längre tid är du antagligen en rätt bra kund - en sådan som utan problem låter någon han aldrig pratat med bestämma vad han ska och inte ska köpa/beställa) så finns det ett NIX-register.

 

I övrigt så förstår inte jag hur man kan stå ut med butikssäljare! Fan, har jag tagit mig till affären så är jag ju där för att handla, och det vet de! En telefonsäljare hänger mig inte i hasorna, följer mig till ombyteshytten och säger "de där finns i grönt också" trots att jag klargjort att jag bara skulle köpa ett par blåjeans. De frågar inte om jag ska passa på och köpa strumpor och kalsingar när jag ändå är där, alltid bra att ha?(nejtack jag har underkläder så det räcker!), och de försvinner ur mitt hem sekunden jag lägger på telefonluren igen.

 

...eller är det bara jag? :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=265003

 

Kanske en ljusning i mörkret?

Undrar bara över det där med att det bara är teleförsäljare som har fått godkänt redan innan som skall få ringa upp, hur får man godkänt att ringa?

Ringer man först upp någon och frågar om det är ok att ringa upp och försöka kränga nånting?

Link to comment
Share on other sites

Jehovas vittnen har visst gått å blivit moderna :o

 

Fick nyss ett samtal från dom??

 

"vi undrar om du har tid och prata om viktiga frågor som många människor funderar över"

 

Hmm och dom verkar inte finnas som medlemmar i NIX telefonregistret. :)

 

Får se om dom ringer igen.

 

Ett:

är inte intresserad!

Nej!

HejDå!

 

Håller dom flesta försäljare borta fast jehovas har ju som sport att återkomma gång på gång.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jehovas vittnen har visst gått å blivit moderna :o

 

Fick nyss ett samtal från dom??

 

"vi undrar om du har tid och prata om viktiga frågor som många människor funderar över"

 

Hmm och dom verkar inte finnas som medlemmar i NIX telefonregistret. :)

 

Får se om dom ringer igen.

 

Ett:

är inte intresserad!

Nej!

HejDå!

 

Håller dom flesta försäljare borta fast jehovas har ju som sport att återkomma gång på gång.. :lol:

 

En kompis fick ett sådan samtal. han svarade kort och koncist

"Jag är inte människa. Hejdå"

Link to comment
Share on other sites

Hittade denna på Warpdrive:

 

<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.

<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.

<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.

<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."

<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"

<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.

<Cure> Konstig snubbe.

<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.

<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.

<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...

Link to comment
Share on other sites

fan vad mycket kul man kan ha med en telefonförsäljare. Det är nästa så att jag vill att det ska ringa. Själv så har jag bara råkat ut för en försäljare i hela mitt liv, jag har bara mobil med kontantkort.

 

Varför slösa din egen och hans tid? Det är ingen som väljer telefonsäljeriet för att de är barn till Satan eller födda onda. Kan du absolut verkligen inte aldrig stå ut med att avspisa någon på 20 sekunder (tar det längre tid är du antagligen en rätt bra kund - en sådan som utan problem låter någon han aldrig pratat med bestämma vad han ska och inte ska köpa/beställa) så finns det ett NIX-register.

 

 

 

Jag har läst ditt inlägg flera gånger och jag måste erkänna att jag förstår inte vad du menar, det kanske är jag som är dum i huvet efter många nätters råpluggande och för lite sömn. Jag menade inget illa med mitt inlägg, jag sa ju inte att jag vill att de ska ringa bara för att jävlas med dem. Det jag menade var att man tydligen kan ha mycket kul på deras bekostnad, mer kul än vad jag trodde var möjligt. Dessutom så skrev jag att jag nästan, men å andra sidan det finns tillfällen när jag nästan har fått ett jobb, nästan gjort nått dumt, nästan gjort nått som jag egentligen inte vill. Och faktum är att om jag har tid så pratar jag gärna med en telefonförsäljare om denna är trevlig, och hon som ringde till mig kan intyga att jag faktiskt var väldigt trevlig mot henne, jag tom antog hennes erbjudande om att få ett par strumpor (sedan hämtade jag alldrig ut dem men det beror på att de aldrig hann komma innan jag åkte hem över sommaren). Enda orsaken till att jag inte jobbar som telefonförsäljare själ är för att jag har svårt att prata med främmande människor i telefon (öga mot öga finns det inga problem men på telefon så går det bara inte).

 

Ska vi säga så här: skicka mig ett pm där du förklarar närmre vad du menar för jag vill uppriktigt veta (vuxit upp med att man alltid ska fråga om man inte kan, det är så man lär sig), så kan vi reda ut det utan att vara OT i tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det finns en del myter kring telefonförsäljare. Jag vill avliva några stycken:

 

Myt: De lägger inte på förrän du sagt nej tre gånger.

 

Faktiskt förhållande: De lägger inte på före dig.

 

Myt: Telefonförsäljarna tycker att det är kul att prata med dig som ger uttryck för sin irritation över telefonförsäljare

 

Faktiskt förhållande: Efter att ha lagt på luren muttrar de "Men anmäl dig till NIX-registret då, gubbjävel!"

 

Myt: Telefonförsäljaren vet allt om produkten

 

Faktiskt förhållande: Telefonförsäljaren vet tillräckligt för att sälja produkten.

 

Myt: Telefonförsäljare kan ljuga, så länge de gör det över telefon

 

Faktiskt förhållande: Det kan de inte alls. Men en del är väldigt nära

 

 

Mitt råd till er som vill slippa TF: anmäl er till NIX-registret, och när någon ringer, säg "Nej tack", lägg därefter på luren. Det är det enda som funkar.

 

Och undvik diverse spratt, dumma skämt, utskällningar och annat svineri. Det är hårt arbetande människor ni talar med. Driver ni med bussföraren? Eller poliser?

Link to comment
Share on other sites

Och undvik diverse spratt, dumma skämt, utskällningar och annat svineri. Det är hårt arbetande människor ni talar med. Driver ni med bussföraren? Eller poliser?

 

 

Jag har aldrig upplevt att varken bussförare eller poliser ringer hem till mig

för att försöka lura på mig någon form av produkt eller tigga pengar.

 

Det är mig veterligen frivilligt att vara telefonförsäljare och att dom får inse att folk

inte alltid uppskattar att bli störda.

Klarar man inte mothugg/spratt som teleförsäljare får man ta och hitta sig ett annat arbete/extraknäck :dribble:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Och undvik diverse spratt, dumma skämt, utskällningar och annat svineri. Det är hårt arbetande människor ni talar med. Driver ni med bussföraren? Eller poliser?

 

 

Jag har aldrig upplevt att varken bussförare eller poliser ringer hem till mig

för att försöka lura på mig någon form av produkt eller tigga pengar.

 

Det är mig veterligen frivilligt att vara telefonförsäljare och att dom får inse att folk

inte alltid uppskattar att bli störda.

Klarar man inte mothugg/spratt som teleförsäljare får man ta och hitta sig ett annat arbete/extraknäck :dribble:

 

Nej jag haller helt klart med Ormtunga dar.

 

Det ar svart att fa ett vettigt jobb i Sverige och ska man da javlas med folk bara for att de kanske ar "tvungna" att jobba som telefonforsaljare..

Manga av dem hatar sitt jobb men de har inget val.. Sa var en god medmanniska och tacka vanligt men bestamt nej och lagg pa, och framfor allt, anmal er till NIX-registret om ni inte vill ha nagra samtal.

 

Mvh // Daniel

Link to comment
Share on other sites

Det finns en del myter kring telefonförsäljare. Jag vill avliva några stycken:

 

Myt: De lägger inte på förrän du sagt nej tre gånger.

 

Faktiskt förhållande: De lägger inte på före dig.

 

Ringde en kille idag som undrade vad jag hade för bredbandsuppkoppling. Samtidigt som jag säger att jag har telia, bindningstidkvar samt ska flytta om ca 1 månad och där få stadsnätet så hör jag helt plötsligt bara ett tuuuuuuuuuut i luren. Så alla följer inte de faktiska förhållanden!! :D

För övrigt väldigt dåligt att inte kunna dröja 5 sekunder till o säga tack för att du tog dig tid osv....men kanske fick akutdiarré?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Usch vilken snusförnuftig, knastertorr och skenhelig brorduktig-attityd denna stackars tråd lider av...

 

Själv har jag anmält mig till Nix-registret, så det är med gott samvete jag ber samtliga telefonförsäljare

som ringer hem till mig och stör att dra åt helsingland.

 

Det är mig ett sant nöje att bete mig så drygt jag bara kan mot dessa parasiter!

 

Den som tycker att det är okej att folk ringer hem till dig för att kränga junk bör ta en allvarlig funderare

på sin uppfattning om den personliga integriteten...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte anmält mig till NIX-registret, däremot så har jag hemligt nummer.

Ifall någon försäljare eller opinionsundersökare ringer hem till mig (händer ytterst sällan) så är det första jag frågar varifrån de har fått mitt nummer. Den frågan har jag aldrig fått något bra svar på. En gång påstod en dam från någon anti-knark-organisation (minns inte vilken) att de slumpade fram de telefonnummer de ringde. Henne bad jag dra år H****te.

Link to comment
Share on other sites

Och undvik diverse spratt, dumma skämt, utskällningar och annat svineri. Det är hårt arbetande människor ni talar med. Driver ni med bussföraren? Eller poliser?

 

Den dagen SL ringer till mig och frågar om jag vill åka med bussen eller polisen ringer en gång i veckan och frågar om jag vill anmäla något brott för en kostnad av 100kr i månad så kommer jag även att bli rätt irriterade på dessa. Nu handlar det faktiskt om att jag sitter i mitt hem, med fötterna på bordet, en hand innanför byxorna och slappnar av framför "outsiders" efter att ha gått upp klockan fem på morgonen för att sedan spendera dagen med att jobba arslet av mig för luftfartsverket (som förövrigt söker folk... nått för telefonförsäljarna kanske?) så blir jag störd i min hobbyverksamhet eller mitt lökande av någon icke önskvärd försäljare som vill pracka på mig något i-lands behov i form av strumpor för 69.90 kr.

Jag vill inte bli störd i mitt hem, om jag vill ha en produkt letar jag själv rätt på den produkten, avgör vem som levererar bäst vara för pengarna och köper den.

Telefonförsäljare, jehovas, inkastare.. same shit different name och lika irriterande..

Och om man inte kan få ett bättre jobb, finns alltid mcdonalds eller luftfartsverket (pik till mig själv)...

Link to comment
Share on other sites

Här kommer en mp3:a med en av de värsta bortgjordingar jag någonsin hört!

 

 

Världens jobbigaste "försäljare" ringer till Cint

och försöker kränga bluff-lysrör.

 

Kolla var länken går och inse vidden av hans misstag! :)

Han spelas in och förevigas. Stor humor i hans taskiga attityd också!

 

Högerklicka och välj Spara Länk som... för det här klippet vill du höra fler gånger!

Va inte otålig, utan lyssna på hela och följ replikväxlingen!

 

:angry:

 

mp3:a!

 

HAHAHA!

Vilken jävla idiot som ringde. Jag gillar Anders däremot :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det finns ingen vettig människa som på fullaste allvar hävdar att telefonförsäljning är ett schysst sätt att sälja (i alla fall ingen vettig människa som läst tre år på gymnasium och kan stava till "distansavtalslagen", "psykologi" och "vinstintresse").

 

Men det är även sällan det är ett uppskattat yrke. Jag jobbade ett kort tag på ett callcenter på västkusten, därför att det inte fanns något annat att göra.

 

Samma sak gäller för ungdomarna som arbetar kvar...

 

Att kalla TF "parasiter" är att övervärdera dem. En TF arbetar inte ensam: han/hon har minst ett halvdussin arbetskamrater som gör precis samma sak samtidigt, under överinseende av någon sorts mellanchef.

 

Kan man inte vara litet jävla medmänsklig och vara artig i telefon ska man fan inte skaffa en.

Link to comment
Share on other sites

Kan man inte vara litet jävla medmänsklig och vara artig i telefon ska man fan inte skaffa en.

 

Man har kanske en telefon för att ha kontakt med sin vänner o bekanta? Jag skaffa inte telefon för att folk skulle ringa för o pracka på mig en massa saker.

Och ja, jag e medlem i Nix o har skyddat nr.

 

Slut OT. Vidare diskussion kan göras genom PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jag fick precis ett samtal från nummer: 0133410111 som gjorde mig mäkta irriterad

 

Försäljaren: "Hej mitt namn är Patricia och jag ringer för att du har glömt att aktivera din ungdomsrabatt"

Jag: "På vadå?"

Försäljaren: "Ditt fasta telefoniabonnemang"

Jag: "Jag tvivlar på att ComHem har ungdomsrabatt"

--samtalet bryts-- (luren läggs på)

 

Känns som om detta är ett försök till att bluffa personer att byta teleabonnemang, eller vad tror ni?

 

Jag funderar starkt på att anmäla detta.

 

Tror ni att det är någon mening att anmäla det och vem ska man i så fall anmäla det till?

Link to comment
Share on other sites

Det värsta med telefonförsäljare är att de ofta undanhåller information eller rent utav ljuger. Följande exempel är självupplevda:

 

Exempel 1

TF: Hej, nu när det analoga TV-nätet släcks ner måste du ha en digitaltv-dosa för att kunna se på TV.

Rap: Nope. Jag har kabeltv i huset.

TF: Öhh... jaha. Men tänk på alla program du missar?

 

Fundera på hur detta skulle uppfattas av Dagmar 87 i sitt vardagsrum. Hon hade förmodligen blivit livrädd och hängt på allt som Telesäljaren hade sagt.

 

Exempel 2

Jag funderade på att byta bredband. Den "nya" operatören ringer upp mig och garanterade att bytet skulle bli smärtfritt och funka utan att jag behövde göra något. Första kallduschen blir när jag blir informerad om att det inte finns någon plats i telestationen. (Jag ringde de efter att det inte hänt något på fyra veckor). Jag kommer inte få mitt nya bredband inom någon snar framtid. Andra kallduschen är att den leverantörern jag hade från början har blivit förvirrad av en order som säger att mitt abonemang ska sägas upp. Mitt bredband funkar inte och jag står utan bredband i nästan två veckor innan jag lyckas annulera den "nya" beställningen och återgå till den gamla.

 

Jag hade gärna velat veta att det inte fanns någon plats i telestationen och att jag hade behövt vänta "förmodligen väldigt länge" (som de sa) på att få en plats. Detta kollade inte säljaren på något sätt.

 

Exempel 3

TF: Hej, vill du byta ditt förval?

Rap: Nej.

TF: Men...

Rap: Nej.

TF: OK, vill du ha en samtalspott på 50 kr?

Rap: Tja, vad är haken?

TF: Där finns ingen hake.

Rap: Jag förbinder mig inte till något?

TF: Nej.

Rap: OK, om du vill ge mig en samtalspott på 50 kr så kan du väl göra det.

TF: Great!

 

Tre dagar senare får jag papper där jag ombeds att bekräfta att jag valt telia som förval.

 

Alla dessa exempel gör att jag vill förbjuda telefonförsäljning. Ja, stenhårt kan tyckas men dessa samvetslösare säljare kan snurra upp skärpta människor så vad kan de inte göra då med pensionärer eller så? Telefonsäljarna beklagar sig vilt över att det finns krav på att de måste skicka ut papper till kunderna som kunden i sin tur måste fylla i och skicka in. Detta gör att kunden i lugn och ro kan gå igenom förutsättningarna och ta ställning till erbjudandet.

 

På ett mer personligt plan tycker jag det är för djävligt att min bostad inte kan vara en fristad från försäljningspåhopp. Går jag på stan här i Malmö så får man vada sig igenom säljare som ska kränga en massa skit till dig eller be dig om att bli medlem i någon klubb eller nåt. Hemma vill jag vara fri från en massa försäljningsförsök. NIX täcker det inte tillräckligt bra. Jag vill ha ett totalförbud.

;-)

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet en sida på nätet som har de vanligaste telefonförsäljarnumren upplagad? Vet att jag läste om sidan i någon kvällstidning.

 

Om man nu inte tycker om telefonförsäljare är det ju inte svårare än att lägga på så fort man hör att det är en försäljare, jag tycker inte ens man behöver vara artig. Så gör jag, om jag inte vill skämta med dem, då kan man göra det.. Exempelvis få dem att berätta allt om tjänsten medan man själv gör något annat för att efter ett tag ta telefonen igen o undra om de kan ta allt igen för att man inte lyssnade/la ifrån sig luren... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Vi anmälde oss till NIX för ungefär 6 månader sen och det har ringt en eller två efter det.

Innan ringde det 2-3 gånger i veckan så nog funkar NIX.

De gånger det ringt har jag frågat om jag varit kund hos företaget innan och när säljaren nekat har jag bryskt frågat om dom känner till NIX-registret.

 

The Swede ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jag är egen företagare och blir uppringd säkert 3-4 gånger i veckan av annonsplatssäljare och lika mycket av teleabonnemangssäljare.

 

Rätt kul e det när de, vilkas teleabonnement jag i dag har, ringer och försöker kränga på mig samma abonnemang som jag i dag redan har med den tvärsäkra motiveringen att " vill du sänka dina telefonkostnader med xxx kronor i månaden" lol

 

beroende på att jag sparat mitt telenummer genom åren, vilket för säljaren är en signal på att jag har annan operatör... snacka om nollkoll.

 

Min tid dagtid är ganska dyrbar, för att inte tala om kvällstid, när jag vill vara med mina mest kära... MEN jag har kommit fram till att den uppringandes tid också är dyrbar... alltså de måste ringa ett visst antal samtal per minut och vidare per timme för att fylla någon förbestämd kvot.

 

Så jag har två strategier, om det är en produkt eller tjänst som jag kan tänkas vara intresserad av ber jag dem mejla mig. Då kan jag i lugn och ro jämföra det dom erbjuder med deras konkurrenter. (Det har aldrig hänt att de mejlat, när jag tänker närmare efter)

 

Eller så ber jag dem berätta mer, fortsätter att jobba, ber dem upprepa, förtydliga, spesificera och utveckla i det oändliga. Samtidigt jobbar jag vidare...

 

och du som här ovanför skrev att dom aldrig lägger på före du gör det, du har fel ;-)

dom lägger på...

 

javisstja, vid något tillfälle när de ringt mig hemma har jag sagt mig inte kunna prata just nu, men ge mig DITT hemtelefonnummer så lovar jag att ringa tillbaka senare ikväll när jag får mer tid...

de lade också på...

Link to comment
Share on other sites

NIX täcker det inte tillräckligt bra. Jag vill ha ett totalförbud.

:)

 

Egentligen täcker NIX det tillräckligt bra men, det finns alltid ett men, företagen som sysslar med telemarketing är skyldiga att "tvätta" sina listor med telefonnummer mot NIX-registret för att ta bort de nummer som är NIX-ade. En del företag struntar dock i det eftersom det kostar pengar att tvätta sina listor och tar då hellre smällen att den uppringde svarar "Men jag är faktiskt med i NIX-registret" varpå den som ringer förhoppningsvis ber om ursäkt. Som jag ser det är lösningen att NIX-registret tas över av Konsumentverket istället för att det som idag ägs av en förening av telemarketingföretag. Om KOV hade ägt registret hade de kunnat straffa de som inte tvättar sina listor på ett helt annat sätt än idag eftersom närheten mellan registret och den myndighet som klagomålen kommer in till hade varit närmare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...