Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vad kan detta vara?

Tar chansen att lägg in en bild.

Jag lär aldrig få möjlig het annars, är tvär kass på pansar. :(

hmmm.jpg

Edited by gislemark
Posted

M-24 Chaffee, om man får gissa en gång till? Annars ber jag att gislemark ursäktar och stuntar i min gissning!

Misstänker dock att du redan har fått rätt svar i och med att the Sweede har gissat... ;)

Posted

Det är helt klart en vagn byggd på M113-chassie och med tanke på texten på instrumentpanelen säger jag att den är norsk.

Min gissning blir därför NM142 Rakettpanserjager TUA (Tow Under Armor)

Det vi ser är främre högra hörnet av stridsrummet, det svarta handtaget är precis framför vagnchefsplatsen.

Längst in i hörnet ser vi ena länkarmen till rampens låsning.

The Swede :lol:

Posted

Okej, kör en lite annorlunda.

Imorgon 21.00 börjar filmen "I sanningens namn" på 3an, vilken stridsvagn är det som amerikanarna egentligen använder i filmen?

:)

Posted
Får väll ge The Swede rätt.

Vagnen är iofs Dansk men det var åtmistone rätt värdsdel ;)

BILD

[Gnällspik mode ON]

PNMK M/92 är byggd på ett M113 chassit men har ett nytt torn, den är även tillverkad i Danmark, så då borde jag få rätt. :D ;)

[Gnällspik mode OFF]

Posted

Låt inte denna trevliga tråd vila, mina vänner! Även om jag inte är blågul, och dessutom är rikskass på alla konservburkar på larvfötter, så tar jag ändå initiativet till att nominera Mats till segraren för denna omgång. Och om du inte har möjlighet att bidra med något nytt kryptiskt foto föreslår jag att vi bollar bollen vidare till vår finske broder A2 som uppenbarligen har haft koll på denna tingest sen den först lades ut, även om han har hållit sig för god för att komma med en "gissning".

Så, Mats eller Aller A2, -dags att sparka lite rumpor men en ny, väl vald bild!

Hoppas inte Blågul misstycker med denna maning...

Posted

Då skrammlade HrH till i sin bildlåda och fann följande bild

testbild050611.jpg

Det är en liten bild ok, men jag hade inte tänkt att det skulle vara så J-a enkelt denna gång...

Ledtråd vi ser litegrann av mittendelen på detta fordon, bild tagen på vänstra sidan av fordonet ...

HrH

Posted

Svar på gissning ...

Om det skulle vara en BMP vilken sortmang på detta "fordon" skulle bilden föreställa ?

HrH

Posted (edited)
Svar på gissning ...

Om det skulle vara en BMP vilken sortmang på detta "fordon" skulle bilden föreställa ?

HrH

Jaha vi ska vara besvärliga också. ;)

BMP 1 eller kanske en Type 86 WZ501?

Edited by Mattssonmannen
Posted

Mattsonmannen det är inte en BMP-1 inte heller en Type 86 WZ501.

laddar upp en liten större bild om någon timme eller så =)

HrH

Posted

Jasså vi har en gissning på Abrams, ska jag tala om en sak denna "tingest" väger bråkdel av Abrams.. sedär en ledtråd.... hur var det med bilden då jo om det fungerar med tekniken så finns den oxo med :baskerFN:

testbild050612.jpg

HrH

Posted

Jag hade tänkt vara rätt så kinkig och fråga vad för slags BMP 2.a det skulle röra sig om, och när jag tänker på saken så kommer jag oxo att vara rätt så kinkig och tvär och elak på alla sätt tills någon kläcker det rätta ägget :baskerFN:

Tillsvidare kan jag väl säga att det är en BMP-2 men vilken variant är frågan :P

Som sagt är på överjävligt humör idag kanske jag blir snällare imorgon

HrH

Posted

Inte heller BMP-2E skulle vara ett bra svar för en sån surpuppa som mig, japp ni ska veta jag vaknat på ett humör det är juh dock måndag =)

Okej lite ledtrådar 30mm AKA, 7.62 PKM är det enda vapen som finns i tornet...

Ledtråd Nummer 2 denna variant finns som BMP-1 utförande också men detta är BMP-2 varianten.... (fin ledtråd eller hur)

HrH