Jump to content

Telefonförsäljare

JTS

Recommended Posts

Posted

Jaha, så sitter man här med skallebank då

efter ett allt för snabbt och tidigt uppvaknande.

Telefonen ringde och jag har ju inte den vid

sängen så jag hastade upp och svarade.

"Ja hej, jag ringer från Scandinavian Music Club

och undrar om du vill ha en cd gratis."

"Det gör du inte alls, du ringer från ett callcenter."

"Jamen vilken musik vill du ha?"

"Ingen och sluta trakassera mig annars anmäler jag firman."

*Pang!*

Så trevlig är jag på morgonen när det gäller såna

"erbjudanden" för hade jag sagt jatack så hade

jag aldrig blivit av med dom. Vill jag ha en cd

så kan jag köpa den själv. Dessutom är det bara samlingsalbum

som erbjuds och som förblivit osålda en längre tid.

• 2 weeks later...
  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply
Posted

Jag har hemligt nummer..

Men det verkar inte hjälpa helt ut.

Blev uppringd hemma en kväll, sambon svarar och en person frågar efter mig i fullt namn så tjejen trodde det var nån militärherre som ringde och ville prata med mig.

Jag tar luren så är det ett företag som vill sälja strumpor och kalsingar.

Då jag undrar vart han fått tag på detta nummer då det är ett skyddat/hemligt nummer, så börjar han skruva på sig och bli obekväm i luren så när jag frågar ännu en gång vart han fått tag på nummret så svarar han att han inte får säga det.

Då ber jag om att få prata med hans chef, vilket inte gick så klart.

Slutade med att han lade på i örat på mig efter jag började bli irriterad i högre grad på han..

Sen har det mailats till detta företaget men inget svar och inga fler telefonsamtal heller.

:happy:

• 2 months later...
Posted

Min bror skaffade en hemtelefon för ett tag sedan, det ringer ngn varje dag, tills slut så svarar han och hans sambo inte om det är hemliga nummer eller ett speciellt de kan i huvudet.

följande utspelar sig:

Jag är hemma hos dem, brorsan har skaffat xbox360 eller ps3:an, skulle prova det :banghead: !!!!

numret ringer( B=brorsan, S=hans sambo, FE=fireEagle, TF=telefonförsäljare)

S: det är det konstiga numret igen.

B: Svara inte.

FE: jag får svara!!!

B:okej!

FE:(svarar) Hej!

TF: hej! mitt namn är.... ..... och ringer ifrån .... .... ....., jag undrar om du är intresserad av ett bättre elavtal?

FE: Asså, typ, inte....

TF: men du får billigare..(avbryts av mig)

FE: Nää, alltså jag har faktiskt inte tid just nu, men ge mig ditt mobilnummer så ringer jag dig senare när du inte vill bli uppringd?

TF:nja, då återkommer jag hellre, hejdå!

FE:hejdå!

Det roliga är att både min bror och hans sambo hade sagt åt dem att de inte ville bli uppringda av dem, men efter mitt hyss så slutade de ringa :)

denna tråden är guld värd!!! :banghead:

• 2 weeks later...
Posted

Jag gillade mallen, men misstänker att försäljarna har en liknande pga av ett samtal jag fick en gång hem till min fars telefon.

J: Hallå.

TF: Ja hallå, är det Jonas jag talar med?

J: Nej, han är ute just nu.

TF: Jaha, är du frun i huset?

J: ...

Antingen så var det världens elakaste telefonförsäljare eller så finns det massvis med kvinnor med basröst där han kom ifrån.

Posted

Efter några timmar vid luren hör man ibland inte längre "rösten" bara orden, så man vet inte alltid om det är en kvinna eller man.

Posted
Jag gillade mallen, men misstänker att försäljarna har en liknande pga av ett samtal jag fick en gång hem till min fars telefon.

J: Hallå.

TF: Ja hallå, är det Jonas jag talar med?

J: Nej, han är ute just nu.

TF: Jaha, är du frun i huset?

J: ...

Antingen så var det världens elakaste telefonförsäljare eller så finns det massvis med kvinnor med basröst där han kom ifrån.

Själv hade jag samma problem fast lite tvärtom, från någon gång i början på tonåren, vilket säkerligen delats av många andra. Telefonförsäljare antog ständigt att det var min far de talade med, och började pladdra på om de fina erbjudanden deras företag hade innan jag lite tyst inflikade att han/hon kanske ville tala med någon av mina föräldrar. Lite drygt, kan man tycka, men jag brukade lyssna genom det mesta tills det blev för tråkigt i vissheten att det skulle bli desto mer pinsamt för försäljaren då och därtill ta på deras tid. Jag har inte något särskilt välutvecklat hat mot telefonförsäljarna själva egentligen, men om de ska ringa och störa kan man ju få roa sig lite på deras bekostnad.

Jag slipper detta sedan jag flyttade från föräldrarna för några år sedan, då jag inte har en fast telefon numera. Och det vete fasen vad man ska ha en sådan till egentligen, mobiltelefonen duger ju och den enda "försäljare" jag blivit uppringd av på den har varit en från kommunen som erbjudit lite gratis informationspapper.

Posted

Vi har en försäljare som ringer hit 1-2 gånger per dag, varje dag! Han har ringt förut så vi vet att det är en försäljare så nu har morsan startat en kamp.

Det går ut på vem som ger upp först. Hon vägrar svara när hon ser att det är det numret. Det är inne på 4:de veckan nu. :-P

Man kan ju undra vad det är som är så viktigt om de efter 4 veckor, fortfarande ringer varje dag.

Posted

Det lär hålla på tills företaget lägger ner verksamheten, då servern som ringer upp sätter en tid då det ska ringas upp igen när någon inte svarar. Oftast vid olika tidpunkter olika dagar då den försöker pricka in när ni är hemma

• 2 months later...
Posted

Blev uppringd av försäljare från 3 häromdagen...

Personen i telefonen gratulerade mig till mitt val (3) och undrade hur jag tyckte det fungerade.

Jodå, tyckte jag det fungerar väl bra.

Då fick jag frågan om jag visste att man kan ringa gratis till andra 3 kunder, svaret blev nej, det visste jag inte.

Säljaren kontrade då med att det vore väl bra om mina nära och kära hade 3 också.

jodå, tyckte jag, det hade väl varit bra.

Då kom den frågan som fick sleget att levitera till nya höjder...

Om du ger mig dina nära och käras telefonnummer så kan jag ringa upp dem och erbjuda ett fint avtal hos 3!

De ringer Mej och ber Mej om att lämna ut nummer till folk jag känner för att De skall kunna Kränga sina tjänster till dem.

Fy fabian! Lägre än glocalnet!

Posted

Det var något jävla kalsongföretag som ringde oss för någon vecka sedan, vid namn FRONT (jag trodde att det var någonting med försvarsmakten och blev överexalterad), men det gick så här;

"Ah, hej, det är Elin från FRONT." Här blev jag överexalterad och hon hade banne mig en najs röst.

"Ja, tjena!" sa jag.

"Vi har ett erbjudande här, intresserad?" Jag var beredd på att få frågan om att delta i ett militärt program, eller något.

"Jadå, låt höra."

"Mm, vi säljer Y-fronts som sexpack till 249 kr, eller boxershorts för 299 kronor, sexpack också, båda av märket Calvin Klein. Det finns också många andra märken och erbjudanden, intresserad?" Jag var förkrossad. Mina blixtvisioner av mig i M90, hållande i en AK5C och fyra handgranater samt en Pistol 88 med lasersikte krossades lika fort som ett toffla under en STRV 122. Ilskan tog över..

"Nä, det är lugnt, för att jag har ett par på mig redan.."

"Ursäkta?"

"Nä, alltså, det är lugnt, jag har redan ett par på mig.." *klick*

Observera hyperbolen i berättandet, men det blev roligare så :baskerFN:.

Just, fan, den här får man ju inte glömma.. Här så ringde vi dem ;). Telenor hade tidigare en kampanj där om man kunde få dem att säga "nej", hade man chansen att vinna en resa. Så jag och min polare skulle försöka med det - hur maxat är det inte att få en resa efter att man fått dem att säga nej, kom igen? ;)

Så, vi ringer Telenor.

GF: Jag, för fan!

O: Offret

O: Hej, Emelie från Telenor här, vad kan jag stå till tjänst med?

GF: Tja! Jag ville fråga er om man kunde få en JAS-39C Gripen med ölbryggarmaskin och penisattrapp med erat absolut dyraste abonnemang?

O: Förlåt?

GF: MEN ÄR DU DÖV, ELLER? Får man en SAAB Aerosystems JAS-39C Gripen med ölbryggarmaskin och penisattrapp med erat dyraste abonnemang?

O: Eehh.. Jag tror att..

GF: Du, tro inte, ge mig bara ett jävla svar *klick*.

Jävla bitch :P

edit:

I framtiden gör du ett inlägg istället för tre på raken, så slipper jag offra min dyrbara tid till att editera och radera...

*Slog ihop, och raderade trams*

//Yman, BlåGul

Posted

Jag har överlåtit telefonsvarandet i hemmaluren till min betrodda assistent faxmodemet.

Verkar som om uppringningsdatorerna är smarta nog att känna igen det som ett faxnummer och stryka numret ur deras listor.

Modemet svarar på femte signalen så jag hinner svara om jag vill men det har blivit färre "skräp" samtal

Posted

Jag är inte "NIX:ad".

Jag ser varje samtal från en telefonförsäljare att göra dagen lite roligare

Kör oftast med att jag låter sjukt intresserad och säger åt snubben att berätta mer om produkten och mitt i allt bla bla bla så lägger jag på. Då brukar dom fatta.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Jag hade faktiskt nöjet idag att tala med en snäll försäljare. Hon ville sälja bredband med ADSL 2-standarden. Men när jag påpekade att "Tack för påringningen men vi går och väntar på att få fiber till vårt område" så greppade hon hinten snabbt genom att inse att vi nog inte vill lägga ut pengar för ett nytt modem då och framför allt inte vill binda oss någon längre tid. Så hon önskade God Jul och anslutade samtalet. Det finns hopp. ;-)

/J

• 3 months later...
Posted

Säljare i all ära. Vad jag retar upp mig på är köpare. Köpare på ställen som Blocket. Observera att detta långt ifrån gäller alla!

När man har annons ute, och någon ringer upp och säger att dom är intresserade men inte har bestämt sig och lovar att ringa tillbaka inom (t.ex.) en timme. Men sen hör inte människan av sig - alls. Trots att de har både mitt telnr och min e-postadress. Jag tycker det hör till vanligt folkvett att man gör det.

Och sedan dess prutare. Suck. Om man i en annons skrivit "prutat och klart". Vad är det folk har så svårt att fatta med det.

Köpare: bla bla bla.

Jag: bla bla.

K: Ok då säger vi 300:- (står 350:- i annonsen).

Jag: Eh, nej. 350 är priset som gäller.

K: Aha, bla bla bla bla

Jag: bla bla

K: Men då kommer jag och köper den, 300:- sa vi va?

Jag: Nej, priset som står i annonsen, och som jag nyss sade gäller fortfarande (viss irritation hörs säkert här).

K (surt): Jag får se om jag återkommer.

Jag (mycket tyst): Nej tack, gör inte det. (hörbart): Mmm, vi säger så.

Och på samma sätt vid ett annat tillfälle, när vi varit överens i telefon, så försöker köparen pruta när han ska lämna över pengarna. Det krävs mycket självkontroll för att inte be honom gå därifrån.

• 3 months later...
Posted

En tant från Glocalnet ringde precis och skulle ge mig lägre abbonemangskostnader per månad gentemot Telia.

Först lät det som att hon ringde på uppdrag från Telia och berättade detta (inget ord om Glocalnet så långt).

Man var ganska godtrogen i början men av vana så gör jag aldrig upp om något på telefon, så jag bad henne skicka papper istället. När hon började prata om att man skulle godkänna så frågade jag för vem hon jobbade för och då kom det fram: Glocalnet!

Då blev jag full i fan för det kändes som jag blev lurad (av att hon inte berättade hela sanningen) och började prata mig varm om Telia. Man riktigt hörde frustrationen i andra änden av luren då hon trodde att hon hade nappat en ny kund, men den gled undan i sista stund. En kul höjdpunkt var när jag pratade om Telias support och deras öppettider och Glocaltanten hävdade att Telia bara hade öppet till 18.00, för det visste hon för hon hade jobbat där! Kul nog så har Telia öppet ett antal timmar längre än så, så Glocaltanten tappade mitt hela förtroende där.

Samtalet avslutades med en smutskastningsmening om Telia och jag tackade för mig.

Hej och hå!

Posted

Många många telefonare pratar jag med varje idag, och idag ringde en riktigt konstigt:

Välkommen till bla bla bla

- Tja jag heter Stefan, finns det någon där som vill prenumerara på dagens industri?

Du får återkomma nästa vecka, och prata med xxx xxx

- *suck* *stön* *suck* *otrevlig ton* Jahå då vet jag... *klick*

Posted

Visst är det underbart när dessa små knoddar ringer. Jag brukar alltid svara 45 Infanteribrigaden och sedan svara "Möpigt" på deras tramsfrågor... fan vad roligt det är när de ringer :dong:

Posted

Jag fick en som ringde och skulle sälja en programvara för hemmabruk (kommer inte ihåg vilken det var), men till grejen hör att jag hade just varit ute och kollat på den för en kundsräkning och insett att den inte funkade för kunden.

Så här gick det...

S: - Hej, jag heter xxxx och skulle vilja sälja produkt. Bla bla bla.

J: - *Lyssnar tålmodigt* Det låter ju jättebra, men fungerar den på Windows 2003 Server 64-bitars?

S: - Ja, den fungerar på ALLA hemmasystem med Windows.

J: - Så du garanterar att den fungerar på mitt system? Utan några problem?

S: - Ja, det sa jag ju.

J: - *Kontrade snabbt* Jag arbetar som IT-tekniker och har fått information om att denna produkt inte har stöd för varken serversystem eller 64-bitar.

S: - *smått sur på mig nu* Var har du fått den informationen?

J: - Från DERAS EGNA säljare och från DERAS hemsida.

S: *la på luren i örat på mig*

Posted

Iofs ingen telefonförsäljare men jag tror det var Glocalnet som i våras stod inne hos OnOff och försökte få kunderna att teckna sig för deras IP-telefoniabbonemang. Jag sa då att jag inte var intresserad då jag vet hur dåligt det fortfarande fungerar, som exempelvis att när det blir strömavbrott så slutar telefonen att fungera osv. Säljaren lät då inte alltför imponerade och undrade hur jag kunde ha den inställningen. Svaret från min sida blev ju att jag jobbar med saken. Då blev han lite intresserad och undrade var jag arbetade. Ericsson sa jag och det förbluffande svaret jag fick tillbaka var att "Ericsson sysslar ju inte med sånt här"! Snacka om hyvla ned den eventuella kunden och dissa mitt jobb. :dong:

Posted

Försäljare: Hej, pratar jag med XXXX?

Eskil: Nej, han är inte hemma.

Försäljare: Jasså, var är han då?

Eskil: I Australien

Försäljare: Vet du när han kommer hem?

Eskil: Om sex månader.

Försäljare: Jaha, tack då...

Då vet man att just den försäljaren inte kommer att störa en igen på ett halvår.

• 3 months later...
Posted

Det ringde precis en telefonförsäljare som ville "ge" mig kalsonger. Som ett erbjudande liksom.

Jag argumenterade emot att detta inte kunde löna att skänka bort kalsonger på något sätt sig varvid kalsongtjejen insköt: "Kan jag få prata till punkt eller?"

H svarade: "Egentligen inte", och lade på :banana

Posted

Straxt efter att jag gift mig, men innan vi anslutit oss till NIX-registret, ringde en försäljare och sökte min fru. Han frågade efter henne och använde flicknamnet.

Följande ordväxling utspelade sig:

- Hej jag heter... ringer från... och söker...

- Tyvärr finns hon inte längre med oss. Kan ni vara snälla och sluta ringa?

- *pinsam tystnad* Förlåt, jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Och säljaren lade på...

Ja, jag vet att det var mycket smaklöst och elakt. Men det kändes skönt att klämma åt en fridstörare!

• 4 months later...
Posted

Det ringde precis en telfonförsäljare som erbjöd en tjänst som spärrade samtal från...

Just det TELEFONFÖRSÄLJARE.

Är inte det en tankevurpa så säg :happy:

/martinator

Posted
Det ringde precis en telfonförsäljare som erbjöd en tjänst som spärrade samtal från...

Just det TELEFONFÖRSÄLJARE.

Är inte det en tankevurpa så säg :happy:

/martinator

"För x antal kronor så ringer vi aldrig igen..."

Posted

Det ringer nästan bara tjejer till mitt jobb och skall sälja saker till mig hela tiden. Även fast samtalsfrekvensen har sjunkit med typ 500% sen jag började med min senaste taktik.

I alla fall. Många tjejer har bra telefonröst, men de kanske inte är så fina i verkligheten. Så jag brukar fråga efter deras privata telefonnummer eller bilder om de låter gulliga.

Första gången man frågar så försöker de bara skämta bort det, men jag brukar vara enträgen och avbryta deras säljsnack. När de nobbat mig en 3-4 gånger börjar jag spela lite stalker psycho och höja rösten lite. Det funkar även bra att lägga på lite gubbflås i mellan. Ingen har försökt sälja toner eller torkpapper till mig på över ett år nu. Jag är nog märkt med totalpsycho i deras register.. :happy:

Jag har ännu inte provat detta på någon kille. Det tar emot lite... Ska försöka prova nästa gång..

• 2 weeks later...
Posted

Idé

*RING*

- Hej mitt namn är Nalle Puh och jag ringer ifrån Kalle Anka, Har du mamma eller pappa hemma?

- Ja men dom är på ovanvåningen vänta så ska jag byta telefon.

*KLICK*

Sen kan ju dom sitta där och vänta tills dom fattar att man har lagt på

Funkar till alla sorters säljare.

Oh mitt hjärta håller nog på att gå upp i limningen

Jag har bestält lite Militärt Material ifrån ÖoB och dom sa att dom skulle ringa till mig för att bekräfta beställningen

*pling*

- Hej mitt namn er pekka heino och jag ringer ifrån Överskottsbolaget i Skänningen, Jag söker Petter Nicklas.

(Just nu var jag sekunder ifrån att lägga på¨men när telefonen nästan slår i klykan så kommer jag på. Visst fan därför

-Pust... Ja dt är jag det

- Jag ringer för att få bekräftat att du har beställt (de och de och de) för ett värde av 1250 kr stämmer det?

- Ja för tusan.

- Ok då kommer det hem till ditt lokala ÖoB inom en vecka.

Fy fan vad jag var svettig efter det nästan ödestigrande misstag :)

• 1 year later...
Posted

Heh.

En tjej från Energibolaget Sverige ringde och tänkte sig få tillbaka mig som kund. Min öppningsfras blev i stil med "Hej" Vad trevligt att du ringde, jag har inte bråka....*harkel*pratat med en telefonförsäljare på länge".

Efter en snabb fråga om vilket bolag och avtal jag hade så kände hon att hon inte hade mer att hämta. Skulle gissa för att jag antingen nog verkade vara en bråkig kund eller så var Energibolaget Sverige klart dyrare. :Malaj:

Posted

Viasat ringde och försökte pracka på mig ett dyrare abonnemang häromdagen:

Jag: "Så man behöver verkligen inte göra något val efter de 6 testmånaderna?"

Säljare: "Mmmm... verkligen inte."

Jag: "Och du vet att jag kommer få en prishöjning på mitt nuvarande abonnemang i augusti?".

Säljare: "Mmmm... jo.. jo då, så är det."

Jag: "Ok, skicka mig det här skriftligt ska jag fundera på't."

Visade sig självklart att det hon sagt inte stämde. När jag ringde Viasat och påpekade det lät dom inte nöjda. Undrar om säljarna är intagna externt, medan support-personalen inte är det?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...