Jump to content

Telefonförsäljare


JTS

Recommended Posts

Nu har jag blivit trakasserad av telefonförsäljare tre gånger bara idag!

De ringer HELA tiden! :clap:

 

 

Det finns väl ett nummer man kan ringa för att stryka sig från listorna och bli "osynlig" i deras register men vilket?

 

Vilket nummer ska jag ringa för att få detta att sluta???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

kolla efter nix telecom.

eller be teleförsäljarna att ge dig nummret.

 

jag vet inte om de har skyldighet att uppge det, men jag fick nummret från en teleförsäljare.

kommer dock inte ihåg vilket det var.

ring dit och regga dig, efter någon vecka kommer ett brev som du fyller i en bekräftelse.

gjorde detta i höstas har inte hört av en ända telefonsäljare efter det.

Link to comment
Share on other sites

Jag är också NIX:ad

 

Ibland smiter samtal igenom i alla fall - då har jag ett tips på hur man lägger upp samtalet:

 

Försäljaren:

 

Hej - jag heter Björn-Arne och ringer från ett företag som heter SKITPÅDIG jag har en prudukt här som kan underlätta din vardag samtidigt som den gör dig ekonomiskt oberoende.

 

Fk H:

 

Så du vill sälja något?

 

Försäljaren:

 

Nej - jag vill erbjuda dig en möjlighet.

 

Fk H:

 

Du - jag är lite upptagen just nu. Men om du lämnar ut ditt hemtelefonnummer så ringer jag dig i morgon bitti.

 

Försäljaren:

 

Vi får inte lämna ut våra hemtelefonnummer.

 

Fk H:

 

Ni gillar inte att folk ringer hem till er med andra ord (slänger på luren efter en lång konstpause)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom telsäljare alltid tycks ringa när det är som jävligast hemma (barnen trötta, maten står på spisen etc) är dom tacksamma objekt att avreagera sig på. Jag tror att jag lyckats få mig struken från en del säljares listor bara genom mitt uppträdande i tlf... :)

:o

 

EDIT: VM i svenska...

Link to comment
Share on other sites

Såja såja människor. Det är inte försäljarens fel. Det är företagets där dom jobbar. Inte ska man avreagera sig på de stackars teleförsäljarna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vem försöker jag lura? Jävlas på bara! Jag må gå på Handelsprogrammet, men det är under t.o.m min värdighet att bli telefonförsäljare. Det säger jag.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Givetvis är jag oxå NIX:ad men firmor du någonsin köpt något av får fortfarande ringa, dvs har du för fem år sedan haft DN eller flickvännen köpt något på Yvves Rocher 2001, etc så kan de ringa ostört vidare. Man kan dock kräva att de tar bort dig ur sina register när de väl ringer.

 

Om du registerar dig för tjänster på internet kan man alltid uppge nåt betalsex-nummer som SER oskyldigt ut och uppge adressen till nån jobbig firma tex; nån telemarketing, parkeringsbolag, mostv. :D

 

Har man tur skapar det lite förvirring när chefen skäller ut den stackars 19-åriga telefonförsäljaren för att ringa sexnummer på arbetstid:-)

"Nej nej jag lovar jag ringde bara ett nummer vi har här i listan....ehh han heter Ture Tall och har 040-XXX XXX" :)

Link to comment
Share on other sites

Njaej.... Jag tycker nästan det är att gå lite för långt med de stackars ungdomarna. Även om man naturligtvis kan agera bordellpappa/mamma när dom ringer. :D Det är inget fel i det.

 

Men uppge sexnummer, nej. Jag tycker inte det. Men det är väl för att jag förmodligen komer sluta som en sån istället för officer. Eller också för att jag itne blivit utsatt än.

Link to comment
Share on other sites

sex nr i all ära.

men roligast är det att avfärda telefonsäljare med att tala om att man är upptagen just nu.

säj sedan: men om jag får ditt hemnr så ringer jag dig senare på kvällen så kan du (telefonförsäljaren) få tala om vad du ville

 

i 99% av fallen vägrar säljaren, var på man snabbt frågar "varför?"

säljaren brukar då säja att han/hon är ledig och vill inte bli störd då.

varpå man vrålar i luren:

"just det, jag vill inte heller bli störd av idiotiska telefonsamtal när jag är ledig!!"

har man inte efter detta, en stammande telefonförsäljare i luren, kan det tom vara värt att lyssna på vad de försöker sälja

Link to comment
Share on other sites

Jag har comviq abonnemang på min telefon vilket ger mig bonus på samtalet.

Såhär brukar jag göra:

(TF = telefonförsäljare)

TF: Hej är du intreserad av....

Jag: du, ursäkta, men jag måste gå, men du kan ringa till mobilen på nr:...

TF: javisst det kan jag göra

Jag: javisst, det blir bra, men du får inte spara numret.

TF: javisst, jag ringer dig direkt då.

Jag: javisst jättebra.

 

Sen är det bara att hålla dem på linjen så länge som möjligt, då får jag en jäkla massa bonus. Kna bli upp till en halvtimme ibland =)

Link to comment
Share on other sites

FAN vad sugen jag blir på att driva med dem lite, synd som fan att inga ringer mig, förra året hade jag tur:

 

"Heej, jag ringer från heflo och erbjuder just dig en kräm som gör så att du får en gyllenbrun hy på 24 dagar"

"Jag är inte så intresserad"

"Denna kräm är utvecklad av ololol och du slipper ligga ute under solen längre med denna kräm"

"jag är inte intresserad"

"för bara 24.50 kan du får denna otroliga produkt"

"jag är ne-ger"

"ok, tack för att jag fick störa, hejdå"

Link to comment
Share on other sites

FAN vad sugen jag blir på att driva med dem lite, synd som fan att inga ringer mig, förra året hade jag tur:

 

"Heej, jag ringer från heflo och erbjuder just dig en kräm som gör så att du får en gyllenbrun hy på 24 dagar"

"Jag är inte så intresserad"

"Denna kräm är utvecklad av ololol och du slipper ligga ute under solen längre med denna kräm"

"jag är inte intresserad"

"för bara 24.50 kan du får denna otroliga produkt"

"jag är ne-ger"

"ok, tack för att jag fick störa, hejdå"

HAHAHA! Den satt som en yxa i en rutten staketstolpe! :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Vågar man berätta att man har jobbat som telesäljare? :P

 

Inte någon som fått erbjudande om en prenumeration på Bamsetidningen av en mycket trevlig gotlänning?? ,O

 

Det var tamefan det värsta jobb jag gjort, sitta fem timmar på kvällen med en telefon och vara trevlig.

 

Jag sa upp mig efter en vecka, hatar ju själv att få telefonsäljare på halsen och jag kan inte tvinga folk att köpa massa skit (det var verkligen så man gjorde).

 

John

Link to comment
Share on other sites

Har dock aldrig haft några problem med telefon försäljare... Men å andra sidan så har jag hemligt nummer! Och jag tror att detta kan spela in... vet ju inte säkert men ja´g är övertygad om det...

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Oz, det har inget med teleförsäljning och blockning via NIX att göra. Eftersom du är kund där får de fortsätta ringa även om du är med i NIX.

Dvs du hade fått 100kr i vilket fall som helst.

/Henke

Link to comment
Share on other sites

Oz, det har inget med teleförsäljning och blockning via NIX att göra. Eftersom du är kund där får de fortsätta ringa även om du är med i NIX.

Dvs du hade fått 100kr i vilket fall som helst.

/Henke

Jo, jag vet hur det ligger till. Har själ jobbat som telefonförsäljare för Telia :baskerFN:

Men hade jag inte svarat hade jag inte fått 100:-. Det vet jag säkert.

 

Men som du sa så stämmer det att man fortfarande kan bli uppringd av Telia även om man är med på nix-listan då dessa samtal är klassade som "informationsamtal" och inte försäljning :P

 

 

Ps. Nej, jag jobbar inte med det längre så inga arga PM till mig. Tack.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sen min far skickade in papprerna till Nix har telefonförsäljningarna helt slutat ringa. Sist när vi fick samtal från en försäljare frågade jag om hon visste att vi är med i Nix-registret, hon nekade och avslutade samtalet snabbt. Sedan dess har ingen ringt.

Till Er som är otrevliga mot telefonförsäljaren: varför?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är roligt när dom ringer:

 

Säljare: "hejsan, jag vill prata med den som härnäst fyller år i hushållet"

Jag: "öhhh, (lång paus), öhh, jag vet inte riktigt vem det är"

Säljare: "(paus), nähä... då kanske jag kan prata med dig".

Jag: "Ja, det låter roligt"

Säljare: "Hur stor inkomst har hushållet?"

Jag: "Öhhhh, ingen aning."

Säljare: "(paus) nähä... jag kanske ska ringa tillbaka senare?"

Jag: "Ja, gör det. Lycka till. Hejdå."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...