Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Luckorna skriker Fuchs så min andra gissning är att det är en Fuchs variant med höjt tak.. Genom luckan syns saftblandaren och är det inte en öppen dörr som man skymtar i sista bilden?

Edited by Stella-Polaris
Posted
Luckorna skriker Fuchs så min andra gissning är att det är en Fuchs variant med höjt tak.. Genom luckan syns saftblandaren och är det inte en öppen dörr som man skymtar i sista bilden?

Snygg utläggning men tyvärr fel.

Dagen ledtråd:

Belgien

Posted
Nej

Dagens ledtråd:

Jugoslavien

:lol:

Måste rätta mig här det skall vara Slovakien och inte Jugoslavien.

Dagens ledtråd:

General Dynamics

Posted

Jaja, då får jag väl svara då, så tråden får nytt liv...

Antar att nästa ledtråd skulle bli Österrike och då blir svaret:

Pandur

Som händelsevis tillverkas av Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeug AG, vilket ingår i General Dynamics.

/Ace B)

Posted
Jaja, då får jag väl svara då, så tråden får nytt liv...

Antar att nästa ledtråd skulle bli Österrike och då blir svaret:

Pandur

Som händelsevis tillverkas av Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeug AG, vilket ingår i General Dynamics.

/Ace B)

Självklart är det en Pandur :baskerHV:

Mer exakt en Pandur Ambulance:

pandur7.jpg

pandur6.jpg

@Ace

Vad tog du det på?

Posted (edited)

Ledtrådarna... www.generaldynamics.com

Tillverkaren hade ju tagit upp en del referenser på vilka som har köpt fordonet, bl a Kuwait, Slovakien och Österrike, vilket inte är den vanligaste kombinationen på köpare av ett system. B)

/Ace (som säger "pass" på nästa bild. Jag kommer inte att ha tillgång till någon dator på några dagar)

Edited by Ace
Posted

Ace, då hoppar jag in i ditt stället med en liten bild:

quiz-pic.jpg

Jag vill veta typbeteckningen på detta fordon.

Posted

Är det jag som lagt upp en för svår/dålig bild eller har intresset för den här quizen svalnat?

Det kanske har blivit så nu när vi vanliga dödliga har försökt dyka in med bombmattor av gissningar och det bli't fel.

Posted
Är det jag som lagt upp en för svår/dålig bild eller har intresset för den här quizen svalnat?

Det kanske har blivit så nu när vi vanliga dödliga har försökt dyka in med bombmattor av gissningar och det bli't fel.

Ledtråd?

Posted (edited)

Nej. Det är inte ryskt, det är ett västerländskt fordon som finns i ett antal varianter.

På bilden finns två igenkänningspunkter, den ena visar vilket sorts fordon, och den andra vilken variant av fordonet det handlar om.

Edited by Sg Toll
Posted

quiz-pic2.jpg

Då bjuder jag på en liten större bild, och även om det inte är en öststatspryl så har i alla fall jag drabbats av det under en igenkänningsövning.

Lös det här nu, eller så kommer jag göra så här på riktigt: :D

Posted (edited)

Sista ledtrådarna:

# Det är ett hjulfordon, det stämmer.

# Det är ett västfordon.

# Fordonet är amfibiskt

Får jag inget riktigt svar idag så släpper jag orginalbilden och nästa fråga fri.

Edited by Sg Toll
Posted (edited)

Nej

Titta tillbaka på ledtrådarna jag redan gett och lite på bilderna så lär ni väldigt snabbt kunna träffa rätt.

Edited by Sg Toll
Posted
Canadian Bacon.. Bison menar jag..

Deras Grk-variant

/E

Sorry Erik. Inte med den överbyggnaden...

Posted

Känns som om man ska lägga ner det här :dong:

Det är inte grk-varianten.

Sista ledtråden: Detta är den enda vagnen i familjen som kan bogsera bärgningsvagnen i samma familj...

Posted (edited)

Okej. Nu lägger jag ner den här quizen. Trodde att Erik_G skulle klämma den förut och jag hade t.o.m. skrivit ett "Grattis du vann"-med bild och allt i ett annat fönster, klart att slänga in när nå'n klämt det.

Nåja. Fordonet är USMC's LAV-L.

lav-l2.jpg

Det är logistik-varianten av LAV-familjen, och även om den har samma öppning ovantill som GRK-varianten så har L-varianten ett högre lastutrymme och som ger en mera buktande profil. Även om LAV-R kan bärga och bogsera alla LAV-varianter så kan LAV-L bogsera LAV-R'n. Amfibiska fordon och allt sån't där.

Jag lämnar frågan och den quizen till forumets riktiga pansarfetichister, men Erik_G var väl närmast så han kan väl ha första tjing eller nå't.

Sg Toll

PS.

Här är en bild på en LAV-M så ni kan jämnföra:

lav-m2.jpg

DS.

Edited by Sg Toll
Posted

Då skakar vi liv i tråden =)

Vad har vi här ? För de som gissar fyllesjuk anka så kan jag på en gång säga att det är fel =)

222.jpg

HrH

Posted

Inte en gissning på 9 timmar vad är detta ???

Okej, en ledtråd :wub:

Detta fordon fick aldrig slåss i det krig det var avsett för.

HrH

Posted

Okej då drar vi en ny leftråd =)

Vi har en gissning på en KöningsTIGER, fordonet är faktiskt ett slags "kattdjur", men inte en köningstiger =)

HrH