Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Pga av att det kanske var en för svår bild så kommer jag ge ut en ledtråd varje dag tills någon knäcker den. :wub:

Dagens ledtråd: USA

Posted
Kan det vara ett kinky foto på en BMP-3:a?

Nej det är inte en BMP-3, men jag skulle gärna vilja veta hur du kom fram till det svaret. :lol:

Guest strvkomp
Posted

Då gissar jag att den är en uppochnedvänd T-62 som är halvt begraven i sand och det man ser är den fjärde bandtungan på ett eroderat drivhjul. Det måste vara det!!

[*mutter*]

kass bild!

[/*mutter*]

Guest strvkomp
Posted

@Lilla gubben

Nu gäller det att kunna skilja på ***** och morötter. Att dra upp en oskarp, ljusbrun bild på 0,5 x 0,5 cm, som lika gärna kan vara en torkad skithög som en BMP är osportsligt.

Att sen de som kan absolut mest, inte ens brytt sig om att gissa på din bild, kanske om ngt borde säga DIG någonting om kassa bilder...?

Att lägga upp bilder ur knepiga vinklar på Sveriges kanske mest omtalade stridsfordon är utmanande, men ändå inte speciellt eftersom de enkelt löstes efter begränsad tid.

Så min nästa gissning är att bilden visar Tutankhamuns stridsdroska....

Posted
@Lilla gubben

Nu gäller det att kunna skilja på ***** och morötter. Att dra upp en oskarp, ljusbrun bild på 0,5 x 0,5 cm, som lika gärna kan vara en torkad skithög som en BMP är osportsligt.

Att sen de som kan absolut mest, inte ens brytt sig om att gissa på din bild, kanske om ngt borde säga DIG någonting om kassa bilder...?

Att lägga upp bilder ur knepiga vinklar på Sveriges kanske mest omtalade stridsfordon är utmanande, men ändå inte speciellt eftersom de enkelt löstes efter begränsad tid.

Så min nästa gissning är att bilden visar Tutankhamuns stridsdroska....

Om du skulle må så mycket bättre så:

guiz2_bild_2.jpg

Posted
Kan det vara ett kinky foto på en BMP-3:a?

Nej det är inte en BMP-3, men jag skulle gärna vilja veta hur du kom fram till det svaret. :/

Tja? Tänkte Kuwait och rektangulär lucka. Typ kinky foto innefrån, snett uppåt på höger sidans bakre utstigningslucka. Så illa var det väl inte tänkt. :lol:

Guest strvkomp
Posted

ok ok...

Då gissar jag att det är Nektanebos den II:s droska, eller, en HMMMV sed inifrån...?

Posted

@Strvkomp

Det är varken Nektanebos den II:s droska eller en HMMMV, eller menade du denna?

Efter som jag har varit borta i tre dar så kommer tre nya ledtrådar:

1: Ett av dom två länderna jag tidigare har nämnt har varit med och utvecklat fordonet.

2: Båda länderna har köpt in ett antal fordon ifrån samma fordonsfamilj som det som visas på bilden.

3: Fokusera på överdelen på bilden......

Och om ingen har knäckt den tills på söndag så slänger jag upp en ny bild av samma fordon, fast i en annan vinkel. :o

Posted (edited)

Okej. Den sista ledtråden var bra, och bara för det kom jag på vilken tråd du talade om tidigare.

STRYKER 8-WHEEL DRIVE ARMOURED COMBAT VEHICLES

Edited by Sg Toll
Posted
Piranha? Eller är det en LAV?

Det är inte en LAV eller en Pirahna, jag sa att den hade anknytning till Schewiz inte att den tillverkas där.....

Ny förbättrad bild kommer om en stund. :sniper:

Posted
Dagens ledtråd:

Kan ha en kopplig till Schewiz, fast ändå inte.....

En banddriven schweizer-ost av pansar?

Hade varit en syn det också. :sniper: