UAV Posted April 11, 2005 Report Posted April 11, 2005 Jag tror att jag har varit med tillräckligt länge för att inse att denna bild blir (alltför) svår. Quote
Mattsson Posted April 11, 2005 Report Posted April 11, 2005 Pga av att det kanske var en för svår bild så kommer jag ge ut en ledtråd varje dag tills någon knäcker den. Dagens ledtråd: USA Quote
stridspitt90 Posted April 11, 2005 Report Posted April 11, 2005 Kan det vara en så däringa HUMMWE eller va det kallar manicken ? Quote
Stella-Polaris Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 Kan det vara ett kinky foto på en BMP-3:a? Quote
Mattsson Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 Kan det vara ett kinky foto på en BMP-3:a? Nej det är inte en BMP-3, men jag skulle gärna vilja veta hur du kom fram till det svaret. Quote
Sytare Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 M9 Armored Combat Earthmover (M9 ACE)? Quote
Guest strvkomp Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 Då gissar jag att den är en uppochnedvänd T-62 som är halvt begraven i sand och det man ser är den fjärde bandtungan på ett eroderat drivhjul. Det måste vara det!! [*mutter*] kass bild! [/*mutter*] Quote
Mattsson Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 Det är varken en M9 ACE eller en nergrävd T-62. @Strvkomp Du ska inte säga något om kassa bilder. ;) Quote
Guest strvkomp Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 @Lilla gubben Nu gäller det att kunna skilja på ***** och morötter. Att dra upp en oskarp, ljusbrun bild på 0,5 x 0,5 cm, som lika gärna kan vara en torkad skithög som en BMP är osportsligt. Att sen de som kan absolut mest, inte ens brytt sig om att gissa på din bild, kanske om ngt borde säga DIG någonting om kassa bilder...? Att lägga upp bilder ur knepiga vinklar på Sveriges kanske mest omtalade stridsfordon är utmanande, men ändå inte speciellt eftersom de enkelt löstes efter begränsad tid. Så min nästa gissning är att bilden visar Tutankhamuns stridsdroska.... Quote
Mattsson Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 @Lilla gubben Nu gäller det att kunna skilja på ***** och morötter. Att dra upp en oskarp, ljusbrun bild på 0,5 x 0,5 cm, som lika gärna kan vara en torkad skithög som en BMP är osportsligt. Att sen de som kan absolut mest, inte ens brytt sig om att gissa på din bild, kanske om ngt borde säga DIG någonting om kassa bilder...? Att lägga upp bilder ur knepiga vinklar på Sveriges kanske mest omtalade stridsfordon är utmanande, men ändå inte speciellt eftersom de enkelt löstes efter begränsad tid. Så min nästa gissning är att bilden visar Tutankhamuns stridsdroska.... Om du skulle må så mycket bättre så: Quote
Stella-Polaris Posted April 13, 2005 Report Posted April 13, 2005 Kan det vara ett kinky foto på en BMP-3:a? Nej det är inte en BMP-3, men jag skulle gärna vilja veta hur du kom fram till det svaret. Tja? Tänkte Kuwait och rektangulär lucka. Typ kinky foto innefrån, snett uppåt på höger sidans bakre utstigningslucka. Så illa var det väl inte tänkt. Quote
Guest strvkomp Posted April 13, 2005 Report Posted April 13, 2005 ok ok... Då gissar jag att det är Nektanebos den II:s droska, eller, en HMMMV sed inifrån...? Quote
Mattsson Posted April 15, 2005 Report Posted April 15, 2005 @Strvkomp Det är varken Nektanebos den II:s droska eller en HMMMV, eller menade du denna? Efter som jag har varit borta i tre dar så kommer tre nya ledtrådar: 1: Ett av dom två länderna jag tidigare har nämnt har varit med och utvecklat fordonet. 2: Båda länderna har köpt in ett antal fordon ifrån samma fordonsfamilj som det som visas på bilden. 3: Fokusera på överdelen på bilden...... Och om ingen har knäckt den tills på söndag så slänger jag upp en ny bild av samma fordon, fast i en annan vinkel. Quote
Mattsson Posted April 16, 2005 Report Posted April 16, 2005 Dagens ledtråd: Kan ha en kopplig till Schewiz, fast ändå inte..... Quote
Sytare Posted April 16, 2005 Report Posted April 16, 2005 (edited) Okej. Den sista ledtråden var bra, och bara för det kom jag på vilken tråd du talade om tidigare. STRYKER 8-WHEEL DRIVE ARMOURED COMBAT VEHICLES Edited April 16, 2005 by Sg Toll Quote
Mattsson Posted April 16, 2005 Report Posted April 16, 2005 Okej. Den sista ledtråden var bra!STRYKER! FEEEELLLLLL!!!!!! Quote
Mattsson Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Piranha? Eller är det en LAV? Det är inte en LAV eller en Pirahna, jag sa att den hade anknytning till Schewiz inte att den tillverkas där..... Ny förbättrad bild kommer om en stund. Quote
Mattsson Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Exakt samma fordon fast en annan vinkel: Och ingen ledtråd idag. Quote
GrodanBoll Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Dagens ledtråd:Kan ha en kopplig till Schewiz, fast ändå inte..... En banddriven schweizer-ost av pansar? Quote
Mattsson Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Dagens ledtråd:Kan ha en kopplig till Schewiz, fast ändå inte..... En banddriven schweizer-ost av pansar? Hade varit en syn det också. Quote
PingisÖga Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 M109 Paladin kanske? Har för mig att Schewiz hadde den inom sin armé.. men det är en ganska vild gissning Mvh//Anders Quote
Recommended Posts